ceramisch coaten van velgen

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen ceramisch coaten van velgen

• Maker
    Discussie
  • Op een engelstalig forum las ik deze waarschuwing

Ceramic coating wheels warning…
    So, as usual, my car is due for tires and we have a small surprise. The ceramic coated wheels will not allow the weights to stick…
    Next time, I will certainly run two rings of masking tape where the weights go so I don’t have to deal with this headache. 🙁
    For those that run into this issue as well, lots of mineral spirit and rubbing helped…

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • J

Hmmm, voor stalen velgen ok, maar op Fuchs vind ik dat minder. (zeker niet als je een gepolijste velgrand hebt.)
      De meeste bandenboeren kunnen in de meeste gevallen vermijden om lood aan de buitenkant te plaatsen, door dit op te vangen met extra lood aan de binnenkant.
      Zo is het bij mij tot nu toe toch altijd gelukt.

Bij oude karretjes en velgen mogen voor mijn part de gewichten op de velgrand geklemd worden, zichtbaar, tussen velg en band.

J

Lol, dat zal mooi zijn, zo’n volledige baan aftapen aan de buitenkant…
          Is er dan geen enkele lijm die op ceramische coating hecht??

Ik verschiet ervan dat ze nog niet voorgesteld hebben om de gewichtjes met een boutje door de velg te bevestigen…

vandaar dat er gesuggereerd wordt om twee volledige banen af te tapen; één aan de binnenkant en één aan de buitenkant van de hoepel.

Je kan toch op voorhand niet zeggen waar die gewichtjes gaan hangen? Dat hangt toch van de band af en hoe die erop ligt.

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.