Circuit uitstap Spa

Home Forum Porsche Uitstappen Circuit uitstap Spa

  • Maker
    Discussie
  • Vorige week de wagen nog es op Spa kunnen loslaten. Misschien de laatste keer dit jaar. Het was koud (omgevingstemperatuur 8°C) en het duurde dus wel wat rondjes eer de banden op temperatuur kwamen en voldoende grip boden. Het is wel de hele dag droog gebleven.

    Veel verkeer was er op de baan ni te bespeuren… soms was het wel wat saai om toertjes af te malen, maar het was wel ideaal om te concentreren op lijnen en tijden.

    Heb ondanks de kouwe temperaturen toch een 2.47 kunnen draaien, terwijl de meeste rondjes wel onder de 2’50 zaten.

    Deze 996 GT3 RS gaat echt als een speer. Ik denk ni dat ik er nog veel tijd af krijg. Qua vermogen zit die méér dan goed, enkel 997RS MkII kan met z’n 450pk gevoelig verschil maken op de rechte stukken. De remmen zouden ook nog ietsje beter kunnen op mijne, maar vooraleer daar definitief uitspraak over te doen, moet ‘m eerst nog en uitgelijnd worden. Afstelling van het chassis is top, de grip is fenomenaal.

    Paar filmpjes:

    Gelieve het beeldmateriaal niet zonder m’n toestemming elders te posten.

    Greetzzzz 😉 ,

    Mich

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
    • reys schrijft:

      vraagje: stuur jij al niet in op het einde van de remweg? Dit om het gewicht wat op de vooras te verhogen en zo ook de grip bij het insturen?

      helemaal juist makker 😉

      Anoniem

        Was ook ingeschreven, maar m’n auto was niet klaar 😥 dacht een velg te hebben krom gereden ( Zolder ). Bleek enkel spoor en uitballancering te zijn.
        En de wagen was pas in de namiddag klaar, dus te laat 👿
        Weeral iets gemist dus…zoals in het bijzonder het vooropgestelde toerken…

        Mich, had het al opgemerkt dat er iets niet helemaal klopt bij het afremmen. Toch ferm gereden! Grappig hoe de stoelen (het beeld) bij bepaalde snelheden beginnen te zwalpen.

        vraagje: stuur jij al niet in op het einde van de remweg? Dit om het gewicht wat op de vooras te verhogen en zo ook de grip bij het insturen?

          Toch mooi … beleefd je hand opsteken terwijl je de ander voorbijjast 😆

            de GTR is te zwaar voor Spa…dubbele linkse bijvoorbeeld, daar drijft de Nissan echt naar de buitenkant…ook in de remzones moet de GTR steeds vroeg in de ankers, en dan staat die van onze maat nog op agressief bijtende Alcons hé 😉
            We hebben het er op voorhand over gehad en wat blijkt: hij had een GT3 nooit zo efficient verwacht op Spa. Moet wel zeggen dat hij de snelste GTR is die ik al op Spa ben tegengekomen, hij kan inderdaad wel een pakske aan een stuur draaien!

            Trouwens, zat jij als passagier bij hem in dat tweede filmpje? Want ook dan had hij iemand bij die zich onwel voelde.

            Ik heb de G-Pro gekocht samen met een vriend en die heeft alles geregeld. Ik heb enkel moeten betalen, tot zover mijn bijdr age. Ik zet de camera gewoon aan voor ik de baan opga en zet ‘m af als ik binnen kom. Zuignap zit er standaard bij en werkt prima. Maatje van me gebruikt ‘m op die manier.

              MichM3 schrijft:

              da’s zo’n Go-Pro…is bevestigd op de kooi achter de zetels. Da’s een optie stuk dat je kan bij bestellen.

              Heb geen verstand van filmen enzo…wat bedoel je met remote control?

              was een ferm dagje hé 😉

              groet,

              Mich

              Het was een super dag. De Nissan maakte wel de meeste indruk maar dat was dan ook en pro hé. Heb daar enkele toeren met meegereden en dat was wel slikken, daarna zo misselijk als een hond.

