Ceramische remmen of niet

Home Forum Porsche Talk Ceramische remmen of niet

• Maker
    Discussie

• Pedro Wouters
    Deelnemer

Als je een nieuwe Gt aanschaft optie Ceramic Composite brakes aanduiden of niet? Meerprijs 10043€
      Voor en nadelen?

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
      • Heb er geen ervaring mee. Maar op de angelsaksische fora die ik volg is over dit onderwerp iedereen het eens (hetgeen daar niet vaak gebeurt). Als je trackdays wil doen, geen carbon schijven nemen !

Bijna niks van vuil meer en fantastische remkracht, remmen gaan 200.000 km mee bij normaal gebruik. Zuiver circuit gebruik en full speed en brakes 6000km, maar dan moet je al een toppiloot zijn…
          Ik kan ze aanraden, miss eens uitrekenen wat schijven en remblokken kosten, miss enige tips van anderen na hoeveel km heb je blokken of schijven vervangen en tegen welke prijs.

PDS

In mijn ogen geen meerwaarde, zelfs niet voor circuit.

Als ik nieuwe zou bestellen (afhankelijk welke) zou ik het wel nemen. Gewoon voor de “look” 😳

Hey PiWi, voor die meerprijs zou ik je wagen andere optie’s geven, het geeft zeker meerwaarde inzake remkracht wat uiteraard extra veiligheid zal bieden maar de originele remmen zijn ook prima hoor, wat mij betreft te duur voor wat het is………..

Ive

Ik vind die meerprijs toch echt overdreven voor gewoon dagelijks gebruik.
                Maar da’s ieder zijn mening natuurlijk.
                Dat geld steek ik dan liever in andere opties, vb sportuitlaat?, beschermhoes?, rolkooi?

Ik heb ondertussen maar 1 trackday gedaan op Mettet met men nieuwe setup, stalen rammen van een cup, en het verschil is er wel degelijk, bijten iets minder en op einde recht eind moet je uw echt extreem doorduwen om de bocht te halen, kwil nog wat meer testen eer ik volmondig ja of nee zeg, maar dit was voor mij veel interessanter omdat ik aan men 3e set blokken zat op 1j en de schijven rondom ook versleten waren ondertussen…

bij traag afremmen piepen ze geweldig dankzij cupremmen maar daar kijk ik niet achter :ass:

Ik zou voor een nieuwe kiezen voor de ‘gewone’ schijven , het is mij tot nu toe de meerkost niet waard gezien de trackdays die ik doe, en op de standaard stalen remmen zal dat ook al ferm stoppen :coolness:

Ik zie geen enkele meerwaarde (tenzij meerkost ) van keramische remmen tov stalen remmen .
                    Het enige voordeel (in mijn ogen ) is dat je VEEEEEEl minder remstof hebt met keramische remmen !

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.