Cayman 3.8S 981 PDK

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Cayman Cayman 3.8S 981 PDK

  • Maker
    Discussie
  • Een Brit heeft de motor van zijn 981 Cayman S ingeruild voor een 3,8 liter van een 991 S… Cayman 3.8S 981 PDK

    Meneer wou geen GT4 omdat die een manuele bak heeft. De job is gedaan In Duitsland en het vermogen getuned naar 412 PS. Plus nog wat andere aanpassingen aan remmen en ophanging.

    Ik vermoed dat zoiets bij ons alleen al qua administratie dikke problemen zou geven. Maar goed, het is wel een leuk idee!

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
    • 6 cilinders is gewoon juist gepast. Meer moet niet, minder is zo gewoon. Punt. Ik heb nog een Z3 gehad met 4-cilnder (gekocht in ’97) en na een paar jaar was ik die zo beu als kouwe pap. Op het einde dan die foute 3,0 SC targa van ’82 op de kop getikt. Nou, die motor vond ik wel heerlijk, ook al was het maar dik 200 pk, als het nog zoveel was. Dan maar een nieuwe Z4 3,0 besteld (3,0 en geen 2,5 omdat de SC ook een 3,0 had) en die motor ben ik nooit beu geraakt. Vermogen is één ding, maar een 6-cilinder is gewoon het manneke! Laufcultur, geluid, noem het maar.

      In Autocar schrijven ze dat de 981 zo ver boven alles uitstak dat vergelijken haast zinloos werd. Zelfs Italianen vinden een 981 beter dan een Alfa 4C. Maar van een 718 schrijven die Britten dat hij zeer goed is, maar er niet meer zo ver bovenuit steekt.

      Nou, ze kunnen maar op één manier juist antwoorden in Zuffenhausen: kom maar op met die 718 GTS 3,8!

        Gisteren fabriekstoer gehad :mrgreen: :respect2: TACB hé mannen

        Band stond vol GT3 RS en 718-tjes (zowel Boxster als Cayman)
        De gids was zelf niet echt overtuigd van de 4-cylinder

        Hij zei mij dat er bij de Porsche dealers een heleboel mooie 981 6-cyl staan voor rond de 40k, welke volgens hem zeer gegeerd gingen blijven in de toekomst.
        Wat googlen en idd er staan wel koopjes tussen (zeker 2de helft in de 40, kan je een quasi nieuwe met PAG aanschaffen)

        PS1: gisteren werden er 2 991R gemaakt (eergisteren de eerste blijkbaar), Buiten stond een witte met rode strips :applaus: :hail: , op de band stond net een afgewerkte lava-orange. Dat is echt fout :ass: :loser: op een R. Werkt misschien op een GT3RS of 718 maar op een R was het volledig misplaatst.
        PS2: bij de motoren bouw, liep er gewoon ne gast met nen hot-dog rond :popcorn:
        PS3: deze maand in topgear is de journalist ook niet overtuigd vd 4-cyl
        PS4: TACB lid met nog een 987 S gen 2 in stal, had met de 718 gereden en was heel duidelijk teleurgesteld

          Porsche zou deze beter zelf aanbieden. Er zijn vast mensen die een Cayman met 4-cilinder niet zien zitten. Zou de opvolger van de GTS kunnen zijn.

            bekeken vanuit kostprijs onderdelen mss wel, maar vanuit aanpassingen en werkuren net niet.

              Volgens mij had ie beter een GT4 genomen en hier een PDK laten insteken… :lekker:

                En dan heb je een echte 911 killer…. :ass:

              6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.