              Met Remote Control bedoelde ik eigenlijk afstandbediening, of zet jij de camera aan voor je vertrekt. Ik heb geen rolkooi maar zou hem met een zuignap op de achterraam kunnen kleven, die is verticaal. Waar koop je eigenlijk zo een Go-Pro ?

                luc993cabrio schrijft:

                @ Mich, hebt U precies nie veel laten voorbij steken hé. 8) 8) 8)
                Ferme beelden ook. 😈 😈 😈

                nee ben van de hele dag ni gepasseerd geweest.

                Maatje van me met de GT-R (2de filmpje) is een zéér snelle jongen en die draaide ongeveer dezelfde tijden tot z’n wagen ni meer het volle vermogen gaf.
                Verder was er nog een Scuderia aanwezig die een zuchtje trager draaide, tot in de namiddag z’n remmen erdoor zaten en z’n remzones zéér lang werden en z’n tijden boven de 2’50 uitkwamen.

                In de late namiddag kwam onze wannes nog toe met de Corvette… die draait ook onder de 2’50 maar z’n wagen houdt het maar een paar ronden vol en dan heeft die afkoeling nodig (remmen)

                  da’s zo’n Go-Pro…is bevestigd op de kooi achter de zetels. Da’s een optie stuk dat je kan bij bestellen.

                  Heb geen verstand van filmen enzo…wat bedoel je met remote control?

                  was een ferm dagje hé 😉

                  groet,

                  Mich

                    Ik moet inderdaad nog zeer veel leren 😳

                      @ Mich, hebt U precies nie veel laten voorbij steken hé. 8) 8) 8)
                      Ferme beelden ook. 😈 😈 😈

                        Even een vraagje @ Mich.

                        Ik vermoed dat je het over vorige vrijdag hebt, ik was daar namelijk ook aanwezig maar niet met een Porsche maar Lambo.

                        Nu zag ik dat je film materiaal zeer zuiver is. Welke camera gebruik je en hoe heb jij hem bevestigd. Werk je met Remote Control ?

                          wel dat is nu net het probleem… goeie opmerking, hier volgt de uitleg:

                          als je goed luistert en kijkt naar de beelden dan hoor je dat de wielen altijd effe blokkeren bij het remmen en dat meestal ook het stuur wat heen en weer shudt. De wagen is dus zéér onstabiel bij het remmen en verandert van richting, blijft niet op hetzelfde spoor. Daardoor gaat al m’n concentratie naar het in het spoor houden van de auto en sturen. Eens het vertrouwen hersteld en de stabiliteit teruggekeerd is het al te laat om nog per versnelling af te gaan en moet ik er 2 in een keer terugschakelen.

                          Als ik naar het filmpje kijk, zeg ik ook tegen mezelf van “hey, plenty of time om terug te schakelen”, maar in real life achter het stuur kon ik me er ni toe forceren. De rondjes in het filmpje zijn ook wel “attack” rondjes waar meestal zeer laat geremd wordt. Laat me 10 meter vroeger remmen en de boel blijft rustiger en dan ga ik wel versnelling per versnelling naar beneden.

                          De wagen heeft nog es een geometrie nodig eigenlijk… de vooras is nooit een uitblinker geweest qua stabiliteit maar de laatste trackdays is echt erg geworden. Waarschijnlijk mede door de nieuwe schijven/blokken is het remmen krachtiger geworden tegenover vroeger met bovenstaande tot gevolg.

                          Heb het een paar keer net voor Blanchimont2 voorgehad dat die tijdens het remmen iets naar links of rechts afweek (230km/u) maar je mist wel de apex op die manier hé!!! Exit snelheid daar zit boven de 190km/u (in een snelle ronde) dus da’s ni zo grappig 😉

                          Anoniem

                            Mich

                            Jij hebt u blijkbaar goed kunnen uitleven 😉
                            Jij schrijft in uw post dat je de remmen niet perfect vind op uw auto.
                            Ik zie in de filmpjes die je post dat er meestal met 2 versnellingen word afgeschakeld.
                            Zou het niet beter afremmen als je alle versnellingen gebruikt, kan je mijns inzien iets vroeger afremmen op de motor.
                            Ik heb zelf niet veel circuit ervaring met een Porsche maar heb toch al wel wat toertjes gereden op diverse circuit.
                            Verder top dat je dit wil delen met ons.

                          12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.