Circuit Zolder

• Maker
    Discussie

• PDS
    Deelnemer

Met michelin sport cup banden in droog weer: 1.55

Ik moet natuurlijk wel traag schakelen en wat gas lossen aan de 2 geluidsmetingen ….

Edit: gemiddelde tijd uiteraard

:driver:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
      • Geen idee wie de rode is :censored:

Top Jokke :first: En die rode is BBCars?

Ik heb zelf een paar keer op Zolder gereden, maar met de moto. Tof om te zien dat jij exact dezelfde lijnen rijdt… logisch vermoed ik

Vorige week eerste keer met de GT3 on track, rustig gereden met passagier en volle tank.

Verschillende laps gedaan tussen 1.44.4-1.44.7 dat is het strak en veilig tempo

Zou wel eens willen terug gaan alleen achter het stuur en met halve tank. Ik zal zo een dure privé wagen wel nooit tot op de limiet pushen. De recordtijden zijn voor anderen.

De auto voelt heel stabiel en makkelijk te rijden aan, enige probleem is dat ik na 3×15 min al zowat door de voorbanden zat. Nochtans had ik geen overmatige last van onderstuur……

Vriend van mij (en beroepspiloot) reed met een AMG-GTR, dat was geen partij voor de GT3….. in zowat elke bocht kon ik een schijnaanval plaatsen, hierdoor verlies je veel exit corner speed en toch kwam ik telkens makkelijk terug.

Twee rondje in dit filmpje is 1.44.4

1:56.35

[video]http://www.youtube.com/watch?v=g0mftmG8h9Y[/video]

Als ik de verhouding tussen tijden op Zolder en Zandvoort zie van sommige anderen, ben ik wel duidelijk beter in Zolder en slechter in Zandvoort (verhouding tussen mijn tijden Zandvoort/Zolder)

Mijn tijd in Zolder zit op 1’55, met de 964 (toen nog zonder Intrax, dus Eibach-Bilstein onderstel, en voor de rest mechanisch/motorisch redelijk standaard, zie topic te koop). Dat is niet slecht, en daarmee volg je menig GT3’tje aldaar. En recent in Zandvoort ergens tussen de 2’05 en 2’10 gereden (niet gemeten, maar afgeschat door vgl met anderen hun tijden, die ik volgde of net wat sneller was). Ik heb wel weinig ervaring in Zandvoort.

volgens rafv op het porscheforum.nl

http://www.raceresults.nu/uitslagen//2005/Zolder%20Touring%20Cup%202005/3%20-%20Wedstrijd%20ZTC%2016%20mei%202005/Kwalificatie%20rondtijden.pdf

Kleren en schoenen maken de man … Afstelling en banden de driver 😉

:mrgreen: :happy: :first:

:mrgreen:

1112.png

Wacht, ik heb er nog één… 😆

imagesTEY47GIF.jpg

Ach, bekijk het zo… 😉

images0E2T92OP.jpg

:first:

Is dus een Opel kadett 2.0l met een 210 Pk. Banden zijn waar de profi’s mee rijden heeft goei connecties 😀 Met de Astra zijn ze nog bezig om die te prepareren :mrgreen:

Snelste tijd 1.54.14

Zal eens maandag polsen wat specificatie de auto heeft :sarcastisch

[quote=”steri2311″ post=176410]Een collega van mij, die zijn broer heeft woensdag in 1.54 gedaan met een Opel Astra 2.0 :cool:[/quote]

😯

“1.55.30 is 3 sec sneller dan vroeger op wtcc banden”

Vraag is dus op welke banden en over wat voor “Astra-tje” we het dan juist hebben 😉

@ pds, ken jij aantal data op zolder komende weken ?

Grtz

“1.55.30 is 3 sec sneller dan vroeger op wtcc banden”

Vraag is dus op welke banden en over wat voor “Astra-tje” we het dan juist hebben 😉

@ pds, ken jij aantal data op zolder komende weken ?

Grtz

die tijd snap ik ook niet goed,ik deed er met de moto 10j geleden 1:50 over en auto’s reden toen sneller :engeltje:

Het inhouden aan de geluidscontroles waren er toen niet bij,daar verlies je wel veel mee denk ik.

je steekt een paar vrouwelijke BV’s in een Mini Cooper en ze draaien rondetijden van 1:55-1:56 op Zolder :coolness:

CooperChallenge2004.png

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.