Cayman S in aantocht

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Cayman Cayman S in aantocht

• Maker
    Discussie
  • Hoikes, eindelijk is het zover nog een 14-tal dagen en dan heb ik m’n nieuwe voiture … een zwarte Cayman S, zo goed als full option !!!
    Ik rij nu met getunde BMW 525D, met serieus wat koppel… ben dus eigenlijk wel een beetje bang wat de Porsche mij gaat bieden.
    BOSE klonk in ieder geval fenomenaal… maar vrees dat het algemeen comfort SERIEUS achteruit zal gaan.
    Mijn madam vond het jammer dat ik de beamer wegdeed, maar een Porsche is toch net dat ietsje meer !!!!

HOOP IK !!!!!

Nog enkele tips voor jonge Porsche rijder ???????????

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
    • Bij het onderwerp “eerste reacties” van dezelfde auteur staan al geruime tijd reacties…. 😆

db

Idd, na een maand nog geen nieuws, hopelijk viel hij niet tegen. 😆

en?
          content?

WB

Lastig eh……nog zo’n paar dagen wachten………… 😉
            Hopelijk plaats je er snel een paar foto’s van!!!!
            Wim

Ik heb inderdaad ook al een lange waslijst aan wagens “versleten”, en mijn vrouw en familie verklaarden me voor gek, toen ik de Cayman had besteld. de BMW 5 is véél comfortabler, ruimer en luxueuzer was hun reactie.
              Maar ik zei dat ik zo’n wagen om de 2 minuten in het verkeer tegenkom, ik wou is wat anders… PORSCHE dus.

Ik mag wagen trouwens nu zaterdag al afhalen. Ben benieuwd naar het resultaat. Jullie advies en meningen hebben me toch een hart onder de riem gegeven, want ik ben al serieus aan het twijfelen geslagen of ik wel de juiste beslissing genomen heb 😕 ( )

Hallo,
                Ook van mij een dikke proficiat met je aankoop en vele veilige Km’s gewenst. Ik heb begin dit jaar de overstap van een Jaguar X-type gemaakt naar de Cayman. Mijn vrouw dacht dat ik gek geworden was.
                De Cayman is de leukste auto waar ik ooit in gereden heb (lange lijst nochtans hoor) en zal – zoals hierboven reeds aangehaald – je hoe langer je hem hebt des te beter bevallen. Vrouwlief heeft recent een BMW 530D gekocht die uiteraard ook erg goed bolt; doch je Cayman…..
                😈

wat Beltar schrijft vind ik zeer mooi en zeer juist! En gaat misschien nog meer op voor iemand die ook/eerst met de moto rijdt/reed! Als je een zware moto hebt die in 2.5 sec naar de 100 kan (wat zelfs mijn ZZR1100 van ’91 al kon!), zullen auto’s die dit in 5 of 6 seconden kunnen je echt niet meer overbluffen… en dan ga je des te meer letten en genieten van die andere zaken…

Wat de diesel vs. Porsche vergelijking betreft; mijn laatste omschakeling is van een 996 3.4 liter met 300 pk (vrij vergelijkbaar met je Cayman S)naar een 525d automaat, de omgekeerde beweging… en je rijstijl zal inderdaad anders zijn!! Bij de diesel komt het koppel sneller dankzij de turbo, en zijn snelle dooracceleraties geen probleem… (in dagdagelijks verkeer rijd ik waarschijnlijk sneller met die diesel!!!), bij de Porsche zal je minder schakellui dienen te rijden om dezelfde sensaties te hebben… maar wie de moeite troost zal die prestaties heus wel terugvinden, en dan met een veel mooier geluid erbij…

Hoe dan ook, dikke proficiat, en veel genot gewenst!

Eerst valt een porsche wat tegen, in de zin van: “is dat nu eigenlijk wel zooo speciaal?
                    Hoe langer je ermee rijdt hoe meer je ellk detail gaat apprecieren:
                    -Het geluid
                    -de feedback van het onderstel
                    -het precieze stuur
                    -de onvermoeibare remmen
                    en natuurlijk de prestaties

Bij een eerste rit kan je al die zaken onmogelijk op hunwaarde schatten.

Als je na verloop van tijd met eennandere auto op pad gaat ,dan pas merk je het écht.

proficiat!

[quote=”kuyperswesley@hotmail.com”:3uyjyhr7]Nog enkele tips voor jonge Porsche rijder ???????????[/quote]

Als je van de kracht en de snelheid wil proeven dan is….concentratie en voorzichtigheid van groot belang

[size=150:3uyjyhr7]Proficiat [/size]met de Cayman S ! Een heerlijke Porsche met een sublieme wegligging. Geniet ervan !

Proficiat met je Cayman.

Wel één bemerking : zou beetje opletten om op internet je emailadres overal te vermelden. Voor je het weet, zit je bedolven onder de spam.

Hey, eindelijk nog eens iets over een Cayman…
                          Als eveneens newbie met een Cayman S van 3 maand oud en tevens ook een BMW 5 rijder kan ik dus spreken als ervaringsdeskundige 😆

De BMW is een fantastische wagen, maar vervalt in het niets eens je de Cayman S geproeft hebt, als je dan terug in de BMW stapt, wil die precies niet meer vooruit, en lijkt je op ijs te rijden. Enfin, dat is mijn ervaring… benieuwd of het je ook zo zal bevallen.
                          Alleen het verbruik ligt natuurlijk wel een “ietsje” hoger.

Wat me opvalt is dat er altijd wel een auto voor u rijd, dat vond ik vroeger minder storend dan nu met de P 8)

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.