check engine 2

• Maker
    Discussie

• WB

Toen ik eergisteren de oprit van de autostrade richting Maastricht opreed, en net toen mijn boxster lekker begon te gaan sprong opeens het lichtje vd check engine aan. Mijn boekje vd wagen leert me dat het een waarschuwingslampje voor de uitlaatgasbewaking is.
      Als er storingen optreden (vb. ontsteking) die schade aan dat systeem kan veroorzaken, gaat het lichtje branden. Ik naar de porsche-garage gereden, laten uitlezen en daarna is het niet meer gaan branden(wel niet in Maastricht geweest….. 🙁 .
      Mijn vraag: het lampje ging branden toen ik met kickdown op het einde vd bocht de autostrade opreed, kan het een iets met het ander te maken hebben, of toeval(in het boekje staat ook dat je als je tank bijna leeg is je niet met hoge snelheid door de bocht mag gaan om schade aan het uitlaatgassysteem te voorkomen. Tank was wel vol) ?
      En wat doe je nu best, dadelijk opnieuw dezelfde”move” doen om te zien of hij het opnieuw krijgt of beter niet meer?

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
    • WB

Heb inmiddels ook een fietsendrager voor de boxster gekocht. Wel niet eenvoudig te monteren. Maar als iemand MB (2)mee op vakantie wil nemen en ik heb hem niet nodig valt misschien wel wat te regelen.

0
        Anoniem

heb het ook es uitgerekend met iemand van de garage bij ons. Scheelde een pak voor die paar km’s die ik nog met mijn ptje rijd. Heb haar zaterdag nog es uitgelaten (mee uitgeweest)…. fun fun fun, baan volledig vrij toen ik terug naar huis reed en dan maar elke bochtje met da kontje zwiepen…. of was da nu diegene die naast mij zat…..;-) )

0

Ja Wim da’s juist ,is een zeer betaal…porsche en zeker voor dagelijks gebruik 😉 dat houd me juist een klein beetje tegen voor deze te ruilen met een 911 😕

0
            WB

Kon er echt niet mee blijven rijden.Luchtmassameter is vervangen en gelijk nieuwe bobijnen laten steken. Kan terug met gerust geweten bollen en als hij lekker warm is de kickdown gebruiken, dan gaat hij toch ook wel vooruit.Mis toch soms die 964 of 3.2, maar ja, je moet toch ook naar je portefeuille kijken, en op dat vlak scoort men boxsterke nog goed.

0

of een van uw kata’s die stuk is

0

het lampje gaat branden als je boven de gestelde emissie eisen komt,
                  dus bv met de kickdown kan het zijn dat er niet zo een goede verbranding is en dat het lichtje aan gaat.
                  het heeft niks met de motor te maken.
                  het kan zelfs zo zijn dat als je er een ander uitlaat systeem opzet (sport) dat deze continu blijft branden.

robert

0

ik denk eerder dat het te maken heeft met de afstelling van de motor of het type benzine dat je gebruikt…

0
                    WB

Veertien dagen geleden weer gehad op weg naar zee. Ga op de kickdown en lampje floept aan. Eerst pinkend, daarna constant. Is wel vervelend want je durft zo die kickdown minder nuttigen.
                      Misschien iets aan katalysator of lambda-sonde?

0
                      Anoniem

heb dit eens gehad in de garage (ni die van u hé luc 😉 ) ). Tank was leeg (lees tot de laatste drup). Starten en terug stilvallen….dan brand dat ook. Uiteindelijk toch nog aan het pompstation geraakt. Sindsdien nooit meer voorgevallen.

0

Ik zou me verder geen zorgen maken over dit probleem.

0
                        10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.