chaufage regelen in de wagen

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 chaufage regelen in de wagen

• Maker
    Discussie

• Deplacie
    Deelnemer

Hallo iedereen,
      Heb terug een probleem,dat van die motor temperatuur heeft zich zelf opgelost,blijkbaar gaat de thermosstaat naar de voorste radiator een beetje later open.Mijn vraag is nu wanneer mijn chaufage binnen afslaat, komt er heel veel koude lucht ter hoogte van de luidsprekers in de deuren.Maar deze is dan heel koud,alleen wanneer de chaufage hoger wordt gezet gaat die koude weg.Maar dan is het te warm binnen.De airco staat steeds op nul.

Groeten vanuit Bredene

Stefan

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
    • Wim

Werkt bij de 930 dus hetzelfde als wat ik schreef in mijn eerste post.

En je ziet het hè, een keer het boekje lezen doet wonderen, en als alles dan werkt zo het hoort, kun je de warmte perfect regelen. 😉

Anoniem

Ik heb mijn handleiding even bekeken.
          De draaiknop of hendeltjes tussen de zetels bediend de kleppen aan de motor en regelen dus de temperatuur. de hoeveelheid van die verwarmde lucht kan je regelen met de onderste schuiver in het dashboard.
          Links is dicht rechts max debiet.
          De middelste schuiver regelt de luchttoevoer naar boven (rechts) of onder (links).
          De links bovenste schuiver regelt de frisse lucht toevoer, links dicht ,rechts max.
          De rechtse schuiver boven regelt de snelheid van de ventilator voor de frisse lucht.
          De middelste ventilatie opening in het dashboard kan alleen frisse lucht blazen.

Anoniem

Ik heb mijn auto nu 2 jaar en kan er ook nog steeds niet aan uit 😳
            Ik kan kiezen, zweten of bibberen :happy:
            Ik heb een duitstalige handleiding 😀 ik zal ze vanavond eens keertje bekijken en dan proberen te posten wat daarin staat.

Wim

Dit weet ik helaas niet uit mijn hoofd. 😳

Moet ik even opzoeken, en William zou je hier misschien antwoord op kunnen geven, die heeft ook een 930 turbo.

930

werkt de chaufage van een 911 turbo van bj 81 ook zo? mijn draaiknop tussen de stoelen werkt niet meer

Wim

Heb je trouwens al gecheckt op de blower gaat werken in de motorruimte als je de knop van temperatuur op raam stand zet.
                  Dit kun je al testen zonder de motor te laten draaien, maar wel met contact aan.

Wim

Even een beetje duidelijker formuleren a.u.b, want als ik het goed begrijp komt die koude lucht uit de zij roosters dashboard.
                    Maar wat je kunt doen of controleren is het volgende.
                    Warmte regel je met de unit tussen de stoelen, en de fijn afregeling met de schuiven op het dashboard, de sticker daarvan zit aan de binnenkant van dashboard kastje, daar staat precies op te bedienen.
                    Er zit in de auto ook een temperatuursensor, en deze geeft dat weer door aan regeling van de klepppen en als je de knop verdraait tussen de stoelen moet je een motortje horen zoemen wat dan de klepregeling afstelt voor koude en warme lucht.
                    Als dat werkt (zoemt) zou ik even naar de vlinders kijken van de kachelpotten bij de motor of deze nog goed bewegen, want die durven wel eens vast te gaan zitten, of in ergste geval weggeroest zijn.
                    Verder zit er achter de mat van de bijrijder een houten voetsteun.
                    Als je deze verwijdert zie je een opening met spiraaltje, deze durft ook wel eens door de jaren te vervuilen, dus even schoonmaken.
                    Hoop dat je hier al wat aan hebt.

Anders even de link nalezen, daar staat het gehele systeem in beschreven.

http://www.renntech.info/SharedData/Manuals/911/911%201984-1989%20Workshop%20manual.pdf

Down load deze, en sla het op, dan heb je gelijk het gehele werkplaatshandboek van de 3.2

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.