Cayman gekocht…

Home Forum Stel jezelf even voor ! Cayman gekocht…

• Maker
    Discussie
  • Hallo,

Ik ben dus Datake , sinds lange tijd petrol head… En nu dus eindelijk een beetje van een droom waargemaakt door een eerste Porsche te kopen, zij het wel een cayman 2.7 211pk.

Mijn vorige 3 wagens waren BMW’s, waarvan 1 een M3… Maar met de nieuwe regels voor vennootschappen en bedrijfswagens heb ik het over een andere boeg gegooid, de BMW buiten en een goedkope nieuwe 2dehands volvo s40 1.6d gekocht als daily, en een cayman prive als weekend toy! Ik heb zeer lang gezocht naar een exemplaar in mijn prijsklasse en die mijn zin was, en uiteindelijk eentje gevonden die misschien wat meer kilometers heeft (84.000) dan wat ik oorspronkelijk zocht, maar met name de garage die hem verkocht, de staat en de garantie die ik krijg hebben me over de streep getrokken. Ook de kleur is niet alledaags op een cayman (meteor grijs).

Foto’s volgen, levering in de loop van volgende week!

15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 127)
    • idd, my mistake, vb blijft hetzelfde het is de biv dat veranderd naar gelang de leeftijd.

vandaag in het nieuws gehoord dat men de jaarlijkse taksen gaat herzien en gaat belasten op co2 etc. Ben benieuwd….tssss….

Cayman blijft toch een knappe verschijning hé :lekker:

de verkeersbelasting blijft altijd hetzelfde hoor… ongeacht de leeftijd. Tenzij je hem als oldtimer inschrijft.

biv en vb ook afhankelijk van leeftijd voertuig!

Dat heb je toch verkeerd voor hoor… voor 2dehands voertuigen scheelt het in dit geval toch nog 900 euro tov de 180kw.

Cayman S:

De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt: 2.646,24EUR
              De VB (Verkeersbelasting) bedraagt: 1.231,96EUR

Cayman 2.7 211pk:

De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt: 1.280,1EUR
              De VB (Verkeersbelasting) bedraagt: 669,5EUR

Cayman 2.7 245pk:

De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt: 2.193,61EUR
              De VB (Verkeersbelasting) bedraagt: 669,5EUR

Nog maar net gekocht en al denken aan een eventuele verkoop . 😳 😉 .
                De 211 Pk is enkel nog van belang bij een verkoop in Brussel of Walonie .
                In Vlaanderen heeft dit niet veel invloed meer op de Biv .

Ja idd 211pk versie toch, lijkt mij ook handiger bij een eventuele verkoop later… je weet nooit 😉

Ja de kleur is echt nice, ik vind het helemaal perfect !

Congrats! dus toch een 211PK geworden?
                    en een meteorgrijze Cayman is echt heeeeeel bijzonder en vooral mooi 😉
                    002_Porsche_11_1280.jpg
                    foto9.JPG

[quote=”Rufie” post=106291]Ik begin ook te kijken voor een andere Porsche. Vind een gele Cayman wel knap.[/quote]
                      wordt ge eindelijk verstandig? :applaus: 😉

het was een leuk weekend :mrgreen: :mrgreen:

Attachments:
                        • Cayman2.7.JPG

:engeltje:

@ rs aiai, kzal dan nog moeten een percent afgeven ook ofwa? 😆

Proficiat! Laat u dan maar eens goed gaan 😉

RCL 09/09 samenkomst onder een taske koffie met een koekske, klein ritje, etentje

EN

als je een dagje wil rijden stopje en etentje dan 23/09 fondue folle ritje meepikken

(voel mij nen echte PR)

real life cafe

Is al ingeschreven hoor, spoedprocedure gedaan voor nummerplaten gisteren en deze avond platen gehad, sticker nr plaat hangt er al op en verzekering is in orde !

Wat is RLC?

15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 127)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.