Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › Cayenne › cayenne turbo gekocht
- Dit onderwerp bevat 30 reacties, 10 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren, 2 maanden geleden door
mcklusky.
-
MakerDiscussie
-
29 augustus 2009 om 23:27
hallo
ik ben nieuw hier
mijn naam is Sebastian en in ben 21 jaar oudik heb donderdag een porsche cayenne turbo uit 2004 gekocht
nu heb ik enkele vragen
het is mijn eerst porsche en ik ken er nieks van
ik heb de auto heel inpulsief gekocht omdat ik verliefd was geworden op de kleurencombinatie van de auto (bordaux met beige leder en met een wiel op de achterklep )
het enige waar ik mij zorgen over maak is de kilometerstand van de auto : 200 000 km
de auto is van de eerste eigenaar en volledig porsche onderhouden
is deze kilometerstand een probleem voor zon auto ?
wat zijn de meest delikate punten van zon auto’s ?
ik ben geen problemen kunnen ondervinden tijdens het rijden dus ik denk dat alles in orde moet zijn
graag suggesties , tips , info , …
alvast bedantk
mvg Sebastian
-
MakerDiscussie
-
[quote=”porsche”:1ep9n2tx][quote=”sianek”:1ep9n2tx]hallo
2 dagen gleden een ritje gemaakt van bijna 4000 km en auto verbruikt geen druppel olie
waar kan ik een mooie sportuitlaat kopen voor mijn autotje ?
ik wil dikke , vette , luide grom horen maar ook niet extreem het moet nog rijdbaar blijvengraag tips en advies
groetjes Sebastian[/quote]
200.000 km en geen druppel olie, lijkt me zéér vreemd hoor. ❓
Zelfs de nieuwe turbo modellen hebben een normaal verbruik van 1 Ltr op 1000 Ã 2000 km.Voor de uitlaat even Googelen, dan vindt je genoeg aanbieders.[/quote]
hallo
ja geen druppel is mss beetje overdreven
de oliepeil is 2-3 mm gezakt op de oliepeilmeter
ik had eerlijk gezegt meer olieverbruik verwacht
groetjes Sebastian
ps. voor die foto’s moet je idd aangemeld zijn
het zijn allemal foto’s van de totale detailbeurt van de porsche
[quote=”sianek”:11qi81de]hallo
2 dagen gleden een ritje gemaakt van bijna 4000 km en auto verbruikt geen druppel olie
ik wil dikke , vette , luide grom horen maar ook niet extreem het moet nog rijdbaar blijvengraag tips en advies
groetjes Sebastian[/quote]
200.000 km en geen druppel olie, lijkt me zéér vreemd hoor. ❓
Zelfs de nieuwe turbo modellen hebben een normaal verbruik van 1 Ltr op 1000 Ã 2000 km.Voor de uitlaat even Googelen, dan vindt je genoeg aanbieders.
Ik kan geen foto’s zien daar je dan geregistreerd moet zijn op het forum .
Het enigste dat ik kan lezen is dat een autopoetser de ad heeft geplaatst en het gaat over een Cayenne die hij een grondige beurt moet geven voor een klant .voor mooie foto’s van de poetsbeurt
http://www.driven2shine.nl/forum/showthread.php?t=512hallo
ik rij al een tijde rond met de porsche
de auto bevalt mij super goed
verbuik is ook goed ongeveer 20l2 dagen gleden een ritje gemaakt van bijna 4000 km en auto verbruikt geen druppel olie en verbuik op duitse autosnelwegen bij 180km/u is 18,6 l
het enige wat mij tegevalt is dat de auto te stil is ik bedoel ermee de uitlaat
ik hoor graag die mooie V8 werken en standaard vind ik het te stil
daarom mijn vraag nu
ik wil dikke , vette , luide grom horen maar ook niet extreem het moet nog rijdbaar blijven
graag tips en advies
groetjes Sebastian
Kleine tip 💡 : je moet om te antwoorden niet telkens alles meenemen van de vorige post . Gewoon op antwoorden klikken aub om het forum leesbaar te houden .
