- Dit onderwerp bevat 21 reacties, 18 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 8 maanden geleden door .
-
Discussie
-
29 november 2005 om 05:33
Graag had ik eens geweten van collega Cayenne V6 rijders of zij ook zo’n hoog verbruik hebben. Als ik rij zoals een oude pé (schakelen aan 2800 toeren zodat hij mooi op 2200 toeren uitkomt in de volgende versnelling) dan kom ik steevast uit op een gemiddeld verbruik van 15,5 liter (ook al zegt de boordcomputer dat het slechts 14 liter is). Een andere kostenbesparende techniek die ik toepas is het hoge gewicht van de cayenne uitspelen door hem te laten uitbollen als ik zie dat het verkeerslicht rood wordt. Om maar te illustreren dat ik echt wel abnormaal rondrij om dat verbruik te laten dalen. Als ik normaal rondrij (gewoon sportief dus, optrekken tot 4000 toeren) doe ik 400 km met een bakje benzine (ongeveer 1/3 stadsverkeer, 1/3 normale wegen aan 90 km/h, en 1/3 autosnelweg aan 120 km/h) Iemand die met een x5 3. Diesel (een mazoutstoof dus) rijdt, vertelde me dat hij maar 9 liter verbruikte. Het gaat me nu niet echt om die paar liters benzine maar om het principe. Porsche stond er altijd voor bekend krachtige wagens te bouwen die relatief weinig verbruiken (mijn 911 3.2 verbruikt ongeveer 11.5 liter, en daar wordt het gaspedaal toch goed ingedrukt…, mijn 924 2.0 slaagt erin om op de autosnelweg 7 liter te verbruiken, en dat voor een auto uit 1977 !) Ik begin te denken dat er iets mis is met mijn cayennecamionette, dus graag uw reacties !
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.