Cayman Targa

• Maker
    Discussie

• WB

Na het zien van al de mooie foto’s van de Cayman en het horen van de positieve kritieken heb ik maar één bedenking: wanneer komt de Cayman Targa uit… dat zou nog es een superzicht zijn denk ik, open rug van nek tot kont……… 🙂 )

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
      • Zoals op de BMW touring bestaat het ook op de X5 van de vorige generatie vanaf bouwjaar 2005. Ik heb namelijk zo’n X5 van 2006 als wagen voor dagelijks gebruik. Trouwens een Cayman Targa zou inderdaad heel knap zijn, maar komt hierdoor de stijfheid van het chassis niet in het gedrang ? Volgens mij is die stijfheid de reden waarom de Cayman zo een goede wegligging heeft. Blijkbaar is een schuifdak bij de Cayman ook niet mogelijk. Als de Targa er zo komen zullen de ingenieurs bij Porsche er wel een goede oplossing voor vinden.

Zoals mijn BMW’s Touring hadden.

Met een Cayenne zou het wel lukken, Dak met 2 stuks van 1/3de daklengte dat onder het achterste 3de deel wegschuift. Zo hebben zowel de voorste als achterste pasagiers open hemel boven hun hoofd.

Zou er al ergens zo’n 4×4 bestaan? Is bijna cabriobusje gevoel denk ik 🙂

en Cayenne met en beugel er op 😆 ik zie het al voor mij.

WB

denk ik ook wel, maar moest het mogelijk zijn, zou het wel een mooi “zicht” zijn vond ik zo……ben nogal targa-minded

WB

denk ik ook wel, maar moest het mogelijk zijn, zou het wel een mooi “zicht” zijn vond ik zo……ben nogal targa-minded

Een Targa zoals bij de pre ’89 elfjes met beugel, dat zou wel kunnen…

Ik weet alleen niet waarom ze dat zouden maken.

Cayman is gesitueerd tussen de Boxter en de 911.

Boxter = Cabrio
                    Cayman = Coupé
                    911 = Coupé, Cabrio of Targa

Dat gaan ze zou wel houden denk ik…

WB

inderdaad een probleem………nkleintje dan maar………..? 😆

Ik begrijp de denkwijze van Setakira.
                        Als het targadak is zoals bij een 924/944/968 is het mogelijk.
                        Is het zoals bij een 993/996/997 is dit natuurlijk niet mogelijk daar de achterklep opengaat tot aan de dakstijl.

WB

Als dat kan voor de 993 en de 996 targa, moet dat toch ok voor de cayman kunnen…….? De boxster heeft zijn motor toch ook (bijna) in het midden en is cabrio……. 😕 ?

Vraag mij af of dat wel zal mogelijk zijn Cayman in Targa versie.

Koffer achteraan gaat achterruit mee open, motor ligt in midden dus moet bijna de achterkoffer zo open kunnen…

Misschien als ze terug gaan voor de 993 Targa, dak er met de hand afhalen maar dan is de vraag waar deze in te steken onderweg…

WB

Ksnap het niet……
                              Kvind het achterste van de Cayman toch heel wat anders dan dat van de 911 Targa (welke by the way mijn favoriet is !!!!!!! 😉 )

Is gebeurd 😉

alle vooruit 😆

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.