Cayenne versus BMW X5

Home Forum Zeverhoekje Cayenne versus BMW X5

  • Maker
    Discussie

  • de Geert
    Deelnemer

      Zoals de titel misschien doet vermoeden heb ik de Cayenne en de X5 eens vergeleken
      Zelf heb ik al ruim 4 jaar lang een X5 die goed voorzien is van de nodige opties echter de Cayenne van mijn buurman zou toch wel mooi staan in mijn garage
      Met de komst van de nieuwe X5 waardoor ik weer met een verouderd model reed op zoek gegaan naar een opvolger, logisch dat we zouden gaan voor de Porsche natuurlijk maar dan tot het besluit gekomen dat de cayenne niet meer is dan een veel te dure touareg die binnen de vier jaar ook van model zou veranderen waardoor ik dan weer met een oud model zou rijden :puke:
      De doorslag die mijn keuze heeft bepaald is de nieuwste motor keuze van de X5 en dat is een xDrive25d, dit is 2 liter diesel met 218pk, een testrit heeft bewezen dat deze niet moet onderdoen voor de 3liter als je hem gebruikt waarvoor wij hem hebben staan en dat is rond de kerk fietsen en één maal per jaar op reis met de jetski’s achter de auto
      Het fiscale voordeel(voordeel alle aard) van deze wagen is enorm als deze op een vennootschap staat dus deze is het geworden

      Wat is het geworden
      X5 xDrive25d Alpine weis III met bruin leder Terra
      Standaard zit er al héél wat op de wagen
      -diefstal bouten
      -weergave banden druk
      –Alarm systeem
      -scheidingsnet
      -fluwelen tapijten
      -hogedruk reiniging koplampen
      -park distance control
      -Xenon
      -electrische airco
      -comfort telefonie

      extra opties( en nu wordt het leuk)

      M-sport pakket, om hem langs buiten af te maken
      -sport automatische versnelingsbak
      -Adaptieve M sport ophanging
      -Dakrails alu gesatineerd
      -exterieur line alu gesatineerd
      -Sport zetels
      -Decoratieve lijsten in alu feinschliff
      -M-sportstuur
      -M-aerodinamica pakket
      -Hemel bekleding anthrazit

      Exclusive Pack, boordevol gadgets om het binnen af te maken

      -achteruitrij camera
      -automatische en dimmende binnen en buiten spiegel
      -zetels elektrisch + geheugen
      -opberg pakket
      -zetels verwarmd vooraan
      -adaptieve headlights
      -lichtpakket
      -Extra 12v stopcontacten
      -Navigatie professional
      -Head-up display
      -20 inch velgen M
      -Reservewiel
      -Elektrisch wegklapbare trekhaak
      -Panoramisch dak
      -Zonne werend glas achteraan
      -Zetel verwarming achteraan
      -Niet gereduceerd vermogen( belangrijk toch?)

      De grijze is al verkocht en nu is het wachten tot begin januari op de levering van de nieuwe

      Grtz Geert

    15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 60)
      • Kleur handtas matched wonderwel met de zetels.

          Gisteren namiddag van brussel terug gekomen gaan shoppen met ons Bloem en had ik nog eens een reden om de Porsche buiten te halen, twee vliegen in een klap dus waarom geen derde vlieg. het was de voorstelling van de nieuwe X6 bij BMW garage Patrick Smets dus daar ook even gepasseerd en daar aangekomen hadden ze onze X5 speciaal een snelle was beurt gegeven en hem een mooi plekje gegeven dat je hem direct zag staan bij het binnen rijden van het terrein en der was er (buiten ikzelf) nog ééntje happy :driver:

            [quote=”Yellow Submarine” post=187319]

            BIV in Vlaanderen is nu totaal afhankelijk van de uitstoot, dus ook daar: haast geen verschil. Voor Brussel en Wallonië gelden de achterhaalde parameters zoals de cilinderinhoud en het vermogen.[/quote]

            Klopt, enkel niet voor operationele leasing maatschappijen of financiële lease met inschrijving op leasemaatschappij.

              Goede keuze :up: .
              Ik ben zelf werkzaam in een BMW garage en heb mij ook al verbaasd over de souplesse van de 25d in de X5, daar zit de automaat ook voor iets tussen.

              Mooie uitrusting trouwens :driver:

                Ajj! Ik heb ook mijn idee over Porsche en SUV’s, maar iedereen moet maar zelf weten waaraan ze hun centen spenderen.

                Ik was van plan om na de winter een (niet-nieuwe) Cayman op de kop te tikken. Maar mijn accountant AKA mijn vrouw zei dat als ik het dan toch van plan was er maar beter direct kon mee doorgaan omdat de wagen dan al een heel jaar 2014 kan worden ingebracht… Het blijft natuurlijk een 2013 wagen, die van mij.

