Centraal waarschuwingslicht ‘ ! ‘ komt onterecht op

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 Centraal waarschuwingslicht ‘ ! ‘ komt onterecht op

• Maker
    Discussie
  • Hallo iedereen,

Weet er iemand wat het probleem zou kunnen zijn dat het centrale uitroepingsteken onterecht opkomt van m’n 964 C2 ?
    Normaal komt dit samen op met een ander waarschuwingsalarm.
    Vb handrem op ‘ ! ‘ komt ook op.

Ik kan het steeds kwijten, soms komt het een kwartier niet op als ik rij; andere keren komt het kortstondig op en verdwijnt het weer.
    Bij starten branden alle lampjes, wanneer de motor draait blijft enkel het ‘!’ branden en kan ik het kwijten.
    De batterij leg ik wel altijd af uit veiligheid.

De auto werd uitgelezen maar er zat niets van fouten in, enkel v/d batterijspanning.

Weet er iemand raad aub? Misschien genereert de centrale informator zelf die fout (lamp)
    Deze bevindt zich onder het dashboard links boven je knie.
    Hier komen alle signalen ( remvoering, V-riemcontrole, ABS, oliedruk, …) toe en worden verwerkt naar de waarschuwingslampjes toe.

Alvast dank!

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
    • Allee.. eind goed al goed….succes met de verkoop

Das mooi, maaruh zit er een cruisecontrol op de 964?

Grappige oplossing trouwens van de vorige eigenaar om de waarschuwingslampjes voor spoiler en cabriokap te verwijderen, hahaha. Als ze niet meer branden is het probleem opgelost… Heb zelf ook de neiging om als er ergens waarschuwingslampjes gaan branden als allereerste het lampje zelf te verdenken i.p.v. datgene waar het voor waarschuwt, hahaha.

Maar goed als de stroom eraf is geweest blijven er in de basis 2 lampjes branden, de spoiler en de cabriokap. Spoiler lampje gaat inderdaad uit bij wegrijden, het cabriokaplampje kan worden gereset door de kap even los te maken en weer dicht te doen.

Alles is opgelost.
          Onderbreking in snelheidssignaal.
          Afgetakt aan tacho.

Geen lampjes meer te zien bij rijden.

Ik heb een nieuwe spoilermodule geplaatst maar zonder resultaat.
            De spoiler komt niet meer omhoog.

Het speedsignaal komt waarschijnlijk niet meer binnen op de spoilermodule.

Als test heb ik m’n cruisecontrol geprobeerd, dit gaat ook niet.
            Heeft er iemand kennis van dit signaal?

Dat centrale waarschuwingslicht komt niet meer op ter info en het spoiler lampje.

Hallo,

Ik ben ondertussen reeds wat verder geraakt.
              Ik heb de klok er uitgehaald en gezien dat er geen lampjes inzaten voor spoiler en cabriodak.

Nu komt het uitroepteken kort op samen met het spoiler lampje.
              Momenteel is een nieuwe spoilermodule bestelt ruilprogramma.
              Ik wil echt geen kerstboom als ik rij. Alles moet ok zijn.

We zien wel.

Voor wat het probleem betreft van onze vriend softwindow kan het zijn dat één van de 4 sensoren niet goed werkt om het toerental te meten per wiel, of een slecht kontakt aan de sensor. Het toerental per wiel mag niet veel afwijken van elkaar anders gaan de lichtjes niet uit. Ofwel heeft het met de oliedruk te maken van de servopomp (remmen) die eventjes moet draaien bij starten motor tot er genoeg druk is voor de remmen. Dat denk ik toch.
              Die lampjes zijn toch heel gevoelig bij een 964.
              Als ik m’n carrera 4 start hoor je de oliepomp draaien in de kofferruimte, de lampjes van de 4 wielaandrijving+abs gaan aan met een toeter; bij het veriijden gaan ze samen automatisch uit.
              Hopelijk heb ik iets geholpen.

Succes met het zoeken.

