Chiptuning?

Home Forum Porsche Talk Chiptuning?

9 reacties aan het bekijken - 16 tot 24 (van in totaal 24)
    • Heeft er iemand ervaring met de Steve Wong chips (http://www.911chips.com)?

      Net een classic 3.2 aangekocht en de SW-chip werd me aangeraden door US dealer.

      Wim

        Meestal komt dat daar de prijs, kunnen wel op maat leveren maar kost dan wat. 💡
        Ik dacht dat ik voor mijn dieselke daar rond de € 500,00 kwijt was, en dat hebben we de aanpassingen (motor en uitlaat) die hun voorschrijven zelf nog gedaan.

        Dus meestal zijn degene die miepen mensen die voor een paar tientjes 100PK meer willen. 😉

        Laatste keer ben ik met mijn Karmann naar High performance geweest in Gent, die zijn ook goed bezig daar. 💡

          Mijn eerste T5 heb ik indertijd ook laten tunen door Tunex en dat resultaat was :first:

          De huidige T5 zou ik ook graag laten tunen maar de vele slechte reacties die ik lees over (oa) Tunex houden me tegen. Het feit dat jullie blijkbaar ook die firma gebruiken geeft me weer meer vertrouwen (ik was tenslotte ook tevreden) en misschien moet ik er maar weer voor gaan.

          Op zo’n TDI is de vermogenswinst (ivg met de originele pk’s) de moeite waard. Bij een Porsche zou ik er ver van weg blijven. ‘t Is geen TDI, ‘t is zelfs geen diesel en vermogenswinsten door software zijn zomaar niet te halen, of toch niet zo makkelijk als bij een diesel. De eventuele “winst” ga je niet voelen en indien je ze wel zou voelen ben je dit binnen de kortste keren weer gewoon. Is alleen goed om op café uitgebreid te vertellen over je extra pk’s. Een Porsche heeft dat niet nodig :up:

          Wim

            Powerbox of chipbox is niet of amper voelbaar. 💡

            Als je het doet is het beste om naar een bedrijf te gaan die weten wat ze moeten doen, en die halen meestal door een programma de gehele software uit je auto, en dan laden ze de nieuwe, dus zonder gekloot van loshangende componenten.
            Daarbij worden verschillende componenten verwijdert en een nieuwe setting ingelezen wat alles anders aanstuurt en resulteert in meer PK en NM.

            Wij hebben dan zelf nog aanpassingen gedaan aan uitlaat en motor, dus resultaat hieronder. :happydance:

            http://www.tunex.nl/chiptuning-bmw-e90-e91-92-e93-330d-231pk.html#.WDqwN5K3xVo

              Heb ook al die bedenking gemaakt, volgens sommige is het een wereld van verschil andere zeggen dan dat er bijna geen verschil voelbaar is. :coolness: :coolness: :coolness: :think: :think: :think:

                hier in de buurt zit een professioneel chip tuner, heb met ‘m gesproken en kan de 997 19 à 20PK extra geven, en van 370Nm naar 395 Nm geven, bewijs via testbank…, maar ik weet niet of je dat direct gaat voelen… 🙄
                Hij laat mij verstaan nog al verschillende 997’s gedaan te hebben en zijn klanten ware tevreden van het resultaat, maar ik kan mij hier totaal geen beeld van vormen…. :engeltje:
                Ik weet wel uit ervaring dt een beter of hoger koppel wel al aangenamer rijd, maar heeft iemand hier enige ervaring in ?

                  Zou niet teveel “knoeien” met de obd. Als je dit wil zou ik naar een prof gaan.

                      Krijg de link er nie op :what: :what: :what:

                    9 reacties aan het bekijken - 16 tot 24 (van in totaal 24)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.