Centraal waarschuwingslicht ‘ ! ‘ komt onterecht op

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 Centraal waarschuwingslicht ‘ ! ‘ komt onterecht op

• Maker
    Discussie
  • Hallo iedereen,

Weet er iemand wat het probleem zou kunnen zijn dat het centrale uitroepingsteken onterecht opkomt van m’n 964 C2 ?
    Normaal komt dit samen op met een ander waarschuwingsalarm.
    Vb handrem op ‘ ! ‘ komt ook op.

Ik kan het steeds kwijten, soms komt het een kwartier niet op als ik rij; andere keren komt het kortstondig op en verdwijnt het weer.
    Bij starten branden alle lampjes, wanneer de motor draait blijft enkel het ‘!’ branden en kan ik het kwijten.
    De batterij leg ik wel altijd af uit veiligheid.

De auto werd uitgelezen maar er zat niets van fouten in, enkel v/d batterijspanning.

Weet er iemand raad aub? Misschien genereert de centrale informator zelf die fout (lamp)
    Deze bevindt zich onder het dashboard links boven je knie.
    Hier komen alle signalen ( remvoering, V-riemcontrole, ABS, oliedruk, …) toe en worden verwerkt naar de waarschuwingslampjes toe.

Alvast dank!

3 reacties aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)
    • THX !

IMG_20170501_112912059.jpg
        Hartelijk dank voor de info.
        Dat is wel rap.

Het is niet echt een probleem maar dat stoort me.
        Enkel dat stom uitroepteken dat opkomt.
        Heb nog eens een schema v/d signalen toegevoegd.

Ik mocht zowieso verder rijden zeiden ze me.

Groetjes

Ik heb het zelfde probleem destijds (10 jaar terug ) gehad met mijn 964 , en na 4 maal binnen steken was het zo goed als bijna verdwenen (is nadien toch nog enkele malen aangefloept op ongeveer 1 jaar tijd , maar was veel minder dan voorheen ) ze hebben van alles veranderd en vernieuwd en uiteindelijk een 100 km weest rijden met het uitlees app. aangesloten en dit gaf aan dat de delco de oorzaak was ( vraag me niet wat de delco daar mee te zien heeft ) maar na deze te hebben vernieuwd was het zo goed als opgelost met de storing .
          succes met het zoeken .

3 reacties aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.