Classic car verzekering

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Classic car verzekering

• Maker
    Discussie
  • Ik weet ongeveer de voorwaarden, en heb er hier en daar ook al iets over gevonden op het forum, maar ik zit met het probleem van een leasingwagen van mijn werkgever, en heb dus geen eigen verzekering. Weten jullie of het alsnog mogelijk zou zijn om een wagen als Classic te verzekeren? Het zou om een auto van ’81 gaan, dus wat leeftijd betreft is er zeker geen probleem.

Ook nog een vraagje in verband met het verbreden van een porsche: kan dit voor problemen zorgen qua veiligheid, wegligging etc.?

Het is gebeurd met verbreders met een TUV-keuring, maar welke garantie geeft dit?

Oh ja: er staat ook nog een rolkooi in, kan dit problemen geven op de keuring? :s

I know, er is een beetje aan gewerkt 🙂

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
    • Ook firmawagen, Porsche 1981 SC verzekerd bij ERARD voor € 160, dagelijks gebruik, Oldtimer met “O” plaat is, denk ik, maar € 95.

Het gaat wel om een groepspolis, voor een volledig kalender jaar, wie nu instapt betaald dezelfde prijs voor de komende 9 maanden

Spacers en rolkooi mogen niet, vloeken ook niet !!

Yvan

[quote=”the stig”:785pwa06]
        Ook nog een vraagje in verband met het verbreden van een porsche: kan dit voor problemen zorgen qua veiligheid, wegligging etc.?

Het is gebeurd met verbreders met een TUV-keuring, maar welke garantie geeft dit?

Oh ja: er staat ook nog een rolkooi in, kan dit problemen geven op de keuring? :s
        [/quote]

Spoorverbreders belasten meer de wiellagers. Hierdoor zullen deze dus vlugger verslijten dan normaal. (150.000km i.p.v. 300.000km 🙄 ). Ze veranderen niets aan de wegligging en zijn volgens mij veilig.
        Of je ermee door de keuring zult geraken is een ander paar mouwen ❗ Spacers zijn nl. verboden voor de openbare weg (in België 😳 ) Alhoewel de 930 af fabriek spacers heeft alsook de 911 – 3.2 WTL standaard 21mm vooraan en 43mm achteraan heeft ❗ Begrijpen wie kan 👿 .

Rolkooi mag volgens mij ook NIET voor de schouwing. (kijk eens op site van Goca). Indien een geschroefde ➡ eruithalen voor de keuring.

TüV keurt enkel het artikel… heb ik hier onlangs eens gelezen.

Idem.

Heb ook een firmawagen en mijn 911 SC is voor 117 euro verzekerd bij MARSH (verzekering + assistance).

Ik ga er waarschijnlijk nog de omnium bij nemen..

Tim

ik heb dstijds een Classic car bij Marsch NV laten verzekeren…ik had ook geen eigen wagen toen, wel een firma-wagen van m’n werkgever…ik heb zonder problemen het Classic tarief verkregen 😉

Ik heb zelf een firmawagen en betaal iets van € 170 voor mijn 928 van ’82.

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.