CIRCUIT RIJDEN / TRACKDAYS / PORSCHE

Home Forum Porsche Uitstappen CIRCUIT RIJDEN / TRACKDAYS / PORSCHE

• Maker
    Discussie
  • Na 2 deelnames aan Porsche Days Francorchamps ( wat trouwens redelijk duur uitvalt) ben ik op zoek gegaan naar andere mogelijkheden.
    naast vrij rijden op zolder en marc-duez days heb ik nie echt iets gevonden.

Kan iemand wat feedback geven over beide events ?

heb enerzijds geen zin om tussen diesels en allerhande te gaan rijden (niks tegen diesels, noch andere merken maar vrees toch wat voor het tempoverschil met de oude opgelapte 205, golfjes en weet ik wat allemaal)

In Nederland bestaan er verschillende fomats die hier in België echt niet te vinden zijn (of die ik toch nog niet ben tegengekomen)
    bv de zomeravondcompetitie waarin verscheidene klassen naar snelheid en rijvaardigheid worden ingedeeld (beginner zonder licentie tot EU-licentie)

Iemand een idee wat in belgie een beetje in de beurt komt hiervan ?
    of andere tips ?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
    • [quote=”chris_lbr”:1j6fq8f3]Tièns ! 😛 Luc, rij jij ook al eens op Zolder met je moto ?[/quote]

Yup vroeger wel met ne Duc999fila, heb deze verkocht wegens geen tijd meer. 👿 👿 👿

Anoniem

[quote=”porsche”:3oj76il5]De opmerking van chris_lbr “Porsche days sucks, is gewoon voor snobs ! En dat meen ik” snap ik niet goed.[/quote]
        911-lover en ik hebben 2 jaar meegereden met de P-days. Onze ervaring : nen hoop snobs met vette P’s die niet eens deftig op circuit kunnen rijden. De manier waarop ze ons wilden inhalen zei ons genoeg. Nen hoop die echt dachten dat wij voor hen uit de weg moesten gaan i.p.v. dat ze ons op een normale manier voorbij gingen en/of konden uitremmen. Sommigen wisten niet eens dat je iemand langs de binnenkant bij het insteken van een bocht uitremt. En verder… een pak geld om 3 uur zogezegd te mogen rijden waarvan je er dan nog hooguit 2 uur echt rijdt.

I repeat : P-days sucks…

[quote=”Steady Eddy”:31napif2]Al iemand in Abbeville (F) geweest ?

http://www.stadium-automobile.fr/content/view/34/7/ [/quote]
          Enkele maanden terug een Bongo bon gekregen “Sensatie op wielen”
          Ik heb toen de keuze gemaakt voor het circuit van Abbeville, in Noord Frankrijk.

In een Martini MK 70 uit de Formule 3, deze eenpersoonsbolide leunt qua concept aan bij de wagens uit de Formule 1, en dat voel je meteen als je op het gaspedaal trapt. Eerst een theoretische briefing en met de nodige kennis op zak ontdek je het circuit.

Later heb ik met mijn eigen wagen rondjes gedraaid.
          Abbeville is een leuk circuit waar je het volledig overzicht bewaard en leuk bochtenwerk kan doen.

Ideaal ook om met enkele kameraden af te huren en wat te gaan scheuren.
          Voor geregeld naar toe te rijden is het wat ver vind ik +- 320 km vanuit Antwerpen.

De opmerking van chris_lbr “Porsche days sucks, is gewoon voor snobs ! En dat meen ik” snap ik niet goed.
          Ik ga er al jaren naar toe en ervaar het anders, ieder zijn ding zeker.
          Dan zal hij de “Porsche Paradis in St.Tropez” ook wel snob vinden veronderstel ik maar toch vind ik het telkens een ervaring om naartoe te gaan.
          Er is dan tevens de mogelijkheid te gaan racen op het circuit van “Le Luc” ook een aanrader.

Anoniem

Tièns ! 😛 Luc, rij jij ook al eens op Zolder met je moto ?

Is op 24 oktober een trackday voor Porsche in Folembray(Frankrijk, +/-200km van Brugge) via een Nederlandse club denk ik. Is een klein circuit(2km) maar wel behoorlijk technisch en hoge curbstones( gevaarlijk), nog nooit met de Porsche op gereden maar wel enkele keren met mijn moto vrijgereden. 8) 8) 8)

Al iemand in Abbeville (F) geweest ?

http://www.stadium-automobile.fr/content/view/34/7/

Anoniem

[quote=”Audiotronics”:3vm2lg1l] links/rechts voorsteken op circuit zonder waarschuwingen[/quote]
                  ???? Is toch normaal op circuit. ‘t Is de Nordschleife niet é… :mrgreen:

Was best eens tof om dat te zien. Het ging er wel nogal nonchalant aan toe vond ik. Gewoon in de paddock rondlopen, links/rechts voorsteken op circuit zonder waarschuwingen, in de boxen gewoon binnen gaan, … maar verder best gezellige bedoening. De max waren de “tuners” met hun peugeots en fordjes. Dat er geen zware ongelukken gebeurt zijn is me nog altijd een raadsel 😕 roll: 😆

Anoniem

Yep 🙂

http://www.skylimitevents.be/ , Zolder dus…??

[quote=”chris_lbr”:zohv0433]Awel, als je zaterdag 08/08 tijd hebt kom maar af.

We rijden
                          van 10u00 tot 11u00
                          van 13u00 tot 14u00
                          van 17u00 tot 18u00

Tussendoor is er ook nog een Skylimits race maar daar doen we niet aan mee.

Op 12/08 is er ook een dag vrij rijden maar das nog niet zeker dat we dan zullen afkomen…[/quote]

Staat in mijn agenda 😉
                          Iets na de middag ben ik daar. Ons madam zal de winkel wel open houden en het tuningvolk hun boemmateriaal verpatsen 😆

Anoniem

Awel, als je zaterdag 08/08 tijd hebt kom maar af.

We rijden
                            van 10u00 tot 11u00
                            van 13u00 tot 14u00
                            van 17u00 tot 18u00

Tussendoor is er ook nog een Skylimits race maar daar doen we niet aan mee.

Op 12/08 is er ook een dag vrij rijden maar das nog niet zeker dat we dan zullen afkomen…

[quote=”chris_lbr”:c9sfo6if]Porsche days sucks, is gewoon voor snobs ! En dat meen ik.
                              Ik rij al jaren bij Skylimits. Is veel deftiger betaalbaar. Je kan per uur rijden en er word – volgens wat ik toch vind – gereden met respect voor anderen… soms op een paar gasten na maar die leren het na een tijdje wel… :mrgreen:
                              Voor het tempoverschil hoef je niet bang te zijn, je gaat ze dan op een recht stuk zo voorbij.[/quote]

Zeg Chris als ge wilt laat eens weten wanneer er nog eens iets te doen is. Dan kom ik eens af. Om te kijken en te informeren.

Ik ben sinds kort lid van de Porsche Owners Club Antwerpen ofwel http://www.poca.be

en zij doen behoorlijk wat activiteiten op dat vlak. (onder andere)

Misschien een idee ?

Anoniem

Porsche days sucks, is gewoon voor snobs ! En dat meen ik.
                                  Ik rij al jaren bij Skylimits. Is veel deftiger betaalbaar. Je kan per uur rijden en er word – volgens wat ik toch vind – gereden met respect voor anderen… soms op een paar gasten na maar die leren het na een tijdje wel… :mrgreen:
                                  Voor het tempoverschil hoef je niet bang te zijn, je gaat ze dan op een recht stuk zo voorbij.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.