Home › Forum › Porsche Marktplaats › Porsche Te Koop › CAYMAN BJ. 2007 55.000 Km te koop
- Dit onderwerp bevat 19 reacties, 14 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 2 maanden geleden door BeerMetWielen.
-
MakerDiscussie
-
18 augustus 2012 om 14:08
Gezien ik binnen 14 dagen een nieuwe 911 mag afhalen 😀 , verkoop ik mijn Cayman.
Het is een 211 PK, aangekocht bij RS Motors in april 2012, verwarmbare zetels, Cayman S 18 ” velgen, achterruitwisser, multifunctioneel stuur 3-spakig, snelheidsregelaar, Sound System, autom.airco, park-assist system, telefoonmodule voor PCM, nachtblauwmetallic, lederen zetels zeeblauw, zelfdimmende spiegels, regensensor, PCM, Bi-xenon koplampen met sproeiers, I-pod aansluiting, gekleurde dopschildjes op wielen, perfect onderhouden.
Vraagprijs 28.000 Euro
-
MakerDiscussie
-
Je kunt er een stuk karton op plakken maar dat zien ze hier niet zo graag 😈
Heb ik life mogen ondervinden 😆 😆 😆
ciao,
Luc[quote=”TORHOUT” post=106770]
Ik zou wat foto’s hiervan posten doch misschien beter zonder dat de nummerplaat zichtbaar is ? Hoe doe ik dat ?[/quote]
Nr- plaat er af halen hé. :happy: :happy: :happy:
Jammer dat je deze nooit op 2dehands sites gezet hebt? Ik had hem zeker gekocht dan…
Verkocht sedert 2 weken. Wel serieus van de prijs moeten afdoen maar ik wilde niet langer wachten, temeer daar de 911 ondertussen binnen was.
Ik zou wat foto’s hiervan posten doch misschien beter zonder dat de nummerplaat zichtbaar is ? Hoe doe ik dat ?
Tja, zeer simpel maar niet 100 %. Als de overschrijving gebeurd is en de sleutels overhandigd kan de koper als de gesmeerde bliksem (ah ja, met uw P. 😥 ) naar de bank om de overschrijving te annuleren. Resultaat: auto weg en geen geld. Enige voordeel: je hebt de identiteit van de koper.
Laatste keer ook zo gedaan. Kerel wou testrit rijden wat geen probleem was voor mij en na goedkeuring ook meteen naar de bank doorgereden om de betaling te doen, simpel toch ?
[quote=”Mushroom” post=105792]Ik doe ‘t simpel.
Als ik een auto verkoop rijd ik met de koper naar de bank en laat hem daar betalen, rechtstreeks op mijn rekening.
Ik ken niets van cheques, banken willen ook zomaar geen cash meer meegeven, vandaar.
Beetje omslachtig, maar better safe than sorry.[/quote]Beste manier inderdaad.
Indien de koper een te vertrouwen persoon is, zal die daar geen enkel probleem van maken ook 😉
Ik doe ‘t simpel.
Als ik een auto verkoop rijd ik met de koper naar de bank en laat hem daar betalen, rechtstreeks op mijn rekening.
Ik ken niets van cheques, banken willen ook zomaar geen cash meer meegeven, vandaar.
Beetje omslachtig, maar better safe than sorry.komt dikwijls voor, opletten dus!
Hieronder de meestvoorkomende:De truc met de cheque:
De koper maakt een afspraak en komt zijn wagen afhalen. Bij de afhaling overhandigt de koper je een cheque.
Tweede mogelijkheid: de koper heeft al een cheque opgestuurd, maarzegt af te zien van de verkoop. Hij vraagt het bedrag van de cheque, die jij ondertussen geïnd hebt, terug te betalen via overschrijving of Western Union.
