Cayman gekocht…

Home Forum Stel jezelf even voor ! Cayman gekocht…

• Maker
    Discussie
  • Hallo,

Ik ben dus Datake , sinds lange tijd petrol head… En nu dus eindelijk een beetje van een droom waargemaakt door een eerste Porsche te kopen, zij het wel een cayman 2.7 211pk.

Mijn vorige 3 wagens waren BMW’s, waarvan 1 een M3… Maar met de nieuwe regels voor vennootschappen en bedrijfswagens heb ik het over een andere boeg gegooid, de BMW buiten en een goedkope nieuwe 2dehands volvo s40 1.6d gekocht als daily, en een cayman prive als weekend toy! Ik heb zeer lang gezocht naar een exemplaar in mijn prijsklasse en die mijn zin was, en uiteindelijk eentje gevonden die misschien wat meer kilometers heeft (84.000) dan wat ik oorspronkelijk zocht, maar met name de garage die hem verkocht, de staat en de garantie die ik krijg hebben me over de streep getrokken. Ook de kleur is niet alledaags op een cayman (meteor grijs).

Foto’s volgen, levering in de loop van volgende week!

15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 127)
    • knap, ga je veel rijplezier aan beleven 😆

Knappe auto!
        Veel rijplezier.

Vandaag druppellader gekocht… had al een paar keer bijna problemen met starten, zo dat het ff wat moeilijker gaat… de wagen staat meestal 5 dagen per week stil, en in het weekend korte ritten soms… niet ideaal in feite. Hopelijk nu dus opgelost, is een druppellader van norauto (jaja auto5), eentje die via de 12 volt in de armsteun plugged en zo da batterij op peil houd. Heb het duurste model genomen dat ze hadden, 59 euro. Tis computer gestuurd en doet verschillende dingen… hopelijk genen miskoop. Met de wintermaanden in het verschiet kan de Cayman wel eens een paar weken niet buitenkomen dus ja…

Ook canbus LED’s gekocht voor de nr plaat verlichting en de DRL’s… updates als die geleverd zijn !

mooi hoor, blijft een geweldige kleur. vind het nog altijd een van de mooiste kleuren voor de Cayman

jah interieur… compleet niet aan gedacht eigenlijk 😉 tzal voor van’t weekend zijn

heeel mooie porsche! Van harte!
                nog een paar interior pic om het af te maken? 😆

EINDELIJK eens tijd gehad om wat foto’s te nemen, het was op het randje van donker maar goed!

IMGP8882retLarge.jpg

IMGP8887retLarge.jpg

IMGP8892retLarge.jpg

IMGP8895retLarge.jpg

[quote=”mbembe” post=106664]ben je van plan om ‘m te laten chippen dan?[/quote]

misschien, eerder unlocken naar 245pk, maar vermoedelijk pas volgend jaar na de garantie periode.

Anoniem

[quote=”Datake” post=106512]de verkeersbelasting blijft altijd hetzelfde hoor… ongeacht de leeftijd. Tenzij je hem als oldtimer inschrijft.[/quote]

Kleine correctie, de verkeersbelasting blijft altijd hetzelfde…….
                      ……… Tot aan de leeftijd van 25 jaar, waarna de forfait van 28 € wordt aangerekend. Ongeacht of je hem nu als oldtimer of als dagelijks gekeurd voertuig ingeschreven houd. Enkel de jaarlijkse keuring en eventueel uw verzekeringspremie maken daarna nog een verschil.

ben je van plan om ‘m te laten chippen dan?

ja gans dat BIV gedoe is frauduleus, zeker op 2dehands voertuigen waar al BIV op betaald is… daarom heb ik uit principe zelfs een 211pk gezocht, ik doe er weinig profijt mee als ik hem laat chippen erna, want een deftige tuner vraagt ook al 700-800 euro anyway, maar hoe minder geld ik aan de staat geef hoe liever! We worden toch al langs alle kanten bestolen.

en als je weet dat Belgie ieder jaar beboet word door de EU omdat deze een akkoord hebben dat er op tweehandswagens geen biv meer moet betaald hebben, komt een mens helemaal slecht! Echter zijn de inkomsten van de biv voor onze staat vele groter dan de opgelegde boete die ze krijgen. 👿 😈

ook voor particulieren hoor! Welliswaar iets minder dan bij de bedrijven maar er word zowieso naar co2 uistoot gekeken. Voor mijn wagen betaal ik een 6000euro biv op particulier en op bedrijf het maximuum van 10000euro 🙁

De belasting op inverkeerstelling (BIV) werd vanaf 01/03/2012 voor particulieren en rechtspersonen (behalve ondernemingen met leasingactiviteiten) hervormd. Bij de bepaling van de belastbare grondslag wordt rekening gehouden met de milieukenmerken van het voertuig: CO2-uitstoot, uitstoot fijn stof, brandstoftype en euronorm. Via deze ingrijpende wijziging van de berekeningswijze van de BIV wil de Vlaamse Regering de bevolking aanzetten om haar aankoopgedrag inzake voertuigen te wijzigen en haar overtuigen om voor een schone wagen (nieuw of tweedehands) te kiezen.

Alleen voor bedrijven hé, niet voor particulieren.

Ik hoop dat ze nu eindelijk eens beseffen dat dit pure onzin is, ze moeten dringend eens een systeem invoeren dat rekening houdt met het effectief aantal kilometers dat er gereden wordt met een auto. Beetje onzin dat iedereen evenveel betaald, terwijl de enen 5000km per jaar doet en de andere 50.000km per jaar. Vrij duidelijk dat gans die constructies niks met milieu te maken hebben maar alles met geld in het laadje brengen.

[quote=”mark986″ post=106513]vandaag in het nieuws gehoord dat men de jaarlijkse taksen gaat herzien en gaat belasten op co2 etc. Ben benieuwd….tssss….

Word toch nu al gedaan? En ik kan het weten met mijn co2uitstoot van een slordige 378g 😳

15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 127)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.