Chiptunig 992

Home Forum Stel jezelf even voor ! Chiptunig 992

• Maker
    Discussie
  • Hallo,

iemand ervaring met chiptuning uitgevoerd op een 992 ?
    grt
    bart

6 reacties aan het bekijken - 16 tot 21 (van in totaal 21)
    • punt is dat de standaard pk op de carrera eigenlijk al voldoende is, de S is reeds overkill.
      ik leg uit…. de gemiddelde bestuurder kan eigenlijk nog geen 200pk deftig gebruiken, en dan heb ik het niet over rechtuit rijden, da kan nen baby ook die pedaal indrukken. De huidige 992 carrera zonder S heeft dusdanig grip en kan zijn power zo goed wegzetten dat velen het niet aandurven (lees kunnen) om dit optimaal te gaan gebruiken. Dus meer pk om de onkunde van de besturing van het voertuig te verbergen zou eerder van toepassing zijn….

alle gekheid op een stokje, tuurlijk is het fenomenaal om voor die paar euro een sprint kanon te hebben, weet ik wel en is gewoon fijn. Maar vergeet niet dat je de auto ook minder kan gebruiken inzake echt potentieel. Een auto van 200pk moet je werken om optimaal te gebruiken, een auto van +500pk mag je nog niet kijken naar het pedaal of er gebeuren rare dingen. bvb een standaard jag xk tov de R, met de R is bijna niet te rijden als je het vermogen wil aanspreken. 95% rijd de R zachter als de gewone en af en toe knallen. Gewoon omdat ie te nerveus is.
      Power hebben is 1, maar op de baan zetten is 2.

moet ik dit sarcastisch opnemen ?

Ik beveel aan van ja :engeltje:

Litchfield Porsche Carrera 4 S (992) | Driven

Een tuning op de S geeft je 580 bhp voor 1200£ dus dat zal hier ten lande ook wel lukken. De vraag is wat het bijbrengt.

510 pk op de 992 Carrera

Ja, de 992 gaat werkelijk niet vooruit zonder een chiptuning. 😈
          moet ik dit sarcastisch opnemen ?
          heb wel testrit gedaan met de 992, maar mijne wordt pas geleverd in april.

En de rest..

Ja, de 992 gaat werkelijk niet vooruit zonder een chiptuning. 😈

Lees er een paar deftige reviews op na en kom tot de conclusie dat het nergens voor nodig is om nog meer pk aan boord te hebben.

idd, was ook mijn grootste angst, vandaar mijn vraag.
              het verschil zou wel opmerkelijk zijn ,tot 500 pk zou mogelijk zijn

nope, ik durf niet wegens de garantie….:wink:

6 reacties aan het bekijken - 16 tot 21 (van in totaal 21)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.