Cayman 987 velgen

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Cayman Cayman 987 velgen

• Maker
    Discussie

• Geert VK
    Deelnemer

Mijn 987 heeft momenteel de standaard 17″ velgen.

Hoe langer hoe meer voel ik toch iets voor een maatje groter. Ik hou het echter graag origineel. Daarom twijfel ik tussen de 18″ varianten en eventueel 19″. Ik blijf echter met een aantal open vragen:

1. los van de 2dehands.be/kapaza sites: Kennen jullie enkele adressen die vandaag 1ste/2de hands velgen verkopen?
      2. Qua rijen voor een 987 is 19″ té stijf? Verschil met de 17″?

Alvast bedankt!

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
    • 123

Behalve voor wie echt track days doet zie ik niet echt de lol van 19 inch wielen in
        toch niet voor wie echt ritjes wil maken op de wegen die zelden zonder gebreken zijn.

Duurdere banden
        meer banden slijtage
        harder rij gevoel, elke put voel je veel meer.
        18 en 19 inch zijn automatisch bredere banden, dus als er spoorvorming is merk je het veel meer
        Meer risico op stoep rand schade
        Meer risico op lek rijden

Het ziet er iets mooier uit, maar dat zie je toch niet als je er in zit…
        Ik heb liever het gemak van de 17’s, moet nergens naar om kijken..

Op mijn boxster liggen in de zomer de 19″ Carrera S2 velgen met zomerbanden (http://www.alloywheelsdirect.net/images/wheels/4272-xl.jpg). In de winter liggen er de 18″ Cayman S2 velgen met winterbanden (http://www.vipalloywheels.co.uk/porsche-wheels/wheels-with-summer-tyres/cayman-987/1478/18-inch-porsche-cayman-987-cayman-s-ii-wheels-with-summer-tyres).
          Ik heb er nog maar net terug de zomervelgen opgelegd en ik moet zeggen dat, hoewel ik het anders zou verwachten, ik niet echt veel verschil voel tussen de 18″ of de 19″.

Ik heb een setje originele 19″ turbo (I) velgen te koop voor de 987. Ze rijden inderdaad wel een stukje harder dan 18″, laat staan 17″.

Heb originele Cayman R velgen te koop in 19” alle info via PM.

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.