Chiptuning?

Home Forum Porsche Talk Chiptuning?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)
    • Nu DAT is een goeie investering Flopke. Een paar goei Michelins eronder. Die nieuwe PS4S zijn naar het schijnt zeer goed !

Ik heb nieuwe schoenen gekocht voor mijn baby 😉
        Vanaf 8 augustus heeft hij zen nieuwe stappers :up:

Akkoord met boxsterfreak. En het gros van de “extra pk’s” zitten dan nog eens vaak in het kopke ook !

Wim

Ik zou daar afblijven…. Je bent die extra pk’s na 3 dagen weer gewoon…

maar ik heb nog niet gedurfd want zie het niet zitten om die zelf te plaatsen…

[quote=”G-man” post=253873][quote=”911_boldy” post=245264]Heeft er iemand ervaring met de Steve Wong chips (http://www.911chips.com)?

Net een classic 3.2 aangekocht en de SW-chip werd me aangeraden door US dealer.[/quote]

zou je 495 EUR kosten voor een dergelijke chip, zie hieronder het antwoord van Steve Wong op mijn vraag ‘wat heb ik nodig voor mijn 3.2 US” ?
                [i]
                The correct chip for the 88 US delivered car is:

911 stock configuration
                $495
                stock engine configuration with stock catalytic converter using either the stock or a sport muffler

All 88s are 28 pin, and just select the 98 RON option if that’s what you use all the time. The chips are readily available and can be shipped immediately. Standard shipping is $12 to Belgium by postal air mail, which can be anywhere from 10 to 30 days, depending on customs in your country. Hope this helps but let me know if you have any other questions or would like assistance with ordering a chip.

Regards,

Steve Wong[/i]

Tunen dat doe je bij een oud Golfke, of zoals in mijn geval, een T5 Turbo Diesel. Van een Porsche blijf je af of koop gewoon een S.
                  In mijn wereld (welke dikwijls anders is dan anderen hun wereld) siert het jouw tuner dus dat hij het afraadt.
                  YMMV :salut:

Waarom rade hij het af? Hoeveel Pk winst denk/hoop je wel te verkrijgen via chiptuning?

Juist gaan vragen bij mij in de buurt ( hs- tronic).
                      Was niet happig, rade het mij af eigenlijk. Vroeg 850a950 € !! en kreeg er maar 15 hp bij.
                      Deze word het dus zeker niet

vreemd dat je er niet netjes geholpen bent geweest, spijtig te horen.. , bij mij zijn ze duidelijk de gemaakte afspraken nagekomen… :popcorn: hij moest ook niet anders durven hoor.. :engeltje:

J

[quote=”911_boldy” post=245264]Heeft er iemand ervaring met de Steve Wong chips (http://www.911chips.com)?

Net een classic 3.2 aangekocht en de SW-chip werd me aangeraden door US dealer.[/quote]

Wong heeft een heel goede reputatie op Pelican, meet veel tevreden klanten.
                          Misschien zijn SSI’s en een sportdemper ook een goed idee. (Amerikaanse 3.2, 207PK, niet?)
                          SSI’s en een Wongchip zijn goed te combineren.

ECU-soft was ik niet zo tevreden van. Ik ben er ooit geweest (niet met de P) en de auto was nooit meer hetzelfde achteraf.
                          Foutmeldingen die niet op te sporen waren, en zelfs achteraf niet op het uitleestoestel te vinden waren.
                          Ze wilden de originele software ook niet gratis terugzetten, ondanks hun belofte bij aankoop) omdat ik ook gebruikgemaakt had van een combo deal, waardoor volgens hen het terugzetten van de originele software niet meer ging.
                          Heb uiteindelijk veel geld betaald om het elders recht te zetten.
                          Nooit meer.

[hide]Steek hem een dagje bij mij binnen en nadien heeft hij 30pk meer ! Ik ben wel een beetje duurder dan de anderen.[/hide]

wel een 997, 19pk erbij, verwacht geen wonderen maar die voel je wel onderin.. :up:

ps; momenteel bij ECU-SOFT te dilsen een vakantie actie aan 350 euro inclusief 4×4 testbank, wou het je maar even laten weten… :coolness:

Iemand ervaring met 991.1 te chippen ?
                                Betreft de 350 pk versie , slechts 15 a 20 pk erbij 😕
                                Ik ben vroeger met audi naar Heinz geweest en nooit problemen gehad.

daarover bestaat reeds een rubriek op PFB 💡

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.