Cayenne versus BMW X5

Home Forum Zeverhoekje Cayenne versus BMW X5

• Maker
    Discussie
  • Zoals de titel misschien doet vermoeden heb ik de Cayenne en de X5 eens vergeleken
    Zelf heb ik al ruim 4 jaar lang een X5 die goed voorzien is van de nodige opties echter de Cayenne van mijn buurman zou toch wel mooi staan in mijn garage
    Met de komst van de nieuwe X5 waardoor ik weer met een verouderd model reed op zoek gegaan naar een opvolger, logisch dat we zouden gaan voor de Porsche natuurlijk maar dan tot het besluit gekomen dat de cayenne niet meer is dan een veel te dure touareg die binnen de vier jaar ook van model zou veranderen waardoor ik dan weer met een oud model zou rijden :puke:
    De doorslag die mijn keuze heeft bepaald is de nieuwste motor keuze van de X5 en dat is een xDrive25d, dit is 2 liter diesel met 218pk, een testrit heeft bewezen dat deze niet moet onderdoen voor de 3liter als je hem gebruikt waarvoor wij hem hebben staan en dat is rond de kerk fietsen en één maal per jaar op reis met de jetski’s achter de auto
    Het fiscale voordeel(voordeel alle aard) van deze wagen is enorm als deze op een vennootschap staat dus deze is het geworden

Wat is het geworden
    X5 xDrive25d Alpine weis III met bruin leder Terra
    Standaard zit er al héél wat op de wagen
    -diefstal bouten
    -weergave banden druk
    –Alarm systeem
    -scheidingsnet
    -fluwelen tapijten
    -hogedruk reiniging koplampen
    -park distance control
    -Xenon
    -electrische airco
    -comfort telefonie

extra opties( en nu wordt het leuk)

M-sport pakket, om hem langs buiten af te maken
    -sport automatische versnelingsbak
    -Adaptieve M sport ophanging
    -Dakrails alu gesatineerd
    -exterieur line alu gesatineerd
    -Sport zetels
    -Decoratieve lijsten in alu feinschliff
    -M-sportstuur
    -M-aerodinamica pakket
    -Hemel bekleding anthrazit

Exclusive Pack, boordevol gadgets om het binnen af te maken

-achteruitrij camera
    -automatische en dimmende binnen en buiten spiegel
    -zetels elektrisch + geheugen
    -opberg pakket
    -zetels verwarmd vooraan
    -adaptieve headlights
    -lichtpakket
    -Extra 12v stopcontacten
    -Navigatie professional
    -Head-up display
    -20 inch velgen M
    -Reservewiel
    -Elektrisch wegklapbare trekhaak
    -Panoramisch dak
    -Zonne werend glas achteraan
    -Zetel verwarming achteraan
    -Niet gereduceerd vermogen( belangrijk toch?)

De grijze is al verkocht en nu is het wachten tot begin januari op de levering van de nieuwe

Grtz Geert

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 60)
    • Omdat op dit ogenblik de meerprijs zodanig veel is dat je dat er wellicht niet uithaalt, alles beschouwd. Bovendien is er de catch 22 als je echt veel kilometers doet: de actieradius op elektriciteit (de echte reden voor de lage CO2-cijfers) is heel beperkt bij de meeste modellen.

De beste besparing is nadenken over een kleinere zuinigere auto… Maar ja! Wij kopen nu eenmaal niet met ons volle verstand!

Toen ik even de prijs bij BMW wou checken, zag ik wat vreemd:
      BMW prijslijst

Blijkt dat ze 2 nullen te veel hebben getypt! Zullen ze wel rechtzetten zeker. Ik dacht even dat we ongemerkt uit de euro waren gestapt…

Edit: het is ondertussen rechtgezet. Maar ik heb toch een stukje gekopieerd, voor de fun! Spijtig dat we hier geen pdf kunnen uploaden.

[quote=”Pitchie” post=192208]

Dat zou ergens tussen de 300 en 400 euries moeten liggen

Dat zal eerder het dubbele zijn van dat!!! Mijn X5 (in juni verkocht) had een VAA van 800 per maand en die was al een paar jaar oud. De Co is nu minder met de nieuwe generatie motoren, maar de catalogusprijs voor zo’n wagen met alle toeters en bellen (minstens 80.000) blijft een killer! Ik schat op 700+ euro/maand voor het eerste jaar.[/quote]

Ik begrijp eigenlijk niet goed waarom een vennootschap rijder niet denkt aan een Plug-in hybride versie…

Dat zou ergens tussen de 300 en 400 euries moeten liggen

Dat zal eerder het dubbele zijn van dat!!! Mijn X5 (in juni verkocht) had een VAA van 800 per maand en die was al een paar jaar oud. De Co is nu minder met de nieuwe generatie motoren, maar de catalogusprijs voor zo’n wagen met alle toeters en bellen (minstens 80.000) blijft een killer! Ik schat op 700+ euro/maand voor het eerste jaar.

Ive

Ik had iets anders verstaan onder: “wij willen meer blauw op ‘t straat” 😆
            Maar het is en blijft wel een mooie optie en volgens mij aangenamer ‘s nachts te rijden dan in een volledig verduisterd interieur.
            Beetje te vergelijken met een sfeerlampje naast de tv 😉

Precies een bepaald soort café…..

In mijne Jubi heb ik dat ook, maar ‘t is op zijn “Porsche”, lees = karig 😈

was ook mijn reactie toen ik zag wat de meerprijs zou zijn, ik zou het er nooit voor gegeven hebben maar ik wilde absoluut de inklapbare spiegels, achteruit rij camera en head up display, . deze drie opties kosten samen bijna evenveel als een pakket waar deze inbegrepen waren inclusies de sfeer verlichting en nog een heleboel andere gadgets waardoor we uit eindelijk dan toch gezwicht zijn :happydance:

In de nieuwe C van Mercedes is dat ook een optie! :mrgreen:
                    Inderdaad mooi maar de wagen rijdt er niet beter door.;)

Ive

Knap die verlichting.
                      Mercedes heeft deze ook in de E klasse en zelfs Volkswagen al in de Golf VII

Nooit gedacht dat ik zot zou zijn van een paar lichtjes maar dees vind ik toch wel vet ze, je kan dan ook nog eens kiezen, wit rood, blauw of een combinatie van wit met blauw of wit met rood :relaxman:

Moeilijk in beeld te brengen met de Iphone maar als je aan het rijden bent heel fraai en tevens niet storend zicht

Vaa is dat voordeel aller aard?

Dat zou ergens tussen de 300 en 400 euries moeten liggen 😉

Heb je een idee van het VAA ?

Nice ride :driver:

Proficiat met de wagen Geert.

Succes met de nieuwe wagen. :up:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 60)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.