Derde mogelijkheid: de koper heeft al een cheque opgestuurd, maar het bedrag van de cheque is groter dan het overeengekomen bedrag. De fraudeur zegt dat het om een vergissing gaat en vraagt het overtollige deel terug te betalen via overschrijving of Western Union.Eindresultaat: De bank boekt de cheque over het algemeen in direct krediet. Hierdoor kan de verkoper – jij dus – onmiddellijk beschikken over het geld en zo ontstaat de indruk dat alles correct verloopt. Na enige tijd komt de cheque onbetaald terug met als motivatie: ongedekt, vervalst of gestolen. Bijgevolg boekt de bank de onbetaalde cheque tegen op de rekening van de verkoper. Jouw rekening. De verkoper blijft achter met een financiële kater en is in sommige gevallen ook zijn wagen kwijt.
De truc met de extra kosten:
De verkoper ontvangt bankdocumenten die de betaling van de afgesproken verkoopprijs moeten bewijzen. Vooraleer dit bedrag kan vrijgegeven worden, zo beweert de fraudeur, dient de verkoper bepaalde kosten (transportkosten of kosten wegens een zogezegde wetgeving in het land van de koper) te betalen. Deze betaling dient te gebeuren via Western Union of via overschrijving.
Eindresultaat: Zodra de verkoper de kosten heeft betaald, komt er geen reactie meer van de koper. De verkoper verliest het bedrag van de betaalde ‘kosten’.
Voorkom fraude en beperk de risico’s
Wees zeer voorzichtig bij verkopen via het internet, zeker als het gaat om een buitenlandse koper. Voor je ingaat op het aanbod van de koper, kan je best zijn gegevens googelen op het internet. Bij fraude vind je vaak getuigenissen van andere slachtoffers. ‘Sandra Leirich’ of ‘Javier Espanola’ zijn voorbeelden van dergelijke fraudeurs.
Ga nooit in op de vraag om de kosten te betalen of voor te schieten. Dit is zeer vaak een indicatie van fraude.
Indien het bedrag van de cheque hoger is dan de afgesproken koopsom, is de kans zeer groot dat het om fraude gaat.
Een cheque kan te allen tijde tegengeboekt worden wanneer er sprake is van ‘Fraude’, zelfs indien de cheque aanvaard is via ‘krediet na inning’.
Indien je slachtoffer bent van fraude, adviseren we klacht neer te leggen bij de politie. Ook een poging tot oplichting kan je best melden aan de politie. Je kan een klacht neerleggen bij de lokale politie of via http://www.ecops.be/ . Dit is een online kanaal waar iedereen internetmisdrijven kan melden. Dit meldpunt stuurt je klacht naar de bevoegde dienst, die het verdere onderzoek voor zijn rekening neemt. Bewijsstukken (vb. kopie van de cheque) kan je via de site uploaden.Gebruik je gezond verstand
Een koper die zonder onderhandelen akkoord gaat met de door jou voorgestelde prijs en die helemaal uit het buitenland komt speciaal voor jouw wagen. Misschien is het te mooi om waar te zijn.
Gebruik dus je gezond verstand en hou rekening met bovenstaande tips vooraleer je ingaat op al te aanlokkelijke voorstellen.
Blijkbaar zijn er ook “kapers” op de kust.
Ik had de wagen ook op Autovlan geplaatst en ik kreeg een mail van een zekere Dominique uit Frankrijk. Hij was “ravi” van de wagen en was akkoord om te kopen. Hij zou regelen via de bank en de auto laten ophalen. Ik liet weten dat ik enkel via een overschrijving op mijn rekening wou werken (en niet via cheque, Western Union enz.).
Sedertdien hoor ik niets meer. Blijkbaar poogt men te kopen via een cheque die op de rekening komt maar die dan een tweetal weken later terug van de rekening gaat !
ziet er mooi uit, favorietje van de vriendin, zij vindt de Cayman het mooiste porsche model…. is ook mooi natuurlijk!
Mooi exemplaar, succes met de verkoop!
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.