Cayenne versus BMW X5

Home Forum Zeverhoekje Cayenne versus BMW X5

  • Maker
    Discussie

  • de Geert
    Deelnemer

      Zoals de titel misschien doet vermoeden heb ik de Cayenne en de X5 eens vergeleken
      Zelf heb ik al ruim 4 jaar lang een X5 die goed voorzien is van de nodige opties echter de Cayenne van mijn buurman zou toch wel mooi staan in mijn garage
      Met de komst van de nieuwe X5 waardoor ik weer met een verouderd model reed op zoek gegaan naar een opvolger, logisch dat we zouden gaan voor de Porsche natuurlijk maar dan tot het besluit gekomen dat de cayenne niet meer is dan een veel te dure touareg die binnen de vier jaar ook van model zou veranderen waardoor ik dan weer met een oud model zou rijden :puke:
      De doorslag die mijn keuze heeft bepaald is de nieuwste motor keuze van de X5 en dat is een xDrive25d, dit is 2 liter diesel met 218pk, een testrit heeft bewezen dat deze niet moet onderdoen voor de 3liter als je hem gebruikt waarvoor wij hem hebben staan en dat is rond de kerk fietsen en één maal per jaar op reis met de jetski’s achter de auto
      Het fiscale voordeel(voordeel alle aard) van deze wagen is enorm als deze op een vennootschap staat dus deze is het geworden

      Wat is het geworden
      X5 xDrive25d Alpine weis III met bruin leder Terra
      Standaard zit er al héél wat op de wagen
      -diefstal bouten
      -weergave banden druk
      –Alarm systeem
      -scheidingsnet
      -fluwelen tapijten
      -hogedruk reiniging koplampen
      -park distance control
      -Xenon
      -electrische airco
      -comfort telefonie

      extra opties( en nu wordt het leuk)

      M-sport pakket, om hem langs buiten af te maken
      -sport automatische versnelingsbak
      -Adaptieve M sport ophanging
      -Dakrails alu gesatineerd
      -exterieur line alu gesatineerd
      -Sport zetels
      -Decoratieve lijsten in alu feinschliff
      -M-sportstuur
      -M-aerodinamica pakket
      -Hemel bekleding anthrazit

      Exclusive Pack, boordevol gadgets om het binnen af te maken

      -achteruitrij camera
      -automatische en dimmende binnen en buiten spiegel
      -zetels elektrisch + geheugen
      -opberg pakket
      -zetels verwarmd vooraan
      -adaptieve headlights
      -lichtpakket
      -Extra 12v stopcontacten
      -Navigatie professional
      -Head-up display
      -20 inch velgen M
      -Reservewiel
      -Elektrisch wegklapbare trekhaak
      -Panoramisch dak
      -Zonne werend glas achteraan
      -Zetel verwarming achteraan
      -Niet gereduceerd vermogen( belangrijk toch?)

      De grijze is al verkocht en nu is het wachten tot begin januari op de levering van de nieuwe

      Grtz Geert

    15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 60)
    • Wim

        :up: Veel plezier ermee Geert.

          Vandaag de wagen opgehaald bij de dealer en super content, wagen loopt als een klok en permanent ontdek dingen die niet op de vorige stonden waarvan ik niet wist dat ze der zouden opstaan, Heerlijk toch, Jammer genoeg dat het nat was toen we door reden en was hij al vuil tegen dat we thuis waren, ik had hem al drie uur en heb hem al één keer afgewassen





            dat zie ik ons Bloem ook nog doen, gewoon naar huis rijden en dan zeggen, den auto rijd precies toch niet zo goed vandaag

            die heeft zo al 3 keer platte band gehad thuis op den oprit, bij mij is dat altijd op de meest onmogelijke plaats maar bij mij is de velg niet voor weg te smijten. als je dan zegt dat dien al lang voordat ze thuis was plat stond dan krijgt ge steeds te horen, nee das niet waar, :driver:

            BTW, volgende week vrijdag is het zover, dan halen we de wagen op :happydance:

                Ik wil niet te ver off-topic gaan, het blijft een Porsche forum after all, maar ik ben ervan overtuigd dat je wel eens op uw woorden zal moeten terugkomen. Er zijn nog geen vergelijkende tests, dus te vroeg om te oordelen. Wel weet ik dat de opstelling van de motor, het feit dat de wagen een pak lichter geworden is & er verschillende ophangingsmogelijkheden zijn, duidelijke signalen geven dat ook de rijdynamiek zeer goed zal zitten. En qua power; met 400pk heb je toch al iets moois in handen.

                En als je zo’n auto koopt om sportief te gaan rijden, dan denk ik dat je hoe dan ook al fout bezig bent. Wat de grote man bij Volvo geheel terecht vermeldt (maar door sommigen blijkbaar fout wordt begrepen) is dat de prioriteit van deze auto op comfort zal liggen.

                  [quote=bccars]Jep, ook hier werd de Cayenne hybride vergeleken met de XC90 hybrid. Wanneer je de techniek gaat vergelijken, en vooral rijdynamisch potentieel wat daaruit voortvloeit, dan valt de Volvo heel snel af. Voeg nog toe een interview van de grote man van Volvo die meldde dat rijdynamiek geen issue was tijdens de ontwikkeling, maar dat het doel was een statige wagen als een Range Rover te bouwen. All show, no go, badge snobbery. Geeuw ![/quote]

                  Haha, neen, dan zou ik niet veel werk hebben 😀

                  Ik wel door elke keer je quotes te verwijderen :bounce:
                  Dus geef a.u.b een rechtstreeks antwoord op een vraag.
                  En quote je uit een eerder post, gebruik enkel de zinnen die je nodig hebt. 💡

                    Geert, das top, ik zit in de kast met handtassen om mijn gading van interieur te vinden :respect2:

                      Goed denkwerk ! :up:

                        Toch niet hoor, Ons Bloem wou een zwarte handtas kopen die paste bij het zwarte interieur van de vorige X5, Ik dacht, nu weeral een handtas, dan maar een wagen kopen die bij de handtas past

                          [quote=”nls” post=187292]Wait and see ;). Als Volvo-verkoper ben ik wellicht wat bevooroordeeld, maar ik kan wel al zeggen dat er ondertussen een aantal X5 en X6 klanten een nieuwe XC90 in bestelling staan hebben. Ook de nieuwe T8 hybrid wordt door klanten vergeleken met de Cayenne Hybrid en een aantal hebben ondertussen getekend voor deze Volvo. Ik heb ‘m ook in Parijs kunnen bezichtigen en ik ben ervan overtuigd dat dit wel eens de referentie in de klasse kan worden.

                          Ach, we zullen moeten afwachten. De eerste zullen dan ook pas tegen april/mei geleverd worden.[/quote]

                          Jep, ook hier werd de Cayenne hybride vergeleken met de XC90 hybrid. Wanneer je de techniek gaat vergelijken, en vooral rijdynamisch potentieel wat daaruit voortvloeit, dan valt de Volvo heel snel af. Voeg nog toe een interview van de grote man van Volvo die meldde dat rijdynamiek geen issue was tijdens de ontwikkeling, maar dat het doel was een statige wagen als een Range Rover te bouwen. All show, no go, badge snobbery. Geeuw !

                            Proficiat geertje! Heb je goed gekozen!!

                              Jaja, het zal wel. Is gewoon een fotoshop. Copy/paste en intussentijd een keertje spiegelen. :mrgreen:

                              [quote=”terrum” post=187465]

                                Proficiat
                                Freude am fahren :driver:

                                  Weeral een kost gespaard!

                                    :up:

                                  15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 60)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.