Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › Cayman › CAYMAN 211 PK
- Dit onderwerp bevat 29 reacties, 13 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 16 jaren, 8 maanden geleden door ronvos.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
Beste,
PRS Peer heeft dit gedaan voor mij, 51 euro!
Gewoon de Belgische software gewist en de Duitse erop gezet.
Cayman rijdt veel soepeler[quote=”Daggie”:aml0wbw8]enrico: ze zijn momenteel bezig met een group buy op Caymanclub: http://www.caymanclub.net/showthread.ph … gine+cover
In 1 van de posts staat een link naar een 2de bedrijf waar je ze kan kopen.
In het heel kort de reden waarom ik het niet ga doen: onder het tapijt zit een metaal (alu/inox/whatever) gedeelte. Als je de motor wil zien, moet dat er ook af … en dan garanderen ze niet dat het niet “warmer” gaat worden in de wagen door de motor .. Het zou ook niet echt geschikt zijn voor dagelijks gebruik, want het zou “gelig” worden. Dus enkel voor treffens …[/quote]
Dank voor de info.
Das natuurlijk minder zie me niet telkens de motor afdekking verwijderen.
Had wel een knappe oplossing geweest.enrico: ze zijn momenteel bezig met een group buy op Caymanclub: http://www.caymanclub.net/showthread.ph … gine+cover
In 1 van de posts staat een link naar een 2de bedrijf waar je ze kan kopen.
In het heel kort de reden waarom ik het niet ga doen: onder het tapijt zit een metaal (alu/inox/whatever) gedeelte. Als je de motor wil zien, moet dat er ook af … en dan garanderen ze niet dat het niet “warmer” gaat worden in de wagen door de motor .. Het zou ook niet echt geschikt zijn voor dagelijks gebruik, want het zou “gelig” worden. Dus enkel voor treffens …
@Daggie
Weet jij soms iets meer over de doorzichtige motorafdekking ??
Vind het wel iets hebben.Anoniem5 april 2007 om 05:35als je hem wil laten chippen, terugzetten op 245pk, let me know, heb goeie contacten met Stijn bij Tuning Heinz. Heeft al een Q7 en een S4 gedaan. Mocht je geïnteresseerd zijn wil ik best es vragen achter prijs. Stuur dan maar een pm’tje ofzo.
groeten
Mark986[quote=”fdeville”:2561yhto][quote=”Bernie”:2561yhto]Schandalig die BIV voor autoliefhebbers ! En straks nog eens wat CO2 taks erbij als ik de eerste minister moet geloven…. en elke Porschist of liefhebber van sportwagens is helemaal gezien…….. Goed nadenken dus op 10 Juni ! 😉 [/quote]
Dus:
– eerste minister = openVLD, dus niet voor stemmen ❓
– groenen: zal nog erger zijn
– SPA: zijn ook redelijk groen, dus idem als de groenen
blijft niet veel keus meer over ❓ ❓ ❓
Tja, ik zal inderdaad eens heel goed moeten nadenken, maar ik vrees dat de CO2 taks er in elk geval aankomt, eender wie in de regering zal zitten…[/quote]
Jongens, geen enkele partij durft nog pro-auto te zijn! In dit “groen” klimaat moet iedereen tegen heug en meug meezeulen in de milieumanie… En dan nog liefst een paar percentjes in zijn zak steken…Anoniem4 april 2007 om 20:56[quote=”Bernie”:18osy115]Schandalig die BIV voor autoliefhebbers ! En straks nog eens wat CO2 taks erbij als ik de eerste minister moet geloven…. en elke Porschist of liefhebber van sportwagens is helemaal gezien…….. Goed nadenken dus op 10 Juni ! 😉 [/quote]
Dus:
– eerste minister = openVLD, dus niet voor stemmen ❓
– groenen: zal nog erger zijn
– SPA: zijn ook redelijk groen, dus idem als de groenen
blijft niet veel keus meer over ❓ ❓ ❓
Tja, ik zal inderdaad eens heel goed moeten nadenken, maar ik vrees dat de CO2 taks er in elk geval aankomt, eender wie in de regering zal zitten…Schandalig die BIV voor autoliefhebbers ! En straks nog eens wat CO2 taks erbij als ik de eerste minister moet geloven…. en elke Porschist of liefhebber van sportwagens is helemaal gezien…….. Goed nadenken dus op 10 Juni ! 😉
[quote=”Daggie”:39bdq0ma][quote=”911-lover”:39bdq0ma]Ja , maar ook voor tweedehandswagens blijft alles boven de 155kw in de hoogste klasse.
Ik moest destijds voor mijn CS meer dan 1600€ BIV betalen voor een wagen van meer dan 10 jaar ( voor de wijziging 62,50€)[/quote]Ik denk dat dat niet klopt. Kameraad van mij heeft vorig jaar een Honda S2000 ingeschreven van 2001 en die heeft 5000 Eur – 50% betaald voor BIV.[/quote]
Toch wel hoor , helaas. 😥
Ik wilde echt dat je gelijk had
Bovenop de aanschaf van de CS was ik bijna 3000€ extra kwijt aan BIV, wegentaks en verzekeringZoals vroeger reeds gezegd, via Porsche is het in een handomdraai gedaan doch alles gaat naat het DIV waardoor je een opleg krijgt voor de BIV.
Of er via andere manieren terug kan verhoogd worden in PK is mij niet duidelijk.
Mocht je het te weten komen, graag bericht.
[quote=”Scoobyfun”:2abxq4az]Hier vind je de tabel met de juiste BIV tarieven voor tweedehandswagens :
Dus het vermindert per jaar …
Ik ben ook eens aan het informeren of een Cayman 211pk terug kan naar 245pk (en hoe) en of hij dan nog 20pk hoger geraakt met chip …
Hier vind je de tabel met de juiste BIV tarieven voor tweedehandswagens :
[quote=”911-lover”:1g644hjr]Ja , maar ook voor tweedehandswagens blijft alles boven de 155kw in de hoogste klasse.
Ik moest destijds voor mijn CS meer dan 1600€ BIV betalen voor een wagen van meer dan 10 jaar ( voor de wijziging 62,50€)[/quote]Ik denk dat dat niet klopt. Kameraad van mij heeft vorig jaar een Honda S2000 ingeschreven van 2001 en die heeft 5000 Eur – 50% betaald voor BIV.
ik heb ondertussen eens navraag gedaan bij Porsche.
Is blijkbaar geen moeite om dit aan te passen.
Alles wordt wel doorgegeven aan BIV.
Dit is dan wel te gek : een meerprijs van 500 euro zonder btw om minder biv te betalen en dan uiteindelijk toch de volle pot betalen.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.