Cayman 2.9 2011

Home Forum Stel jezelf even voor ! Cayman 2.9 2011

  • Maker
    Discussie
  • Ik ben Bart en al ruim 2 jaar eigenaar van een cayman 2.9 van 2011. De wagen gekocht vanop de foto’s van een veilingsite . Inderdaad een risico zeker als je weet dat hij van Dubai kwam. Hij stond in Nederland en was ingevoerd maar nog niet op kenteken. Ik wist dat er in Duitsland zulke wagens te koop stonden dus vandaar het risico gezien mijn biedprijs 14100 euro was. Daar komt natuurlijk nog flink wat bij maar er was dus financieel ruimte. Verder PDK en nogal wat opties maar geen zetelverwarming natturlijk. Detail nog; 267.000 km op de teller. Ook dat als risico wat in geschat. De wagen stond al zeker een jaar te koop op de veilingsite. Achteraf bleek dat hij tot 2017 heeft gereden in Dubai. De kilometers zijn dus gemaakt op zes jaar; dat is 45.000 per jaar. dat doe je niet door naar de bakker te rijden en terug dus wel veel autostrade en dat is niet slecht voor slijtage. Achteraf bleek de redenering goed. Wagen is technisch gecheckt ondertussen en er is niets mis mee. 
    Wat wel mis liep was het invoeren. Eerst bij een lokale nevenimporteur geweest voor ongeveer één jaar. Hij kreeg het invoeren niet voor elkaar. De wagen zou naar Duitsland gaan voor een keuring en korte inschrijving daar en dan naar Belgie komen om daar gekeurd te worden. Na een jaar overeengekomen dat ik het elders ging proberen en dan is de wagen naar een nederlands importbedrijf gegaan. Daar was men zeker dat het zou lukken mits een omprogrammering naar euro normen en andere banden en koplampen en nog wat details. De koplmapen vond ik spijtig want er zaten meedraaiende Xenons op. Eind 2021 is alles veranderd en begin 2022 naar de keuring in Duitsland en … af gekeurd. Net als alle  andere porsche’s van deze importeur overigens. Hij had geen idee waarom maar na enkele maanden bleek de wetgeving in Duitsland veranderd. Voorheen werden de wagens omgeprogrammeerd en daarna bevestigde een porsche dealer dat er inderdaad een euro programma in zat. Met dat bewijs dan naar Duitsland en daar werd het goed gekeurd tot begin 2022. Toen is blijkbaar de wertgeving veranderd en mocht alleen Porsche zelf de omprogrammering nog doen. Ik kon de wagen terug ophalen zonder kosten te moeten betalen dus met een set nieuwe banden en terug mijn Xenonlampen erin. Op dat moment zag ik het niet meer goed komen maar toch nog een poging gedaan bij een invoerder in Belgie. Eerst wat laten uitzoeken en volgens hen kon het wel. Er moest een homologatie keuring in Duitsland gebeuren en dat is vrij prijzig. Begin september 2022 is de wagen dan terug van Nedereland naar Belgie gekomen en begin december kreeg ik bericht dat ie gekeurd klaar stond om op te halen. Dat was een hele opluchting. Nog een plaat aan gevraagd en zo en eind januari de wagen op gehaald. 
    Nu wat plastiek vervangen dat verduurd was en een afspraak gemaakt bij de lokale nevenimporteur voor een groot onderhoud. Dan nog wat steenslag laten bijwerken en daarna rijden maar na meer dan 2 jaar. 
    Voor de nieuwsgierigen; financieel scheur ik er nog steeds niet mijn broek aan  maar het verschil is wel flink kleiner geworden, ook doordat de wagen 3 jaar ouder is. 

    Groet, Bart

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
    • Straf

        Zelf zou ik me er niet aan wagen maar in elk geval: eind goed, al goed! Dit ziet er een heel mooie uit!

            Zie hieronder. De donkere zijramen zijn ondertussen dus terug licht en een nieuwe set Pirelli’s.      

              Bestaan er ook reeds foto’s van deze Cayman uit Dubai misschien ?  

              XXX

                De aanhouder wint 
                Veel plezier met de Cayman.

              6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.