Cayenne versus BMW X5

Home Forum Zeverhoekje Cayenne versus BMW X5

• Maker
    Discussie

• de Geert
    Deelnemer

Zoals de titel misschien doet vermoeden heb ik de Cayenne en de X5 eens vergeleken
      Zelf heb ik al ruim 4 jaar lang een X5 die goed voorzien is van de nodige opties echter de Cayenne van mijn buurman zou toch wel mooi staan in mijn garage
      Met de komst van de nieuwe X5 waardoor ik weer met een verouderd model reed op zoek gegaan naar een opvolger, logisch dat we zouden gaan voor de Porsche natuurlijk maar dan tot het besluit gekomen dat de cayenne niet meer is dan een veel te dure touareg die binnen de vier jaar ook van model zou veranderen waardoor ik dan weer met een oud model zou rijden :puke:
      De doorslag die mijn keuze heeft bepaald is de nieuwste motor keuze van de X5 en dat is een xDrive25d, dit is 2 liter diesel met 218pk, een testrit heeft bewezen dat deze niet moet onderdoen voor de 3liter als je hem gebruikt waarvoor wij hem hebben staan en dat is rond de kerk fietsen en één maal per jaar op reis met de jetski’s achter de auto
      Het fiscale voordeel(voordeel alle aard) van deze wagen is enorm als deze op een vennootschap staat dus deze is het geworden

Wat is het geworden
      X5 xDrive25d Alpine weis III met bruin leder Terra
      Standaard zit er al héél wat op de wagen
      -diefstal bouten
      -weergave banden druk
      –Alarm systeem
      -scheidingsnet
      -fluwelen tapijten
      -hogedruk reiniging koplampen
      -park distance control
      -Xenon
      -electrische airco
      -comfort telefonie

extra opties( en nu wordt het leuk)

M-sport pakket, om hem langs buiten af te maken
      -sport automatische versnelingsbak
      -Adaptieve M sport ophanging
      -Dakrails alu gesatineerd
      -exterieur line alu gesatineerd
      -Sport zetels
      -Decoratieve lijsten in alu feinschliff
      -M-sportstuur
      -M-aerodinamica pakket
      -Hemel bekleding anthrazit

Exclusive Pack, boordevol gadgets om het binnen af te maken

-achteruitrij camera
      -automatische en dimmende binnen en buiten spiegel
      -zetels elektrisch + geheugen
      -opberg pakket
      -zetels verwarmd vooraan
      -adaptieve headlights
      -lichtpakket
      -Extra 12v stopcontacten
      -Navigatie professional
      -Head-up display
      -20 inch velgen M
      -Reservewiel
      -Elektrisch wegklapbare trekhaak
      -Panoramisch dak
      -Zonne werend glas achteraan
      -Zetel verwarming achteraan
      -Niet gereduceerd vermogen( belangrijk toch?)

De grijze is al verkocht en nu is het wachten tot begin januari op de levering van de nieuwe

Grtz Geert

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 60)
    • XXX

Ziet er een verdomd mooie X5 uit, proficiat :up:

[quote=”terrum” post=181283]
          De doorslag die mijn keuze heeft bepaald is de nieuwste motor keuze van de X5 en dat is een xDrive25d, dit is 2 liter diesel met 218pk, een testrit heeft bewezen dat deze niet moet onderdoen voor de 3liter als je hem gebruikt waarvoor wij hem hebben staan en dat is rond de kerk fietsen en één maal per jaar op reis met de jetski’s achter de auto
          Het fiscale voordeel(voordeel alle aard) van deze wagen is enorm als deze op een vennootschap staat dus deze is het geworden

X5 xDrive25d Alpine weis III met bruin leder Terra
          …. en nu is het wachten tot begin januari op de levering van de nieuwe

Grtz Geert[/quote]

Geert, proficiat!

Ik neem gerust aan dat de 2,0 aan je noden voldoet, maar ik vraag me toch af of er zo een groot verschil is qua “voordeel alle aard” ten opzichte van de 3,0? Heb je dit laten becijferen? Qua CO2-emissie is er niet zoveel verschil (154 vs 156 gr). Tenzij de 2,0 aan Euro-6 voldoet en de 3,0 niet? En met al die opties zit je toch aan een hoge catalogusprijs, volgens mijn baas (echtgenote), die accountant is, weegt de catalogusprijs het meeste door.

PS: mijn Cayman zit in dezelfde fiscale 70%-klasse! Alleen dan kreeg ik haar toestemming… :engeltje:

dat is inderdaad bij Patrick Smets, heb je goed gezien
            Dat is een héél goede klant van mij waardoor ik het niet kon laten om daar eens een wagen te kopen, ik probeer steeds mijn aankopen te regelen tussen mijn eigen clienteel,
            Zo heeft mijn echtgenote het geluk dat ik een héél aantal boetieks tussen mijn klanten heb, daar verdien ik dus niet veel 😀

Dat is precies zeer vertrouwd terrein… Patrick Smets?

Wim

Gefeliciteerd Geert, en geniet ervan. :up:

vind hem persoonlijk mooier dan de cayenne, en als de prijs dan ook nog aantrekkelijker is… well done, knappe wagen :first:

Proficiat Geert. :applaus:

Maar helaas word ik niet warm van zo’n X5… 😐

Ive

Het zal ongetwijfeld een zeer degelijke auto weer zijn (‘k rij zelf al bijna drie jaar met een X5 E70 en ben daar héél tevreden van), maar qua smaak had ik voor de Cayenne gekozen.
                      Ik vind dat het sportieve karakter van de nieuwe X5 wat verdwenen is. Mede doordag hij 12 cm langer is geworden dan de vorige, maar dat de wielbasis ongewijzigd is gebleven. Alles zit in de overbouw vooraan en achteraan.
                      Desondankt toch een knappe klassebak.

top :up: :up: :up: :up:

PDS

Echt mooie auto ! :respect2: :respect2:

:up: :popcorn:

Gisteren is hij bij de dealer toegekomen dus ikke vandaag al even gaan kijken

Ikke jaloers! :mrgreen: Goede smaak! :drink:

is een klasbak :up:

PDS

Proficiat !

Leuke nieuwjaarscadeau :up:

Wim

Gefeliciteerd Geert, en lange maanden gaan dat worden. 😉

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 60)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.