Ch’ti Classic 12 & 13/9

Home Forum Porsche Uitstappen Ch’ti Classic 12 & 13/9

• Maker
    Discussie

• Anoniem

Niettegenstaande corona en met allerlei mondmaskerregels gaat de Ch’ti classic vooralsnog door.
      Op zaterdag zijn er 2 rtitten die rond de middag vertrekken richting Hardelot (Boulogne s/mer). Eén vanuit Arras (een uur vanuit Kortrijk) en één vanuit Bergues (een klein half uurtje over de grens richting Duinkerke) met normaal een 50/50 mix tussen oud en nieuw. Aan deze ritten nemen in totaal ca. 270 wagens deel.
      Op zondag verwacht de organisatie 400 Porsches in Hardelot (dit is ca 1,5 uur over de grens richting Duinkerke-Calais). Naast de deelnemers komen er ook veel bezoekers met hun Porsche.
      Dit kuststadje ademt dan één en al Porsche, alhoewel we zullen moeten afwachten hoe dit zal zijn met ons mondmasker op.
      Om een idee te krijgen hoe het was in ‘normale’ tijden, gewoon efkens googlen en je vindt veel foto’s van voorbije episodes.

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
      • Ik ben ook op het laatste moment eens tot daar gereden op zondag , er was nog redelijk veel volk rond 15u in Het centrum en je kon parkeren met de Porsche waar je plaats had tussen de deelnemers ( wat normaal niet gaat bij vorige edities ) Weer veel mooie wagens te zien en nadien nog de parade meegereden die ze last minuut nog hebben laten doorgaan . Nadien nog rustig op terras iets gedronken in het zonnetje met Belgen die we daar tegen kwamen . Heb geen foto’s genomen die dag maar wat hier gepost werd is al duidelijk wat er te zien was !

indd. mooie foto’s :up:

leuke foto’s !

Anoniem

Officieel evenement dus afgelast, maar niettegenstaande toch wel wat paardjes in Hardelot. Geen 400 zoals verwacht en ook geen ambiance zoals vorig jaar, maar wel enorm puike organisatie.
              Foto’s van de rit vind je oa op

CHTI CLASSIC 2020 : Sea, flat 6 and sun

Laat ons hopen op een normale Ch’ti classic volgend jaar!!!

Anoniem

Evenement op zondag gaat NIET door. De ritten op zaterdagen gaan wel door met vertrek uit Arras en Bergues, maar de wagens worden niet echt verzameld. Het is toekomen en vertrekken.

« Notre journée du samedi 12 septembre reste donc inchangée avec ses 2 rallyes au départ d’Arras et de Bergues, un accueil à votre arrivée à Hardelot et le Ch’ti Dîner avec la remise des prix des rallyes. Seule modification il n’y aura pas de parking/expo des autos sur les places de départ et vous serez invité à prendre le départ du rallye dès votre arrivée.

C’est avec le cœur lourd que nous devons annuler la journée du dimanche 13 septembre. Malgré nos masques, nos mesures de distanciation, l’air frais de la mer, les autorités nous interdisent tout rassemblement. »

https://www.tourcoing-porscheclub.fr/PorscheClubs/pc_tourcoing/pc_main.nsf/web/56E471DC45025B9AC1258550006A9072

Hebben wellicht tot laatste moment geloofd dat het kon doorgaan, maar was blijkbaar niet realistisch…

Good catch ! merci…

Anoniem

Is pas volgende week

ok, dan ga ik dat morgen ook eens proberen…ik rapporteer wel wat ik ervan vond 😀

Anoniem

De dorpskern van Hardelot is afgesloten, maw met een niet ingeschreven wagen kom je niet binnen. Maar ik schrijf ‘dorpskern’, niet ‘stadskern’. Met 400 autos zit de dorpskern al vol.
                        Vorig jaar heb ik geen georganiseerde bezoekersparking gevonden, maar gewoon kunnen parkeren op minder dan 500 m van de afgesloten zone.

Ik ging normaal meerijden met de rally vanuit Bergues, tot de schoonzus haar trouw had verzet door corona naar deze datum.
                          Ondertussen is dit ook geannuleerd.

De zondag ga ik wel eens gaan kijken in Hardelot, maar heb ook geen idee waar je met je Porsche kan parkeren indien niet ingeschreven.

ik lees dat alle inschrijvingen volzet zijn.

Heeft iemand weet of je daar met je Classic ‘gewoon’ naartoe kan rijden en daar nog deftig kan parkeren ? of kom je er met je Porsche – omdat je niet bent ingeschreven voor dit event – op zondag gewoon de stad (dorp ?) niet in (en moet je je wagen ergens ver buiten het centrum achterlaten ?)

Anoniem

https://www.tourcoing-porscheclub.fr/PorscheClubs/pc_tourcoing/pc_main.nsf/web/56E471DC45025B9AC1258550006A9072

Uit de instructies aan de deelnemers die vertrekken uit Arras:
                              – Ze worden verwacht vanaf 10u00 op de Grand Place. Er is ook markt waardoor er geraken bijna even erg zijn als in alle steden met een (im)mobiliteitsplan. Daarom hierbij de instucties vn de organisatie
                              suivre sur votre GPS ; 15 rue Pasteur (proche de la gare).puis, au feu, prendre à droite direction Parking Grand Place par la rue du Saumon, sur 400m.

– Vertrek voor de deelnemers is er vanaf 12u30 tot 13u30.

Programma in Bergues zal wellicht gelijkaardig zijn.

weet je of er ergens een aparte webpagina bestaat met het programma van dit jaar ? bv. is er op zaterdag iets te doen ? of is de zondag de ‘fun’ dag ?

Misschien ga ik zondag 13/09 eens kijken wat de franse clubs organiseren is steeds top.
                                  Savoie Cup al 7 x gereden is de max , dit jaar uiteraard ook afgelast door corona.

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.