Cayenne vs Touareg?

Home Forum Porsche Talk Cayenne vs Touareg?

• Maker
    Discussie
  • Hallo iedereen,

Ik ben nieuw hier en gelijk een vraagje.

Momenteel ben ik op de uitkijk voor de aankoop van een nieuwe daily driver. Hierbij heb ik mijn keuze reeds beperkt tot 2 wagens, de Cayenne en Touareg, beiden met de 3.0tdi motor, modeljaar 2011.
    Ik heb moeilijkheden met de keuze, dit rationeel vs emotioneel. De keuze van 3.0tdi ligt vast. Dit door het hoge aantal km’s per jaar en mijn dieselvoorkeur m.b.t. een SUV.

Een emotionele keuze zou de Cayenne zijn, rationeel de Touareg.

Ik vraag me af wat de meerwaarde is van de Cayenne ten opzichte van de Touareg. Buiten de betere dynamiek, rijeigenschappen etc. Is de Cayenne zijn duurdere prijs t.o.v. de Touareg waard?

Waarom zou u de Touareg/Cayenne verkiezen? Misschien een gevaarlijke vraag hier 😀

Graag jullie input!
    Bedankt Stijn.

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
    • Bedankt voor alle replies. Interessant.

Ik zal er wel uitkomen en ga ze zeker proefrijden. Dit zal de ultieme test zijn.
      Op basis van wie of wat met de wagen rijdt ga ik niet beslissen :-D.

@Yellow
      Submarine: het gaat om een model bouwjaar 2010-2011, de vernieuwde KJN & T-Reg dus.

Net even op Autogids gekeken, dit betreffen gemiddelde prijzen:
      3.0 V6 TDI 31.500 € (2011) 29.100 € (2010)
      3.0 V6 TDI 21.600 € (2011) 18.300 € (2010)

Behoorlijk groot verschil via Autogids. Het valt me op dat dit volledig niet in overeenstemming is met de huidige gemiddelde vraagprijzen.
      Bedankt voor de info! 🙂

@Sensa911
      klopt, dit is momenteel het probleem dat ik ervaar. Hart vs verstand. Verschrikkelijk :-).

Volgens mij is het een keuze tussen het hart en het verstand.

Verstand : ik heb nu mijn 2de Touareg. Dat ding rijdt geweldig : comfort, veilig en snel als je dat wil. Bovendien kan je “er overal mee aankomen”. Nog nooit technische problemen gehad. Starten en rijden : basta.

Hart : die Porsche is mooier, stijlvoller. En ja … mijn vrouw zou eentje willen, maar ik heb het tot nu toe kunnen afhouden (want ik wil iets anders)

Wil je voor de keuze van je hart, meer betalen. Doen! Ge leeft maar ene keer!

Ik weet niets over beide modellen, tenzij dat ik ooit berichten las dat de toenmalige V10 TDI van VW soms voortijdig diende te worden vervangen. Niet meer relevant vandaag. Het is niet echt mijn type wagen, maar als ik moet kiezen (voor mijn vrouw bv) dan toch de Porsche.

Maar qua aankoopprijs moet je zoals Mark zegt toch altijd in het achterhoofd houden wat je er eventueel later voor terugkrijgt. Als je even kijkt op AutoGids dan zie je deze richtprijzen:

*Cayenne 3.0d – 2009: 25.500 euro
          *Touareg 3.0d – 2009 – 15.000 euro

Je kan je rekening maar echt maken de dag dat je de auto verkocht hebt.

Wim

Net als bij ons zekers in Nederland, pooiers, dealers en kampers………hahahaha
            En bij die mannen is de Q7 ook erg favoriet., dus alleen daarom al een VW.

onderhoud bij VW zal wel een pak goedkoper zijn, en voor het prestige moet je hier in Gent geen cayenne hebben als je ziet wie er allemaal mee rondrijdt 😉

PDS

Ik heb van beide wagens 3 modellen gehad ….

Ik had een Touareg 2011 en die afwerking is echt wel heel goed.
                Rijden is ook echt top, maar zeker luchtvering nemen.
                Ik heb een 2008 (facelift) nieuw gekocht en na 2maand weggedaan voor een nieuwe met luchtvering.
                Comfort is bij zo’n wagen toch alles ….

Ik zou zelf zeker terug een Touareg nemen, Cayenne is enkel voor de naam Porsche.

Voor de rest zijn ze echt bijna identiek

IMG_0219.jpg

DSC01936.jpg

Moet ook rekening houden dat bij verkoop je ook iets meer gaat terug krijgen voor de P dan de VW

Dat was ook mijn redenering Wim. In een zekere zin lijkt het prijsverschil mij te groot om rationeel gezien “neen” te zeggen tegen de Touareg.
                    Anderzijds gaat de keuze van een wagen ook weer om smaak. De Cayenne kan me dan veel meer bekoren.

Moeilijke keuze.

Wim

Ik vind als je 7000 euro minder betaald met meer opties dan de kjen, dat dan de Touareg er dan wel uitspringt en niet te duur is voor het zelfde bouwjaar.

Ive

ik denk dat het vooral een kwestie van keuzes. Volgens mij zijn beide wagens evenwaardig, zeker met dezelfde motorgegeven.
                        Persoonlijk vind ik de VW te duur voor de afwerking die je krijgt.

Wim

Klopt Stijn, en dat is in het terrein ook zo.
                          Maar dit is ook natuurlijk niet verwonderlijk, het zijn broertjes, maar met een andere uitstraling en doelgroep, dus de keuze is aan u 😉

Qua rijden, tsja……….wat verlang je.

welkom Stijn. heb je met beide auto’s al eens gereden? zo neen, …

Bedankt Wim.

Via google kom ik op niet veel uit. Enkele Duitse sites waarbij de Touareg eens hoger staat dan de Cayenne, andere maal staat de Cayenne dan weer bovenaan.
                              De vergelijkende tests op Youtube heb ik tevens allemaal al opgezicht, weinig vergelijk tussen de 3.0 tdi’s. Ik denk 2 amerikaanse reviews.

Qua prijsverschil:

Een Touareg, 2010 – 2011, <100.000km vind je voor ca. 27 - 31.000 euro inclusief diverse opties
                              Een Cayenne, 2010 - 2011, <100.000km vind je vanaf 37 - 38.000 euro met weinig opties

Het gaat om modeljaar 2011 dus deze wagens:

Het betreft een groot prijsverschil, vandaar mijn vraag naar jullie toe.

Wim

Welkom op het forum Stijn, en succes met de aankoop van…………… 😉

Hier zijn er wel een paar die met deze trekkers rijden hahahaha, dus kunnen jou het verschil wel bijbrengen.

En google is your friend.

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.