chassisnummer wtl cabrio-targa

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 chassisnummer wtl cabrio-targa

• Maker
    Discussie
  • dag,hopelijk stel ik vraag hier juist .
    ik ga volgende week kijken voor een 964 wtl cabrio 1990 3.6. de verkoper doet nogal vaag over de auto, de auto is voor een groot deel gedemonteerd wegens blikschade, hij staat in belgie en er is geen cabriodak meer bij, daarom ben ik er niet gerust in dat het misschien een targa geweest is, de officiele papieren heb ik nog niet gezien. de stikker onder de voorste kofferklep ontbreekt.
    mijn vraag is nu : wat is het verschil in chassisnummer van wtl cabrio en wtl targa.

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
    • Benny B,

als je zelfs de moeite niet wil doen om je voor te stellen zoals iedereen het hier doet zelfs nadat het je beleefd gevraagd wordt en Wim je dan toch
      nog wil helpen vraag ik me af waar jij de arrogantie haalt om dan zo te antwoorden.
      Als je gewoon gratis advies wil om nadien met de noorderzon te verdwijnen is het zonde van Wim zijn tijd, ik ervaar plaatsvervangende schaamte.
      Iedereen hier op het forum heeft respect voor alle info diet hij GRATIS deelt met ons!!! Jij blijkbaar niet…

Wim

[quote=”benny b” post=201852]niets dooeeii ……….
        in mijn vraag staat bij : volgende week ga ik kijken.
        het is nog niet volgende week.[/quote]

Ik kan gelukkig lezen, maar jij niet volgens mij 😉

Als je mijn verhaal dan leest wat ik schrijf om je voor een miskoop te behoeden, is het dan wel zo netjes om even iets te laten weten in de vorm van bedankt en weet ik waar ik vogelde week op moet letten als ik ga kijken.
        Of je even zoals je kunt lezen in mijn verhaal even voor te stellen in die tussen tijd.

je uurtarief factureren Wim 😉
          ik doel nu niet specifiek op benny b maar ‘t is echt de ziekte van deze tijd en krijgt zowat de vorm van een epidemie.
          ik word er ook knettergek van. ik ben grootgebracht in een tijdperk waar je nog iedere maand punten op je rapport kreeg voor dingen als beleefdheid, wellevendheid, … dat woord kent de jeugd zelfs al niet meer, laat staan dat het hen aangeleerd is.

niets dooeeii ……….
            in mijn vraag staat bij : volgende week ga ik kijken.
            het is nog niet volgende week.

Wim

Waarschijnlijk weer iemand die een vraag op zijn antwoord gekregen heeft, en dooeeeiiiiiiii.

Vandaar dat ik eerst een PB stuur met de vraag aan de nieuwkomer om zich even voor te stellen voor ze beginnen met vragen, en daaruit kun je zien of het iemand serieus is of enkel info wilt en weer gaat.
              Jullie moesten eens weten hoeveel PB ik verstuur naar zulke leden en nadien niks meer van hoor net als in dit draadje, dus eenmalige post.

Wim

Naar het schijn kon je als speciale optie de breite version speciaal op bestelling krijgen, dus geen turbolook of jubileum.
                En daar staat dan weer niet bij in van wanneer dieze leverbaar waren.

Dus mijn optie nummer klopte wel (zonder M dan) als we het niet over turbo of WTL hadden 😉

Is net als anders bij Porsche, precies weten doe je het nooit, want net als van de 964 WTL weet niemand precies hoeveel er van gemaakt zijn, maar zit ergens tussen de 450 en……….???

Ik heb nu net weer een nieuw boek binnen gekregen van Porsche, en daar staat veel van af het ontstaan Porsche in.
                Is maar 330 blz dik, dus kan voorlopig weer vooruit met inlezen.

Oja, het boek heet: die Marke – Die Werbung – die Geschichte einer Leidenschaft.

Een 964 WTL cabrio van 1990?????????????? Da zal dan een hele vroegen geweest zijn, zijn van 1992!!!
                  Op de optie sticker staat bij een WTL 964 650

Wim

Dag benny, normaal stellen we ons even voor als je ergens nieuw komt, hebben we een speciaal draadje voor.
                    Maar omdat ik niet wil dat je een miskoop doet keur ik dit even goed.
                    Het beste is dat jij het chassisnummer even opvraagt voor je gaat kijken of misschien heb je dit al.
                    Daaraan kunnen wij afleiden of het een originele WTL is of een omgebouwde.
                    Verder dan een paar gegevens die je vraagt over het chassisnummer:
                    Dit bestaat altijd uit WPOZZZ91ZBS1**** laatste 4 zijn opvlognummer productie.
                    Als het een Amerikaan is zullen deze Z’s er niet instaan maar een andere code
                    De B die ik getypt heb kan ook een andere zijn, ligt aan het type Porsche, dus kan G of H of anders
                    waar de 1 op het laatst staat kunnen andere nummers staan, en zal die geven waar jij je zorgen om maakt.
                    4 = Targa
                    5 = cabrio
                    6 = US Targa
                    7 = US cabrio.

Ik dacht dat de optie code voor een 964 WTL (M491) is, maar weet ik niet zeker. (staat op optie sticker en niet in chassisnummer)
                    Zou ik even voor in de boeken moeten kijken.
                    Ik hoop dat je er wat aan hebt.
                    Maar waarom zoiets kopen, of het moet heel goedkoop zijn.Want vergeet niet dat in goede schade reparatie van Porsche en onderdelen serieus wat geld gaat zitten.

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.