Home › Forum › Porscheforum Fotoboek › Porsche algemene Foto’s › Cayman GT4
- Dit onderwerp bevat 77 reacties, 27 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 8 maanden geleden door pvdw.
-
MakerDiscussie
-
20 mei 2015 om 14:03
Afgelopen zaterdag tijdens de 356 Meeting in Brussel deze beauty gezien.
-
MakerDiscussie
-
Mooi, maar wel veel geld voor een wagen waarmee je geen boodschappen kunt/moogt doen :think:
Mooi, maar wel veel geld voor een wagen waarmee je geen boodschappen kunt/moogt doen :think:
:lekker: Porsche stelt Cayman GT4 Clubsport voor
Porsche stelde op de Los Angeles Auto Show zijn nieuwste racewagen voor, de Cayman GT4 Clubsport. De wagen die enkel gehomologeerd is voor circuitgebruik is gebaseerd op de Cayman GT4 en beschikt over een centraal geplaatste 3.8 liter 6 cilinder motor die 385 pk levert (voor een totaalgewicht van 1300kg). Tevens is de bolide uitgerust met een six-speed versnellingsbak met shift paddles aan het stuur. De ophanging deelt verschillende onderdelen met de Porsche 911 GT3 Cup. De Cayman GT4 Clubsport wordt standaard geleverd met een gelaste rollkooi, kuipzetels en zespunts veiligheidsgordels. Standaard is er een 90 liter tank ingebouwd, maar deze kan vervangen worden door een 100 of een 70 liter tank.
De Cayman GT4 Clubsport kost 111.000 Euro, BTW niet inbegrepen en is vanaf heden leverbaar. De wagen is ondermeer geschikt voor gebruik in de VLN serie of de European GT4 Series.:lekker: Porsche stelt Cayman GT4 Clubsport voor
Porsche stelde op de Los Angeles Auto Show zijn nieuwste racewagen voor, de Cayman GT4 Clubsport. De wagen die enkel gehomologeerd is voor circuitgebruik is gebaseerd op de Cayman GT4 en beschikt over een centraal geplaatste 3.8 liter 6 cilinder motor die 385 pk levert (voor een totaalgewicht van 1300kg). Tevens is de bolide uitgerust met een six-speed versnellingsbak met shift paddles aan het stuur. De ophanging deelt verschillende onderdelen met de Porsche 911 GT3 Cup. De Cayman GT4 Clubsport wordt standaard geleverd met een gelaste rollkooi, kuipzetels en zespunts veiligheidsgordels. Standaard is er een 90 liter tank ingebouwd, maar deze kan vervangen worden door een 100 of een 70 liter tank.
De Cayman GT4 Clubsport kost 111.000 Euro, BTW niet inbegrepen en is vanaf heden leverbaar. De wagen is ondermeer geschikt voor gebruik in de VLN serie of de European GT4 Series.staat toch ook letterlijk in de eerder geposte tekst:
Onduidelijk is of de Cayman GT4 Clubsport geschikt is voor gebruik op de openbare weg.
[hide]Hold your horses, dit is track only, geen straatauto.
http://press.porsche.com/news/release.php?id=951
[/hide]respect voor de verkopers bij Porsche….dat ze zelf nog kunnen volgen welke versies er zijn 🙄
de Cayman GT4 is niet de ultieme uitvoering van Porsches coupé met middenmotor. Op de LA Motor Show presenteert Porsche de Cayman GT4 Clubsport . Minder luxe, minder gewicht en onderdelen van de raceversie van de 911.
In het persbericht spreekt Porsche over een near-standard racing version, ontwikkeld door de Motorsport-afdeling van het merk. De briljante Cayman GT4 dient als basis, maar daar is het nodige aan versleuteld. Zo moet de handgeschakelde bak plaats maken voor een PDK-transmissie, krijgt de auto standaard een rolkooi en is een deel van de voorwielophanging overgenomen van de 911 GT3 Cupracer. Het gewicht komt uit op nipt 1300 kilo, toch weer een paar kilootjes lichter dan een ‘gewone’ GT4. Het is dan ook de bedoeling om met de Cayman GT4 Clubsport te gaan racen, Porsche werkt momenteel aan homologatie van het model voor diverse raceseries wereldwijd.
Onduidelijk is of de Cayman GT4 Clubsport geschikt is voor gebruik op de openbare weg. Eerder had Porsche al eens de 964 RS Clubsport, die ondanks zijn rolkooi toch gewoon op de weg gereden kon worden. Ook van de Porsche 968 was al eens een Clubsport-versie, al was deze wat minder extreem dan de 964 RS Clubsport. Een rolkooi ontbrak en opvallend genoeg was deze extra kale 968 zelfs goedkoper dan een normaal exemplaar! Daar hoef je bij de Cayman GT4 Clubsport in ieder geval niet op te rekenen. Op 18 november wordt in Los Angeles de auto officieel onthuld.
Speedgelb ging al wat beter zijn maar het liefst van al had ik ‘Clio RS geel ‘ :coolness: (metaalkleur). Maar sowieso was ‘n ander kleur dan de 12 standaardkleuren geen optie, wat ik raar vond, maar ik kon erin komen aangezien het over een GT4 ging.
Speedgelb ging al wat beter zijn maar het liefst van al had ik ‘Clio RS geel ‘ :coolness: (metaalkleur). Maar sowieso was ‘n ander kleur dan de 12 standaardkleuren geen optie, wat ik raar vond, maar ik kon erin komen aangezien het over een GT4 ging.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.