[quote=”porsche”:gle3vj6r][quote=”sianek”:gle3vj6r]
halloWat is dan het probleem met de turbo’s ? ik heb gekeken en zij lekken geen olie ofzo.
mvg Sebastian[/quote]
Turbo’s draaien op waanzinnig hoge toerentallen, 200.000 toeren per minuut is geen uitzondering. Dit stelt zeer hoge eisen aan de gebruikte materialen en het ontwerp van de turbo’s. Een turbo mag ook niet te snel gaan draaien, want dan draait hij zich kapot. Hiervoor is een uitgekiende smering nodig en hier liep het met de oude Cayenne Turbo wel eens mis.
Bij sportief rijden werd de olie (die ook de turbo’s smeert en koelt) zo warm dat de turbo’s te heet werden.
Met gevolgen, soms minimaal als je geluk hebt (noodloop), soms erger (turbo’s stuk).Een van de nadelen van de oude Cayenne Turbo is ook dat het even duurt voordat hij reageerd bij gas geven, noem het een kleine aarzeling en pas druk begint op te bouwen wanneer je het gaspedaal diep induwt. De turbo heeft als het ware even bedenktijd nodig voordat hij in actie schiet, en hierdoor spreekt men van een “turbogat”. Een motor met een turbogat bouwt bij bij lage toerentallen weinig turbodruk, wanneer het toerental van de motor verder stijgt, voelt de bestuurder plots een hoop extra paarden onder z’n rechervoet.
Met de nieuwe modellen is het een totaal ander verhaal, door de directe benzineinspuiting (DFI) wordt de brandstof onder hoge druk op de milliseconde nauwkeurig gedoseerd via electromagnetische verstuivers.
Nu wordt het even technisch maar de straal- en kegelhoek van deze inspuiting zijn geoptimaliseerd met het oog op de gunstigste koppel-, vermogens- en emmisiewaarden en de Turbo werd volledig hertekend.
De inspuiting wordt door het electronisch motormanagement geregeld en al deze zaken hebben er ook voor gezorgd dat het verbruik met 18% gedaald is en de prestaties verhoogd.200.000 km is toch stevig voor je Cayenne Turbo dus is de kans dat je Turbo niet meer in de beste conditie verkeerd is groot.
Tracht een degelijke proefrit te doen en gooi het gas eens open om de reactie te voelen, maak ook eens een noodstop en zie hoe de wagen reageert.
Je rijd tenslotte met 2 ton en die mag wel niet scheeftrekken.[/quote]bedankt voor de uitleg
ik ben vandaag bij de garage geweest op de onderhoudshisorie na te trekken
de auto werd bereden door een oude zakenman (68jaar)
auto werd volledig onderhouden zoals het moet
er waren geen problemen met da auto buiten een probleempje met de elektrische stoel maar dat werd onder garantie gerepareerd
voor de rest vertelde de porscheman mij dat deze auto echt de moeite waard is en dat die 200 000 km’s geen probleem mag zijn
ik heb een goeie testrit gemaakt en de auto rijdt naar mijn gevoel gelijk het moet remt goed trekt niet scheef trilt niet en de temp bleef normaal
ja er is altijd een risco bij zon auto’s maar ja dat moet je erbij nemen en ja als je tegenslag hebt dan is dat zo leven eindigd niet op paar duizend euo’s é
[quote=”sianek”:1s3c03za]
halloWat is dan het probleem met de turbo’s ? ik heb gekeken en zij lekken geen olie ofzo.
mvg Sebastian[/quote]
Turbo’s draaien op waanzinnig hoge toerentallen, 200.000 toeren per minuut is geen uitzondering. Dit stelt zeer hoge eisen aan de gebruikte materialen en het ontwerp van de turbo’s. Een turbo mag ook niet te snel gaan draaien, want dan draait hij zich kapot. Hiervoor is een uitgekiende smering nodig en hier liep het met de oude Cayenne Turbo wel eens mis.