Lampjes, niet te begrijpen soms..
                bij mij brandt nu al geruime tijd het uitroepingsteken + de lampjes van de ABS en vierwielaandrijving. Bij het resetten door op het uitroepingsknopje te drukken gaat het lampje van het uitroepingsteken wel uit maar blijft de rest branden.
                Had dit enkele maanden geleden ook al maar toen had ik ergens gelezen dat het aan een te laag remvloeistofniveau (ook al staat dit niet onder min. ) kon liggen. Na deze te hebben gevuld tot max. zijn de lampjes gedoofd.
                Dan heeft hij een maand stilgestaan en nu krijg ik die lampjes onder geen beding nog uit…
                of zou dit iets met de boite kunnen te maken hebben? Olieniveau?
                IMG_2694.JPG
                Alvast bedankt!

Wim

Probeer eens als de motor draait en lampje brandt, eens met de contactsleutel bewegen.
                  Dus eens op en neer en een beetje induwen en terug trekken met de sleutel.

Kijk dan tevens op lampje erop reageert.

Ik koppel bij mijn 964 ook altijd de batterij af, en moet ook altijd even resetten na het starten.
                    lampje spoiler gaat bij mij uit bij iets harder dan stapvoets

er zijn 3 soorten gradatie van ! melding, naarmate de gevaarlijkheid. bv remvloeistof of ruitenwisservloeistof…

Heb je een handleiding ? Ik enkel een franstalige, waar het ! symbool besproken wordt, ben je daar iets mee ?

Ik vermoed dat er tijdens het rijden de foutmelding komt door een slecht contact ergens, niet lang genoeg om het bijhorende lampje te zien oplichten, maar wel voldoende voor het ! te laten branden.. Kan bv schakelaar vd handrem zijn, een vloeistofniveau, sensor remblok enz enz

Hallo goedenavond,

Vandaag nog één en ander geprobeerd:

Wat me opvalt is dat het ‘ ! ‘ – teken niet meer aanwezig is wanneer de motor gestart is.
                      Vroeger was dat wel en moest ik direkt resetten.
                      Nu is het wel zo dat ik vroeger altijd de batterij aflegde ( + en – pool)
                      Ik had ergens gelezen dat je dat niet mag doen omdat de motor moet opnieuw ‘geleerd’ worden naargelang de rijstijl.
                      Dus de spanning blijft er nu op.

Ik merk bijkomend op dat het lampje v/d spoiler niet oplicht bij opzetten v/h kontakt in stand 1
                      Normaal gaat dit uit wanneer je boven de 4 km/h bent dacht ik.

De spoiler werkt perfekt normaal en komt naar boven vanaf 70 km/h
                      Nu heb ik gezien dat op de centrale informator ook een ingang en uitgang zit afkomstig v/d standen- swicthes spoiler.
                      De eindelopen open en toe zijn in orde. Dit heb ik uitgemeten.
                      De konnektor naast de luchtfilter lijkt ook in orde.

Misschien heeft het met dit te maken, ofwel is het lampje defekt van warning spoiler in de klok.
                      Hoe kan ik de klok uithalen, zit dit er gewoon ingeduwd of moet het dashbord uitgebouwd worden?

Heb zo een 40 km gereden deze avond en het ‘ ! ‘ komt alleen af en toe op.
                      Na resetten terug OK.

suggesties zijn welkom,

groeten

Dag ‘ cabrio Wim’

Dank voor de info.
                        Ik probeer dit binnenkort uit en hou jullie op de hoogte.

Mvg

Verkoopt ook moeilijker met een waarschuwing die constant opfloept…

Een auto waarbij dit gebeurd verkoopt ook moeilijker

Een auto waar constant het lampje gaat branden verkoopt ook moeilijker

Wim

laatst zoiets voorgehad met een 944 S2, brandde ook dezelfde lamp.
                                We hebben alle zekering waardoor betreffende lampje met in verbinding staat, eruit en erin gedaan.
                                En sindsdien geen probleem meer.
                                Bleek dus een slechte verbinding/contact te zijn.
                                Is het proberen waard. 💡

Inderdaad er is geen probleem om verder te rijden maar is geweldig ambetant en storend .
                                  daarvoor dient een forum ook he .
                                  groetjes

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.