Chassinummer vs. identificatieplaatjes

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Chassinummer vs. identificatieplaatjes

• Maker
    Discussie
  • Ik heb een Porsche gekocht uit het jaar 1968 (bouwjaar 1967).
    Deze is geïmporteerd in 1992 uit Californië.

Er zit wel een eigenaardigheid aan, en ik wou eens polsen of ik hier eventueel wat raad kon krijgen.

Op de identificatieplaatjes van Porsche en het keuringsbureau staat type 912. Dus ook op mijn gelijkvormigheidsattest.

Het geslagen chassisnummer spreekt nochtans wel van een 911T, dat is wat ik ook checkte bij aankoop. 11820291. 118 slaat op 911 / 2 op 911 T Coupé / 0001 – 0928 op exemplaar.
    Dit kan / kon ik vinden op verscheidene bronnen.

Los van de min- of meerwaarde van 911 vs 912 wil ik graag gewoon het juiste type op alle documenten (nu heb ik op de ene documenten 911T staan en op andere 912).

Op de wagen zelf staat wel 911T zowel op de motorklep en in het interieur (maar dat kan altijd nabesteld zijn als misleiding uiteraard) Alle kenmerken zijn wel van een 911T volgens mij.

Kan het zijn dat hij verkeerd geïmporteerd was? Interpreteer ik het chassisnummer verkeerd?Op alle documenten wordt wel steeds over hetzelfde chassisnummer gesproken. Overal op de wagen staat dit chassisnummer, dat heb ik ook gecontroleerd (vooraan, onder dashboard en op motor)

Stel dat hij verkeerd ingeschreven staat bij de FOD, hoe moet ik dit rechtzetten?
    Kan ik dan aan nieuwe identificatiebadges geraken?

Alvast bedankt voor feedback.

4 reacties aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)
  • S2

Kan je foto’s posten van de het identificatieplaatje en van het chassisnummer, dan kunnen we misschien iets meer zeggen.

Aan het chassisnr af te lezen is het zeker een 11’je!
        Kan zijn dat er bij het importeren iets is misgegaan…

Indien je foto’s zou hebben, zien we deze graag verschijnen!

En terug open na de voorstelling…

Hoi Serge,

volgens onze forumregels moet je je eerst even voorstellen in het daarvoor bedoelde “stel jezelf even voor” indien je dit niet doet zal hier een slotje op komen. Wanneer je je voorstelt verdwijnt het slotje weer…

Mvgr Dave

4 reacties aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.