Bij sportief rijden werd de olie (die ook de turbo’s smeert en koelt) zo warm dat de turbo’s te heet werden.
Met gevolgen, soms minimaal als je geluk hebt (noodloop), soms erger (turbo’s stuk).Een van de nadelen van de oude Cayenne Turbo is ook dat het even duurt voordat hij reageerd bij gas geven, noem het een kleine aarzeling en pas druk begint op te bouwen wanneer je het gaspedaal diep induwt. De turbo heeft als het ware even bedenktijd nodig voordat hij in actie schiet, en hierdoor spreekt men van een “turbogat”. Een motor met een turbogat bouwt bij bij lage toerentallen weinig turbodruk, wanneer het toerental van de motor verder stijgt, voelt de bestuurder plots een hoop extra paarden onder z’n rechervoet.
Met de nieuwe modellen is het een totaal ander verhaal, door de directe benzineinspuiting (DFI) wordt de brandstof onder hoge druk op de milliseconde nauwkeurig gedoseerd via electromagnetische verstuivers.
Nu wordt het even technisch maar de straal- en kegelhoek van deze inspuiting zijn geoptimaliseerd met het oog op de gunstigste koppel-, vermogens- en emmisiewaarden en de Turbo werd volledig hertekend.
De inspuiting wordt door het electronisch motormanagement geregeld en al deze zaken hebben er ook voor gezorgd dat het verbruik met 18% gedaald is en de prestaties verhoogd.200.000 km is toch stevig voor je Cayenne Turbo dus is de kans dat je Turbo niet meer in de beste conditie verkeerd is groot.
Tracht een degelijke proefrit te doen en gooi het gas eens open om de reactie te voelen, maak ook eens een noodstop en zie hoe de wagen reageert.
Je rijd tenslotte met 2 ton en die mag wel niet scheeftrekken.[quote=”porsche”:2lcbgzky]25 Ltr/100 km zijn autobaan gemiddelden. Als je hem als zondagwagen gaat gebruiken mag je er 5 Ltr bijdoen.
De nieuwe modellen hebben een grote verbetering ondergaan met de directe inspuiting en hebben een gemiddeld verbruik van 20 Ltr.Het is zeker ook niet onverstandig de wielen te laten balanceren en de wagen te laten uitlijnen op deze km’s als dat niet gebeurd is.
Bekijk ook even de staat van de banden, want ze vreten rubber en gaan niet lang mee, als je al direct nieuwe moet steken ben je al vlug 2000 euro of meer kwijt.Zelf rij ik met een nieuwe Cayenne S met Turbo sportkit en na max 13.000 km is het beste van mijn banden er wel af.
Normaal gezien ga je geen problemen hebben. De turbo’s van de 2004/2005 dat is een ander verhaal want de meesten worden vervangen vanaf 150.000 – 180.000 km.
Best navragen of dit al gebeurd is. Bij de nieuwe modellen werd de turbo grondig herwerkt zodat deze geen problemen meer geven.
Ik zeg dit maar ter info want een Turbo laten vervangen, dat wil je niet weten wat dat kost vrees ik.[/quote]hallo
wat is dan het probleem met de turbo’s ? ik heb gekeken en zij lekken geen olie ofzo
mvg Sebastian
25 Ltr/100 km zijn autobaan gemiddelden. Als je hem als zondagwagen gaat gebruiken mag je er 5 Ltr bijdoen.
De nieuwe modellen hebben een grote verbetering ondergaan met de directe inspuiting en hebben een gemiddeld verbruik van 20 Ltr.Het is zeker ook niet onverstandig de wielen te laten balanceren en de wagen te laten uitlijnen op deze km’s als dat niet gebeurd is.
Bekijk ook even de staat van de banden, want ze vreten rubber en gaan niet lang mee, als je al direct nieuwe moet steken ben je al vlug 2000 euro of meer kwijt.Zelf rij ik met een nieuwe Cayenne S met Turbo sportkit en na max 13.000 km is het beste van mijn banden er wel af.
