Home › Forum › Porscheforum Technisch › Algemeen › circuit ervaring
- Dit onderwerp bevat 17 reacties, 11 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 8 maanden geleden door 911-lover.
-
MakerDiscussie
-
22 mei 2009 om 19:48
Hoi, ik had graag wat circuit ervaring opgedaan met m’n Cayman S. Heeft er iemand hier al ervaing mee? Misschien iemand mee Porsche Days te Francorchamps meegereden…
Is dit nu echt zo slecht voor motor en koetswerk?greets,
Wes
-
MakerDiscussie
-
TomTurbo schrijft:
als ik me niet vergis was het vorig jaar rond de 900 eu voor de 3dagen 😕
nu 1100€ 🙄 😕
het doet inderdaad wel raar om voor de eerste keer zonder spiegels te rijden, maar misschien was het voor echte eerste beginners beter. Grappig was dat ik toen met een Apprillia RSV Mille R reed, en dat de meesten weer zenuwachtig werden door mijn luide uitlaten achter hen te horen, en zo al aan te voelen komen dat ze ingehaald gingen worden… 😆
en de prijzen zijn inderdaad soms de moeite, maar vaak staat er dan ook wel wat tegenover, zoals een servicewagen of bandenmontagedienst die aanwezig is enz. Heb dit jaar, voor mijn 40ste, zelfs een moment getwijfeld om eens helemaal geflipt te doen, en de circuitlessen bij AMG te volgen. 3800 euro voor 3 dagen 😯 , maar wel luxehotel en rijden tijdens de lessen met een SLS (!)inbegrepen!! Als je dan toch zot doet, kan je maar beter goed zot doen! 😀
@ jokke_vlo:je bent nog vergete vermelden dat de porschedays onbetaalbaar zyn voor de gewone man 😆
als ik me niet vergis was het vorig jaar rond de 900 eu voor de 3dagen 😕excuseer,inderdaad 26mei 🙂
zou nochthans wel is willen meedoen met andere trackdays maar weet niet goed hoe je alles moet regelen ivm betalen en dergelyke.mja,spiegels afplakken vind ik toch maar niks.op de openbare weg wijk je toch ook niet uit naar links of rechts zonder in je spiegel te kyken en denk je toch ook niet,de wagen die achter mij ryd moet maar zien wat hy doet als ik plots uitwyk.
voelde dat dan ni raar aan?je wil even in je spiegel kijken en het enige daje ziet is plakband 🙂
begryp wel wat men wil bereiken maar ik vind daje maar je gezond verstand moet kunnen gebruiken wanneer je een snellere wagen opmerkt in je spiegel om die dan even duidelijk te maken dat je hem gezien hebt en je hem doorlaat.
je zal zien dat het in dank word afgenomen.
als je hem expres hindert en de brainless mother f***** uithangt verdien je niet op dat circuit te ryden en zouden ze je er moeten afhalen. 👿TomTurbo schrijft:
heb vorig jaar de skylimit cursus gevolgd en heb me dit niet beklaagt.
dit houd in;enkele ronden met instructeur
enkele ronden achter pace cat die het tempo bepaald en nadien een uur en ehalf vrij ryden
je krygt ook een bon voor een uur gratis vry ryden de volgende keer da je komt.
ze geven je ook de kans volgende keer trug mee teryden in de voormiddag wanneer enkel beginners op de omloop zyn.
een raad die ik kan geven,kyk zeer regelmatig in je spiegels en als je opmerkt dat je achterligger sneller is laat hem dan door en maak dit ook duidelyk.leer je wagen en de omloop rustig kennen
ik ga den 23 ste mei trug mee met skilimits op francochamps,is er toevallig iemand die ook gaat?
mvg tom23 mei is MLR Trackday, 26 mei skylimit. Ik rijd de MLR daar de porschedays te druk zijn en geen vrij rijden….
Tom, bij sommige van de circuitscursussen die ik gevolgd heb diende de achteruitkijkspiegels verplicht verwijderd of afgeplakt te worden! Net omdat je anders te veel naar achteren zit te kijken als beginner, en je net al je aandacht nodig hebt om te kunnen verwerken wat er voor je gebeurt! Wie sneller was dan diegene voor hem, moest zelf maar zien er voorbij te geraken op een veilige manier (= bij de beginnersgroep niet in bochten!). Dus misschien toch maar niet te veel naar achteren kijken en zich laten intimideren door wie er aan komt, als men zelf op de baan wil blijven? 😉
heb vorig jaar de skylimit cursus gevolgd en heb me dit niet beklaagt.
dit houd in;enkele ronden met instructeur
enkele ronden achter pace cat die het tempo bepaald en nadien een uur en ehalf vrij ryden
je krygt ook een bon voor een uur gratis vry ryden de volgende keer da je komt.
ze geven je ook de kans volgende keer trug mee teryden in de voormiddag wanneer enkel beginners op de omloop zyn.
een raad die ik kan geven,kyk zeer regelmatig in je spiegels en als je opmerkt dat je achterligger sneller is laat hem dan door en maak dit ook duidelyk.leer je wagen en de omloop rustig kennen
ik ga den 23 ste mei trug mee met skilimits op francochamps,is er toevallig iemand die ook gaat?