                  Goede keuze. Met de X5 heb je een BMW en met de Cayenne heb je geen Porsche.
                  Wat de herverkoop van een 2 litertje betreft….. de mijne geraak ik aan de straatstenen niet kwijt. (F11, full M-Pack etc. ook van Smets)

                    ik schrijf hem pas in januari in louter en alleen om 2015 op de papieren te hebben staan, daar zal ik mijn voordeel in halen bij de latere verkoop

                      [quote=”terrum” post=187277]Niets tegen Volvo rijders maar we gaan Volvo en Bmw op Porsche toch niet uitspreken in dezelfde zin :ass: 😀

                      Veel zal dat voordeel niet verschillen echter wel de BIV en de jaarlijkse wegentaks plus het feit dat wanneer je hem verkoopt op de tweedehands markt de twee liter vlot verkocht krijgt en een drie liter niet, kijk maar naar de X3 met drie liter tegenover een twee liter, de drie liter moet je haast gratis weg geven om hem verkocht te krijgen terwijl de twee liter dan weer veel te duur verkocht wordt. Nu er een twee liter inzit weet ik bijna zeker dat de drie liter later in het verhaal een probleem gaat worden financieel; vroeger was dit niet het geval omdat diegene die een X5 wou enkel een drie liter of zwaarder kon kiezen

                      Ben al aan het af tellen tot 2 januari, nog drie weken en zes dagen :driver:[/quote]

                      BIV in Vlaanderen is nu totaal afhankelijk van de uitstoot, dus ook daar: haast geen verschil. Voor Brussel en Wallonië gelden de achterhaalde parameters zoals de cilinderinhoud en het vermogen.

                      Wegentaks blijft uiteraard afhankelijk van de cilinderinhoud. Op zich ook al belachelijk want om ecologische en billijke reden (de vervuiler/gebruiker betaalt) zou men die rijtaks eigenlijk in de brandstof moeten verrekenen.

                      Schrijf je hem pas in januari in omdat hij dan een jaartje jonger oogt?

                        maar der zullen zeker ook al Volvo rijders nu met een BMW rijden zeker, ik vind ze wel mooier geworden dan vroeger maar ik voel me nog niet oud genoeg voor het merk, sorry
                        wat sommige bij Volvo over de streep trekt is dat ze een stuk voordeliger zijn bij aankoop, echter krijg je der niets meer voor op de tweedehands markt en dan gaat je voordeel in het niets op

                          [quote=”nls” post=187292]Wait and see ;). Als Volvo-verkoper ben ik wellicht wat bevooroordeeld, maar ik kan wel al zeggen dat er ondertussen een aantal X5 en X6 klanten een nieuwe XC90 in bestelling staan hebben. Ook de nieuwe T8 hybrid wordt door klanten vergeleken met de Cayenne Hybrid en een aantal hebben ondertussen getekend voor deze Volvo. Ik heb ‘m ook in Parijs kunnen bezichtigen en ik ben ervan overtuigd dat dit wel eens de referentie in de klasse kan worden.

                          Ach, we zullen moeten afwachten. De eerste zullen dan ook pas tegen april/mei geleverd worden.[/quote]

                          heb de nieuwe XC90 nog niet irl gezien maar de foto’s zijn alvast :lekker:
                          heeft die snuit niet wat weg van een Range?

                          ps: moet je bij jullie ook in maatpak langskomen voor je aangesproken wordt :what: :drink:

                            Prachtige X5, maar ik hou dan ook van BMW :first:

                            Ik ben alvast geïnteresseerd moest je hem binnen een paar jaar wegdoen! :salut:

                              Wait and see ;). Als Volvo-verkoper ben ik wellicht wat bevooroordeeld, maar ik kan wel al zeggen dat er ondertussen een aantal X5 en X6 klanten een nieuwe XC90 in bestelling staan hebben. Ook de nieuwe T8 hybrid wordt door klanten vergeleken met de Cayenne Hybrid en een aantal hebben ondertussen getekend voor deze Volvo. Ik heb ‘m ook in Parijs kunnen bezichtigen en ik ben ervan overtuigd dat dit wel eens de referentie in de klasse kan worden.

                              Ach, we zullen moeten afwachten. De eerste zullen dan ook pas tegen april/mei geleverd worden.

                                Niets tegen Volvo rijders maar we gaan Volvo en Bmw op Porsche toch niet uitspreken in dezelfde zin :ass: 😀

                                Veel zal dat voordeel niet verschillen echter wel de BIV en de jaarlijkse wegentaks plus het feit dat wanneer je hem verkoopt op de tweedehands markt de twee liter vlot verkocht krijgt en een drie liter niet, kijk maar naar de X3 met drie liter tegenover een twee liter, de drie liter moet je haast gratis weg geven om hem verkocht te krijgen terwijl de twee liter dan weer veel te duur verkocht wordt. Nu er een twee liter inzit weet ik bijna zeker dat de drie liter later in het verhaal een probleem gaat worden financieel; vroeger was dit niet het geval omdat diegene die een X5 wou enkel een drie liter of zwaarder kon kiezen

                                Ben al aan het af tellen tot 2 januari, nog drie weken en zes dagen :driver:

                                  Proficiat!

                                  Je bent alleen een beetje te snel geweest –> nieuwe Volvo XC90 *luv

                                    Proficiat! Ben al jaren zot van BMW en de X5 is één van mijn favorieten.
                                    Enne als je er zelf voor gewonnen bent en het financieel goed te doen is, zie ik niet in waarom je het niet zou doen… :salut:

                                  15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 60)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.