Cayman LPG

• Maker
    Discussie
  • Beste allen,

Klein vraagje in opdracht van een vriend: is het mogelijk om een LPG tank te installeren in een Cayman? Hij heeft een nieuwe job en doet 50.000 km ipv 10.000 km op jaarbasis en zoekt een alternatief.

Thanks!

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
    • maar wel opletten dat ze niet gierig of egoïstisch zijn

Als het over hun eigen centjes gaat, zie ik niet in wat iemand anders daarover te vertellen heeft…

Geen superdure dingen ala Tag Heuer , Rolex etc , maar gewoon leuke horloges die je voor een paar honderd euro hebt zoals Festina’s , Citizen etc .
        Ik zie wel graag mooie horloges en stop bij elke etalage . Maar het moet voor mij betaalbaar blijven hé 😉
        De “werkhorloges” zijn oa Casio . Zijn oa goed bestendig tegen werken in een keuken (hitte , vocht , vet )

HIER een fotootje

Tja… als je ouders arm zijn kan je daar meestal niks aan doen; maar arme schoonouders heb je wel zelf gekozen

Kleine correctie; het moet zijn:
          als je ouders arm zijn kan je daar meestal niks aan doen; maar arme schoonouders heb je wel zelf gekozen; maar wel opletten dat ze niet gierig of egoïstisch zijn

Spreek nml van ondervinding…. 👿 En wachten tot ze dood zijn is nogal luguber 😯

Sorry, weeral offtopic 😳

Ik heb net als met de wagens werkhorloges en goede horloges.

Ik ben toevallig een horloge fanaat. Wat zijn dan je goede horloges?
            Sorry, klein beetje offtopic 😳

yabba944 schrijft:

beetje vreemde manier van de lol erin te houden, kan je evengoed een lelijke vrouw trouwen en een knappe als minnares nemen om het leuk te houden 😀

Tja… als je ouders arm zijn kan je daar meestal niks aan doen; maar arme schoonouders heb je wel zelf gekozen 😀

😆 😆 😆 😆 😆

Ik heb net als met de wagens werkhorloges en goede horloges .
                Gelukkig wel iets meer dan wagens 😈

911-lover schrijft:

Je doet ook niet elke dag je beste kleren en beste horloge aan

Koen, voor de auto geef ik je gelijk maar ik doe elke dag wel mijn beste horloge aan; ik heb er trouwens maar één 😆 😆

yabba944 schrijft:

beetje vreemde manier van de lol erin te houden, kan je evengoed een lelijke vrouw trouwen en een knappe als minnares nemen om het leuk te houden 😀

Je moest eens weten hoeveel dit voorkomt 🙄 😈

Btw : Ik vind mijn A6 (en ik denk Vanwilliam zijn 335D Coupé) zeker geen lelijke wagen hoor . Het is geen straf om hierin te rijden .
                    Zie het zo . Je doet ook niet elke dag je beste kleren en beste horloge aan , want dan wordt het gewoon alledaags . Die keren dat je dat wel doet krijg je een speciaal gevoel , en daar gaat het bij mij om .
                    Had ik in die 6,5 jaar dat ik de CS heb er elke dag mee gereden was deze al lang versleten en vervangen (en idd ook niks meer waard want niemand wil een CS met +300.000km) . Nu kan ik er nog steeds van genieten en is ze in supershape . Btw , afgelopen vrijdag is ze de 115.000km gepasseerd . Gekocht op 73.000km dus toch 42.000km speciaal genot in 6,5 jaar .

ik heb twee weken niet kunnen rijden met de p , en nu staat ie in de garage voor nazicht ,
                      das baaaaaaaaaaaaaaallen 👿

nope, geef mij toch maar zoveel mogelijk km’s in de Porsche, iedere andere auto is telkens toch weer een teleurstelling achteraf, en dan heb ik het niet zozeer over de pk’s maar meer over stuurprecisie en chassis.

