cayman 2.7 vs alfa 4C

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Cayman cayman 2.7 vs alfa 4C

• Maker
    Discussie
  • SPECS:____4C___________cayman
    gewicht____895 kg_______1310 kg
    motor______1.7L turbo_____2.7L 6cyl boxer
    vermogen___327 pk_______271 pk

[video width=425 height=344 type=youtube]rgO0ir7DPLc[/video]

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
    • @ youyou: Scrable 😀

ja, grote familiale tweepersoonssportwagen, een beetje lang maar moet lukken 😀

@ Funny + 1

Een Boxster is een familiewagen met z’n 2 koffers :applaus:

bij de boxster kunnen vooraan makkelijk 2 dozen cava mee en de rest van de pick-nick. Achteraan kunnen de glazen, dekens, borden etc mee…… eigenlijk is de boxster hier bijna een verhuiswagen met sportallures :happy:
            (ga mijn advertentie aanpassen 😉 )

De koffer is niet erg ruim hoor ! 😳

bij m’n boxster kan een bak bier mee, nipt maar het zou moeten lukken :drink:

tijdens de laatste aflevering van top gear afgelopen zondag hoorde ik over een opvallende eigenschap van deze alfa 4c:
                  “it’s a mid engined car and the front bonnet is bolted shut”

nu lijkt het me helemaal een copy van de lotus elise; kofferruimte achteraan lijkt wel wat groter:

Attachments:
                  • 4Ckoffer.jpg

Een vriend van me werkt bij Mercedes en heeft ooit verteld dat de auto’s na een salon volledig afgebroken zijn. Vaak moet er een compleet nieuw interieur in om ze weer verkoopbaar te maken. Bij Meecedes zouden ze daar zelfs een speciale dienst voor hebben. Dit verhaal dateert van heel lang geleden, maar ik denk dat het nog steeds zo is!

En, on topic: die Alfa ziet er wel mooi uit!

@ bccars
                      + 1

Heb die alfa in real life gezien in Knokke. Wat voor krot is me da seg als je Duitse kwaliteit gewoon bent !

ahaaa da waarde gij die mijne kleine uit de wagen heeft gesjot, hij ziet er nog blauw van :happy:

In en uitstappen is even opletten ,zeker niet moeilijker dan in een Gt3 stappen met een volledige rolkooi !
                            De dorpels laat je bekleden met een doorschijnende film .Een wagen op een autosalon zetten is absoluut niet bevorderlijk voor zijn staat .Op het autosalon wou ik in een wagen stappen maar er zat al 5 min een kleine in die aan alles aan het prutsen was en recht stond op de zetels .Vader en moeder lieten maar begaan tot mijn geduld opraakte .Deur open gedaan en manneke uit de auto getrokken 👿 .
                            Ik vind het nog meevallen in de Alfa wat betreft het gebruik van de materialen .

Nog vergeten te vermelden dat uitstappen nog moeilijker is dan bij een Elise. Het showroom model had al deftige krassen op de balk door de schoenen bij het uitstappen.

Het grote voordeel van deze wagen is het fiscale aspect en het “theoretische” verbruik.

Wim

Er moeten natuurlijk altijd concessies gedaan worden om zo’n laag gewicht te bereiken. 💡

Sorry mooi model de alfa, maar vanbinnen nog altijde nen hoop plastic!!maar motor zou top zijn.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.