Cayman nieuw model / Zijn hier eigenaars ?

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Cayman Cayman nieuw model / Zijn hier eigenaars ?

• Maker
    Discussie
  • Hallo,
    Graag even checken wie hier reeds rijdt met het nieuwe model van de Cayman.
    Ik heb de indruk dat er nog maar heel weinig van deze auto zijn verkocht, of vergis ik me.

Aan de eigenaar(s),
    Wat zijn uw ervaringen met de auto ?
    Heb je gekozen voor de 2.7 of de 3.4 en waarom.
    Wat is je gemiddelde verbruik.
    Welke optie’s heb je op de auto aangekocht en waarom.
    PDK of manueel ?

Sportieve Groeten.

10 reacties aan het bekijken - 31 tot 40 (van in totaal 40)
  • S2

Daarom dat de GT3 enkel met PDK geleverd wordt 😉 (omdat die qua handling toch niet alles is 🙂 )

Al met PDK gereden?

Als ik de rijtests mag geloven, is de Cayman zowat het beste wat er is qua ‘handling’.
        Daar ga je toch echt geen PDK insteken dan hé! Mijn mening.

Ben ik ook benieuwd naar…

@cayman-PVI ik heb je PM gestuurd

@KROKODILE:
              Dank voor je reactie.
              Als ik me niet vergis heeft de R standaard 329 pk en 370 Nm.
              Jij spreekt van 375 pk.
              Waar heb je de auto laten tunen en zou dit ook kunnen met de 2.7 van de new Cayman ?

Allen, bedankt voor jullie reactie en proficiat met de aankoop.
                Maar blijkbaar toch (nog) geen reactie van iemand met de nieuwe Cayman hier op het forum.
                Alle articles zijn zeer lovend, maar niemand die de auto aankoopt…

Hoi,
                  Ik heb sedert vorig jaar de nieuwe boxster 981. Het is onze 1ste Porsche, dus ik kan moeilijk vergelijken met iets anders
                  We hebben de instapversie 2.7 of hoe noem je dat, maar rijdt toch wel super… :driver:
                  Die middenmotor is toch wel iets geweldigs hoor, wegligging gewoonweg fenomenaal
                  Heb ondertussen ook een trackday circuit Zolder gedaan, dan begin je toch wel de mogelijkheden van zo’n wagen te smaken.
                  Maar als ik eerlijk moet zijn, de volgende zou toch de 3.4S zijn, je went er toch snel aan vind ik.
                  Optie van 20′ velgen zou zeker wegvallen, is wel héééél mooi, maar qua gevoel geef me dan toch maar wat extra PK’s
                  Zéker kiezen voor de PDK, is het beste wat er is, en ik denk zelfs dat je bij verkoop later zéker een voordeel hebt om een manueel.
                  Voor de rest de gewone opties; leder interieur, GPS, Homelink, Parkassistance voor/achter
                  Is echt gekocht als weekend-auto & cabrio om te genieten, maar een mens wil hierna natuurlijk weer meer hé :happydance:

porschezolder.jpg

Ik heb voor de Cayman R gekozen 3,4 en ondertussen 375 pk aan boord ook wij hebben heel wat proef gereden Boxster, 911in verschillende motoruitvoeringen om uiteindelijk voor de Cayman R te kiezen omwille van het rijders gevoel. Zelf hou ik niet zo van een cabrio maar dat is persoonlijk. De nieuwe Cayman GTS die er aan komt zal ook wel leuk zijn denk ik. Mijn eerste *porsche was een Cayman 2,7 245pk
                    dan een 997 S en nu de R waar ik het meeste plezier aan beleef. :driver: :happydance:

Mischien wijk ik een beetje van uw vraag af , maar de nieuwe cayman heb ik uitvoerig mogen testen en beviel ons uitstekend , wij wilden en zouden voor een cayman gaan die dag .
                      Maar uiteindelijk zijn wij dan toch voor de Boxster 2.7 gegaan omwille van de cabrio .
                      Qua motor en ophanging zijn ze gelijk .
                      Verbruik !!! 8.1 gemeten over de 2000 km die ik er nu mee gereden heb .
                      De 265 Pk zijn wat mij betreft meeeeeer dan voldoende .
                      Handgeschakeld daar ik van de PDK niet direct onder de indruk was , handgeschakeld :driver: gaf mij een beter gevoel mischien is het mijne ouderdom maar toch liever de ouderwetse manier .
                      Velgen was er nog twijfel tussen 19″ & 20″ dealer gaf mij de raad om 19″ te plaatsen daar ik anders nog een extra verenpaket nodig had 20″ is te hard voor de cayman en de boxster .
                      Andere opties het carera red leder wat prachtig stond op onze Rhodium zilvere kleur .
                      De enige optie die wij niet genomen hebben is de zeer dure navigatie omwille van gebruik als 2é wagen .
                      Voor de rest alles er op en aan .
                      In de korte periode dat wij nu met de *porsche rijden hebben wij er al ten volle van genoten en het zonnetje moet nog gaan schijnen .
                      Zo zie je maar hoe het tij kan keren als je voor een cayman gaat en met een boxster thuis komt . 😉

Nog eens goed gezocht na je bericht op de shoutbox.
                        Ik antwoord hier even zodat je post weer omhoog geplaatst wordt.
                        Succes met de zoektocht verder!!

10 reacties aan het bekijken - 31 tot 40 (van in totaal 40)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.