Centrale vergrendeling

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Centrale vergrendeling

• Maker
    Discussie

• PM
    Deelnemer

[hide]Vandaag merkte ik op dat bij het sluiten van de wagen het klepje waar de benzinetank zit niet mee sluit. Ik hoor het mechanisme wel maar het fijne stokje die alles moet afsluiten zie ik niet meer verschijnen. Zijn er mogelijkheden om dit te herstellen of zijn er in de handel doppen te verkrijgen met een sleutel? [/hide]

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
    • PM

[hide]Vandaag met dit mooie weer heb ik de tijd genomen om de vergrendeling te herstellen. Eerder deze week had ik de stukken gekregen van Raes Racing. Dankzij de mooie uitleg hierboven leek me dit niet zo moeilijk te zijn. Dat klopte; eerst het wiel ervan halen, dan de binnenkast lossen, 5 schoeven. Er zit een moeilijke klem net achter de veerpoot. Die was even lastig. Daarna nog een schroef lossen van (? zwarte bakje) wat wrikken en ik kon aan het defecte stuk. Op de foto is duidelijk het afgebroken stuk te zien. Die was zeer lastig te bereiken. Uiteindelijk lukte dat ook en na anderhalf uur stond de wagen weer met zijn 4 banden op de grond. We zijn weer wat wijzer geworden. Nogmaals bedankt Drip voor de info ! :salut: :respect2:
        download.png

download(1).png

download(2).png

download(3).png
        [/hide]

PM

[hide]Ik heb vandaag alle stukken via de post ontvangen. Met oprechte dank aan Raes Racing! Van zodra ik de tijd heb begin ik aan de werken. :salut: [/hide]

PM

[hide]ik ga daar omdat ik de wagen daar gekocht heb. Moet er wel 100 km voor rijden, (enkel). Op zich niet erg in onze P natuurlijk.Probeer ook zo veel mogelijk zelf te doen wat niet met de motor of aandrijving te maken heeft. Zo hebben we ook nog onze bezigheid. 😉 Hij heeft wel proper materiaal staan.[/hide]

XXX

Ben zelf van Deurne, kom daar veel voorbij maar ga er niet direct binnen.
              Veel horen van zeggen maar zelf geen ervaring mee.
              Persoonlijk verkies ik hier;
              Piessens (Wilrijk)
              911 Rescue (Kontich en enkel luchtgekoeld)
              911 Motorsport (Kontich)

PM

[hide]Ja echt!? Ken je de zaak goed?[/hide]

XXX

😮 je hebt ‘m bijna achter mijnen hoek gekocht 😯

Succes :up:

PM

[hide]Als dankbaarheid zal ik zeker foto’s posten. Nu eerst de stukken bij mij krijgen. Gelukkig is de wagen nog in garantie en zal Raes Racing zijn garantie verantwoordelijkheid niet ontlopen. 😀 [/hide]

XXX

Post af en toe eens een fototje van de herstelling :popcorn:
                      Vinden we altijd leuk hier hé.

PM

[hide]Prachtig Drip! Je kan beter googelen dan ik. 😀 [/hide]

XXX

Volgens deze uitleg is het identiek bij Boxter / 996 en 997.
                          Onderdeel pleeg je een bezoekje vie de wielkast…

Boxster/996/997 Gas Door Lock Repair (Or the best 86 cents you will ever spend)

En dan eindelijk gevonden:

https://www.renntech.org/forums/tutorials/article/45-replacing-the-gasfuel-door-actuator/

Leuk werkje :popcorn:

(beetje googelen hé PM 😀 )

PM

[hide]Dag Drip, bedankt in alle geval voor de links. Die spreken echter over het deksel waar de dop inzit. Het mechanisme zit precies in het chassis. Ik zie het zitten langs de bestuurderskant maar geen idee hoe ik eraan kom… 🙁 [/hide]

XXX
                              PM

[hide]Bedankt Drip, dit is het inderdaad. Enig idee hoe dit te bereiken is om te vervangen? [/hide]

XXX

Hier al eens gekeken?
                                  Weet het bouwjaar niet en ik gok op een 996 4S…
                                  Onderdeel kost 54 euro, als dit het stuk met het pinnetje is.

http://www.rosepassion.com/nl/cat/porsche-996-2002-996-carrera-4s-coupe-manuele-bak-6-versnellingen/M1023/carrosserie/vleugel-vooraan/B297/vleugel-vooraan-benzineluikje/I1526/schakelaar/P94218

Succes met de herstelling.

PM

[hide]Heb net even gekeken met een zaklamp en het pinnetje is verdwenen. 🙁 . Het mechanisme zit er nog en werkt, maar geen pinnetje. Dan maar een dop met sleutel? 😐 Iemand een idee hoe je makkelijk aan dat onderdeel kan werken?[/hide]

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.