Maar om terug on-topic te geraken, ik geloof dat Van Coilly, de lpg-installateur, zelf al een jaar of 3 met een Cayman op LPG rijdt (of reed), da’s misschien een goeie bron om info te krijgen.

Ik rijdt dagelijks ook met geen slak . De A6 2.8 30V Quattro .
                          Maar idd , dat wordt je zo gewoon dat het niets speciaals meer is

Anoniem

Ik kan eigenlijk zowel 911-lover als yabba944 gelijk geven.

Ik rij dagelijks met een BMW 335d coupe.
                            Voor vele mensen en droom van een bmw, zulk een krachtige diesel, die willen ze allemaal in hun bmw. Nu rijd ik dus elke dag in die bmw en ben ik eigenlijk helemaal gewoon geworden aan die dieselpower 😀 en is dus het rijden met die auto ‘gewoon’ voor mij.
                            Maar als ik dan in mijn Porsche 911 turbo kruip op een vrije dag met droog weer, dan beleef in het ‘rijden’ toch weer anders 😀 ook al omdat het rijden niet van A naar B is, maar meer van A naar ? via B-C-D-E-F-G-H en misschien zelfs dan nog snel via I-J naar K.
                            Verder vind ik ook dat een auto moet rijden, ze zijn niet gemaakt om stil te staan.
                            Dat heb ik nu voor de 2de keer ondervonden 🙁

yabba944 schrijft:

Dan mis je wel de fun van het rijden.

Dat weet ik niet . Ik rij ook dagelijks met een andere wagen daar ik veel kilometers doe (ook ongeveer 45.000km/jaar) . De Porsche is voor in de vrije tijd . Neen , van regen ben ik niet bang . Net doordat ik niet dagelijks met de Porsche rijdt is de fun juist groter imho .
                              Als je er dagelijks inrijdt wordt het iets normaals , wat in mijn geval niet is . Met de P rijden is iets waar we naar uit kijken en wat keer op keer voor zowel mij , mijn partner en zoon een feest en genot is .

911-lover schrijft:

Dieseltje bijkopen voor de prijs van een plaatsing van ene gastank en de Cayman ontzien .

Dan mis je wel de fun van het rijden. Iedereen heeft het maar over de herverkoopwaarde en dat je niet teveel km mag rijden, of er zoals hier bvb geen LPG inleggen om nog meer te kunnen genieten van de Cayman. net zoals de meesten hier de P de hele winter in de stalling zetten uit schrik voor een beetje regen. Het zijn geen Ferrari’s he, ze kunnen er best tegen, volgens mij is het zelfs beter ermee te rijden dan wanneer je ze elk jaar enkele maanden opsluit. Trouwens als je je enkel een P kan veroorloven als je hem later duur kan verkopen, koop dan iets anders waar je wel ten volle van kan genieten…
                                Of als je denkt dat jouw Porsche een investering is, zo zijn er maar enkele hoor, en dan koop je beter obligaties of goud ofzo, en laat de Porsches over aan de echte rijders.
                                Mijn P heeft verleden weekend de kaap van de 190.000km gerond, en gaat nu op naar de 200.000. En dat zijn dan 200.000 leuke km’s geweest!
                                Heb bij de 951 ook ooit gehoord naar LPG, toen ik nog elke dag naar het verre Eindhoven moest, en het was best mogelijk, was er bijna aan begonnen tot ik van werk veranderde en een bedrijfswagen erbij kreeg, anders had ik elke dag met een smile naar ‘t werk in Eindhoven gebold in mijn 951 op LPG !

als je ‘alle kosten’ optelt (ook bandenslijtage, onderhoud, en zeker ook het waardeverlies op je restwaarde van de auto met zo een pak kilometers na een tijdje!!), vrees ik dat dit inderdaad geen slecht alternatief is! Als ik recentelijk hier de prijs zag voor een moderne installatie en het veranderen van de kleppen om alle miserie te vermijden (bij de Cayenne weliswaar), voor dat geld kan men inderdaad al een deftige okkazie vinden!

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.