Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › Cayman › CAYMAN 211 PK
- Dit onderwerp bevat 29 reacties, 13 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 16 jaren, 8 maanden geleden door ronvos.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
[quote=”the body docter”:2805jwmi]er zit meestal een ander motor management kijk maar naar opel omega zelfde motor als de 525 tds doch minder pk s
[/quote]Maar meer nM 😉
[quote=”DEKEYZER”:2805jwmi]Is dat verschil van 34 PK “voelbaar”? Bij de aankoop vertelde men mij dat dit eerder theoretisch was.[/quote]
Euh ja , zelfs behoorlijk fel
Daggie,
ik denk dat het bij Heinz was…ik vraag het ‘m wel over een paar dagen als ik ‘m zie.
[quote=”MichM3″:xnfqvgz6]Een kameraad van mij heeft de 2.7 240 pk en vond dit te weing (automatische boite)…heeft een chip tuning laten doen en heeft 22pk erbij en 15Nm…hij zegt dat toch dat hij het verschil voelt…[/quote]
Waar, aan welke prijs en met attest op testbank?
…kost wel wat geld om het motormanagement bij Porsche te laten wisselen…ben beniewd naar uw navraag en de prijs.
Een kameraad van mij heeft de 2.7 240 pk en vond dit te weing (automatische boite)…heeft een chip tuning laten doen en heeft 22pk erbij en 15Nm…hij zegt dat toch dat hij het verschil voelt…ik denk dus ook dat u het verschil zult voelen tussen de 211 en de 240pk…al zal het koppel in uw geval wel ongeveer gelijk blijven. Alleszinds, de motor zal vlotter lopen ipv toegeknepen te zijn. Kan ni anders dan dat je dat voelt.
Succes en hou ons opde hoogte 😉
Bedankt voor de respons.
De wagen wordt geleverd in mei en ik doe dan navraag bij Porsche.
Ik heb altijd Mercedes gereden en ik zie er wel naar uit.
Is dat verschil van 34 PK “voelbaar”? Bij de aankoop vertelde men mij dat dit eerder theoretisch was.
Idd bij mijn BMW 5 hebben ze gewoon de duitse versie in de PC gestopt zodat ik het ander vermogen heb. Tevens kan je dit bij Porsche normaal ook als ze willen.
er zit meestal een ander motor management kijk maar naar opel omega zelfde motor als de 525 tds doch minder pk s
zelfde als de mr voor de belgische markt werd hij ook beperkt inpk s voor de biv
chippe herprogrameren voor hetz elfde geld hebben ze de lucht debiet meter of de lucht toevoer kleiner gemaakt of mischien gewoon een andre uiitlaat het kan allemaal maar denk dat je dat aan de porsche specialisten moet vragen
luc ……………….??? leg eens verder uit of beter help onze cayman eens aan de 245 pks 😛
Ja , maar ook voor tweedehandswagens blijft alles boven de 155kw in de hoogste klasse.
Ik moest destijds voor mijn CS meer dan 1600€ BIV betalen voor een wagen van meer dan 10 jaar ( voor de wijziging 62,50€)[quote=”fdeville”:cf11t8zg][quote=”Daggie”:cf11t8zg]rekening houdend met het feit dat over 5 jaar niemand een 211 pk zal willen (biv – 50%)[/quote]
Hoe bedoel je ? De BIV regeling op 2e handswagens is gespreid over 15 jaar, dus gedurende 15 jaar zal die 211 pk versie interessanter zijn wat BIV betreft.[/quote]Ik dacht dat de BIV jaarlijks 10% daalde tov. initieel bedrag.
Die 295 van de S wist ik.
Die 245 van de gewone niet daar alles wat ik vond het telkens over 211pk had.
Ja , even 34 PK eraf pitsen is een hoop vermogen kwijt.
En dat weer vanwege een diefstal maatregel van onze staat (2500€ BIV ipv 5000€) 😥Anoniem28 februari 2007 om 02:16[quote=”Daggie”:82i785c7]rekening houdend met het feit dat over 5 jaar niemand een 211 pk zal willen (biv – 50%)[/quote]
Hoe bedoel je ? De BIV regeling op 2e handswagens is gespreid over 15 jaar, dus gedurende 15 jaar zal die 211 pk versie interessanter zijn wat BIV betreft.Anoniem28 februari 2007 om 02:13[quote=”911-lover”:3dtf1x61]Dat is toch het origineel vermogen van de 2.7 (dus niet van de Cayman S met de 3.4motor) Wat is volgens jou dan het origineel vermogen ?[/quote]
245pk voor de gewone, 295 voor de S dacht ik. En dus voor den Belgique hebben ze die eerste ook beschikbaar in een 211 pk versie voor de gekende redenen…Het originele vermogen is 245pk.
De 211pk is gemaakt voor de Belgische markt, om in een gunstigere BIV-schaal te vallen. (niet de 5000 Eur schaal that is)
Ik weet niet of die nog naar 245pk te krijgen is. Waarschijnlijk wel … maar reken dan al chiptuning (800-900 Eur) + de optie voor de lichtere motor (605 Eur) en kijk dan of het verschil in BIV nog interessant is … rekening houdend met het feit dat over 5 jaar niemand een 211 pk zal willen (biv – 50%)
Mocht je overtuigd zijn, het is optienummer 159.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.