Normaal gezien ga je geen problemen hebben. De turbo’s van de 2004/2005 dat is een ander verhaal want de meesten worden vervangen vanaf 150.000 – 180.000 km.
Best navragen of dit al gebeurd is. Bij de nieuwe modellen werd de turbo grondig herwerkt zodat deze geen problemen meer geven.
Ik zeg dit maar ter info want een Turbo laten vervangen, dat wil je niet weten wat dat kost vrees ik.[quote=”porsche”:317zznha][quote=”sianek”:317zznha]hallo
ik ben nieuw hier
mijn naam is Sebastian en in ben 21 jaar oud
ik heb donderdag een porsche cayenne turbo uit 2004 gekocht
mvg Sebastian[/quote]Dergelijke wagens kan je goedkoop kopen dus ik hoop dat men je eerlijk heeft geinformeerd.
Leg maar al wat centjes opzij voor het verbruik want dat is niet min.
Het betreft het oude model dus die zuipen wat af ❗
De taks van dergelijke wagen zal je dan ook wel kennen.
Ook het kostenplaatje vanaf die km’s als je naar de Porsche dealer gaat kan tellen.Voor de rest een bom, dus rij er verstandig mee.[/quote]
bwa geinformeer niet echt
ik weet dat zon auto 25L /100km verbruikt maar het is als zondagauto gebruikt
de taxen moet je er dan ook bij nemenik vraag mij daarom af wat de zwakke punten zijn van die turbo’s en wat ik in het oog moet houden voor de toekomst
soms moet je dromen waarmaken é en niet te veel nadenken
[quote=”sianek”:1a028e0k]hallo
ik ben nieuw hier
mijn naam is Sebastian en in ben 21 jaar oud
ik heb donderdag een porsche cayenne turbo uit 2004 gekocht
mvg Sebastian[/quote]Dergelijke wagens kan je goedkoop kopen dus ik hoop dat men je eerlijk heeft geinformeerd.
Leg maar al wat centjes opzij voor het verbruik want dat is niet min.
Het betreft het oude model dus die zuipen wat af ❗
De taks van dergelijke wagen zal je dan ook wel kennen.
Ook het kostenplaatje vanaf die km’s als je naar de Porsche dealer gaat kan tellen.Voor de rest een bom, dus rij er verstandig mee.
[quote=”BC911″:3qqg3stq] Vandaag de dag zijn wagens niet versleten bij 200000km. [/quote]
Vroeger ook niet , maar toen werd er heel veel gedraaid aan de tellers daar wagens met + 100.000km moeilijk te verkopen waren .
Vroeger vond je zelden een wagen boven de 100.000km , sinds de carpas vind je zelden een wagen onder de 200.000km 💡 😉[quote=”BC911″:1lrudmhd]Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst! Ik vermoed dat die kilometerstand niet zo erg is voor zo’n wagen, als ie correct onderhouden is. Vandaag de dag zijn wagens niet versleten bij 200000km. Bovendien zal het grootste deel van de km’s wel autostrade zijn geweest (200000 in 5 jaar). Misschien een fotootje posten van die prachtige kleurencombi 😀 ?[/quote]
bedantk
ja het zijn idd grotendeels autostrade km’s .
de auto is tot de puntjes dealer onderhouden
ik ga de auto vrijdag ophalen de verkoper moet de papieren , keuring, onderhoudje in orde krijgen maar zodra ik de auto voor de deur heb staan zal ik zeker foto’s plaatsen.
mvg Sebastian
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst! Ik vermoed dat die kilometerstand niet zo erg is voor zo’n wagen, als ie correct onderhouden is. Vandaag de dag zijn wagens niet versleten bij 200000km. Bovendien zal het grootste deel van de km’s wel autostrade zijn geweest (200000 in 5 jaar). Misschien een fotootje posten van die prachtige kleurencombi 😀 ?
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.