mvg tomVolkomen akkoord met de Jokke
De eerste keer is het echt verschieten wat je maar kan
Eerst les nemen of toch zeker raad aan deskundigen vragen is al meer in de goede richting
Om te tracken moet je eerst vertrouwd zijn met de wagen en op u gemak zijn in de auto en dat duurt toch een eindje tot je dat bereikt
Ik ben ook nog maar in dat beginstadium en gisteren een keer gaan kijken naar Skylimiet op zolder
Pfff 50 auto’s op circuit met alle soorten door elkaar van oude peugeots tot raceauto’s en eenzitters
Eerst gaan en dan lopen
het best eerst een paar cupcircuits en dan de grote kleppers
Ik doe het toch zoHebben jullie ook een extra verzekering om op circuit te rijden? Wat kost zoiets en kan dat ook per dag afgesloten worden?
Of gewoon op eigen risico?
Groeten, Frank.
Ik ben vorig jaar begonnen met circuitrijden en me uitgebreid geÏnformeerd over hoe ik dit het beste kan aanpakken, zowel bij race piloten als amateur rijders.
Uit dat alles had ik voor mijn eigen een plan gemaakt en ik denk dat het resultaat na 1 jaar wel meevalt, zonder 1 ernstig incident trouwens.
Zo heb ik het aangepakt en ik zou net terug hetzelfde doen:
1. Car control (bv http://www.maitriseduvolant.be)
2. Met zoveel mogelijk verschillende wagens rijden
3. Cursus op circuit (skylimit, of ook mensen van maitriseduvolant)
4. Bescheiden opstellen en zelf om raad vragen, goede rijders meevragen als passagier en hun commentaar laten geven
5. Veel lezen op internet, gaan kijken en stelen met je ogen, als je niet autoziek wordt: co ritjes doen.
6. Stap per stap gaan en durven traag beginnen om op te bouwen.Zonder car control zou ik niet gaan tracken, ik vind een goede wagenbeheersing enorm belangrijk, ik zie dat veel te weinig op circuit !
Persoonlijk vind ik skylimit toch al een moeilijke trackday hoor, daar zitten veel racers of gekken op. Ik vind dat als beginneling sterk af te raden.
Als je al wat beter overweg kan met een wagen is het wel fun wegens de vele ‘battles’ je moet wel rekening houden met de gevaren.Ik zou starten op kleine (duurdere) trackdays met strenge regels (www.driversdays.com, engelse organisaties…….)en pas daarna afzakken naar de skylimit trackdays.
Heeft er hier iemand ervaring met Skylimit initiatie, maar dan met hun huurwagens?
De huurwagens die zij gebruiken zijn Renault Clio, Peugeot 106 en Ford Sierra.
Ik zou me graag inschrijven voor een cursus, maar dan liefst met een huurwagen, daar ik nog niet in het bezit ben van een deftige bolide.
Welke van de drie bovenstaande zouden jullie nemen?Gr Bert
alstublief:
http://www.stadium-automobile.fr/
12 toerkes met een Cayman S voor 219 eurie.
Is in Abbeville, 3 uurtjes rijden van Antwerpen.
Met de 944 ben ik al één keer op de Nordschleife geweest. Dit was wel plezant, maar kende de limieten niet van men wagen dus heel voorzichtig. Nu zou ik met men 911 wat circuit ervaring willen op doen (het is er wel eentje van 1979), dus weet nog niet of het zo’n goed idee is 🙂
Ik heb de Skylimit initiatie in 2007 gevolgd, toen met mijn Cayman.
En dan heb ik de microbe echt wel te pakken gekregen. Zolder is een heel goed startpunt om een eerste ervaring op te doen.Maar nadien wil je toch wel meer en dan is Spa Francorchamps 100 keer leuker: sneller, mooier, beter, … veel geschikter voor Porsche.
Het voordeel van Skylimit is dat je per uur kan reserveren, zo ga ik regelmatig het laatste uur in Zolder rijden: beetje vroeger beginnen op werk en tussen 17u en 18u toch nog uurtje ontspannen.Nu donderdag naar Spa met RMA ( http://www.rmatrackdays.com/ ). Relatief goedkoop voor een ganse dag open pitlane, maar niet direct aan te raden voor beginners.
Een alternatief voor beginners is de klasse A op de Marc Duez Days: http://www.marc-duez.be/ . 21 juli ga ik daar rijden (klasse C). Maar ik blijf er bij dat Zolder een beter startpunt is, omdat Spa veel sneller is …En als je eens de smaak te pakken hebt, post ik nog wel linkjes voor Nürburgring, Nordschleife, Zandvoort, Brands Hatch, … 😉
Met Skylimit is het idd erg leuk .
En de prijs om tijdens hun dagen te rijden is echt zeer interessant .
Het gaat er bij Skylimit ook veel geciviliseerder , correcter en vooral met meer recspect ondeling eraan toe dan bij PDF
Ook kan je dan echt je tijd rijden en niet zoals in Francorchamps waar je afhankelijk bent van de sessie voor je , een reclamefilmpje die hedraaid wordt in jouw betaalde sessie of een ongeval in de jouwe .
Natuurlijk in Francorchamps niet Zolder , maar om circuitervaring op te doen en je wagen te leren kennen is het imho beter om te starten in Zolder ipv in Francorchamps .
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.