Classic Master Roosendaal

Home Forum Zeverhoekje Classic Master Roosendaal

• Maker
    Discussie

• peter
    Deelnemer

Er werd reeds over geschreven, maar toch wou ik het volgende kwijt. Enkele maanden geleden ben ik mee geweest een Porsche 911 targa van 1975 gaan afhalen om één en ander aan in orde te brengen. De auto werd gekocht bij Classic Master, en er werd 50.000 euro voor betaald. De auto was zogezegd in zeer goede staat. De koper kocht hem omdat de auto hetzelfde bouwjaar had, als het jaar dat hij zijn legerdienst deed. De aankoop was zelfs niet gepland, maar de aankoop werd uit emotioneel oogpunt gedaan. Fout dus. De auto lekte olie, wat niet opgemerkt werd op het moment van de aankoop. De onderkant werd niet bekeken. Bij het nader inspecteren zijn talloze gebreken vastgesteld, zoals de motor die olie lekt waar het ook maar kan, de achterste stabilisatorstang ontbreekt, de onderzijde is één en al roest, het koetswerk roest letterlijk terwijl je er naar staat te kijken, enz … Een voorzichtige raming om de auto in orde te brengen bedraagt tss de 20.000 en 25.000 euro. Volledige motorrevisie inbegrepen. Als je de som maakt besef je ook wel dat de auto dat niet waard is. Zo betrouwbaar is Classic Master dus. De naieve enthousiaste koper bedriegen, ronduit oplichten, puur uit geldgewin. Wel moet ik toevoegen dat de koper mss ook wel een beetje schuld heeft, koop niet uit emotie en koop niet zonder de hulp van een kenner! De Belgische spreuk over een Nederlander is weer uitgekomen: als je zaken doet met een Hollander en je bent niet bedrogen is het teken dat hij het vergeten is. Hier dus niet … Al wil ik niet veralgemenen.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
      • De eerste grote verkoop over een 7-tal maand werden er wel verkocht maar ondertussen blijft zijn collectie bijna steeds hetzelfde.

Ive

Deze firma bied ook regelmatig Porsches aan via de veilingsite Vavato.
          Of ze ook effectief verkocht worden, kan ik niet bevestigen 🙂

Hey, ik kan je een ervaring delen met deze firma. mooie wagens, jammer genoeg na nader onderzoek zijn de meeste wagens die in Amerika/canada total loss werden verklaard en overgenomen werden door de verzekeringsmaatschappij. daarna per veiling opgekocht en terug in elkaar gestoken om vervolgens naar nedeland te komen. de wagens zijn vaak niet compleet en onderhoudsboekjes zijn ook niet te krijgen. De zaakvoerder wimpelt iedere vraag af over de wagen en zegt dat alles normaal is. Goeie tip: er staan erg mooie wagens maar neem een carossier mee of garagist , betaal hem desnoods om mee te gaan maar het zal het best bestede geld zijn dat er bestaat. koop hier nooit zonder de mening van iemand die er van kent. eerste lak, ongevalvrij=> flauwe kul, van het moment dat je toont dat de wagen niet correct is zeggen ze dat ze dat nooit hebben gezegd of vermeld. dus aub neem een kenner mee.

Wim

Ik moet hier anders maar een paar zoekfuncties doen, en kom dan uit op mensen die door hun eigen mede Belgen behoorlijk in het zak gezet zijn. 💡 😉

En ik kan eerlijk gezegd niet begrijpen als je zoveel geld gaat uitgeven, je eigen eerst niet fatsoenlijk laat informeren of zorgen dat een andere partij voor jou vooronderzoek laat doen.

En zelf kun je ook al veel als je even vooraf google gebruikt, kom je soms al een heel stuk verder over des betreffende bedrijf. :popcorn:

Is precies hetzelfde als je naar Jet Cars gaat voor een Porsche te kopen, dan even google, en je weet genoeg over het bedrijf.

Tim

Is gewoon een andere mentaliteit. De nederlandse manier van zakendoen ligt mij eerlijk gezegd ook niet. Helaas ook al meer dan eens ‘gechareld’ geweest door een noorderbuur. Ik vermoed dat de limburgse en antwerpse mentaliteit dichter aanleunt bij de nederlandse, dan de west-vlaamse mentaliteit. Uiteraard moeten we niet veralgemenen.

Jongens jongens toch. Ik weet nog de tijd dat de mensen van het dorp naast ons niet te betrouwen waren, pas op geen enkele he!
                  Ik weet ook nog toen ik zaken begon te doen met Nederlanders mijn moeder ook de uitspraak deed… Oppassen, als hij je niet bedriegt is hij het niet vergeten… Awel, zelden zo’n betrouwbare partner gehad.
                  Daarna heb ik nog bzo’n 3 jaar in NL gewerkt, moeilijk in het begin, maar stuk voor stuk betrouwbare collegas. Nu nog altijd contact mee trouwens!
                  Dit jaar een appartement gekocht in Nederland, ook al moest ik het meeste regelen vanop +1000 km, alles heel correct verlopen.

Dus, stop met de generaliseren! O v e r a l. Zitten er rotte appels tussen punt. Em het forum helpt ons niet 2 maal in dezelfde rotte appel te bijten :up: :up: :up:

Zoals aanvankelijk gezegd:
                    1ste het is een gekende spreuk in België
                    2de ik wil niet veralgemenen.
                    Dus, als je niet zo bent, hoef je je niet aangesproken te voelen. Voel je je wel aangesproken, dan …

:first: en als je dan nog “noordafrikaanse” roots hebt, kan je het wel helemaal schudden.. :happy:
                      Ik denk dat het eerder over een bepaald type handelaar gaat zoals er in België ook nog wel zitten….

Ik heb een originele Belgische geleverde (d’ ieteren) Porsche 911S Targa uit 1967 en ik nog wel denken dat ik daar mss ooit een Belgische Porsche liefhebber mee blij kon gaan maken als ik deze ooit wil gaan verkopen…maar dat gaat hem niet worden want ik ben een Nederlander… :coolness: :ass: :bounce:

Ja Johan, maar de koper zit niet op dit forum. Aanvankelijk was hij gewoon mee met zijn zoon, die een jaren 80 911 turbo gekocht heeft voor 99.000 euro, ook 20.000 euro te veel in vergelijking met de staat waarin hij zich bevond. De zoon had deze gekocht omdat het bj zijn geboortejaar was!?! Terwijl hij er ook was heeft hij dan maar zijn targa gekocht. Zomaar. Efkes een deal van samen 149.000 euro. Hij heeft dan nog 4 maanden moeten wachten, vooraleer Classic Master zijn Porsche thuis bracht, ook al was deze al betaald. En dit is nog het verhaal in grote trekken.

Mensen zijn wat ze zijn en veranderen zelden.
                            Dacht dat ik duidelijk voor deze verkopers en hun praktijken ( waaronder ook dreigen ) op dit forum gewaarschuwd had…..
                            Bij mij is alles goed afgelopen maar dit is hier duidelijk niet het geval.

Als belg kun je beter in Belgie kopen ,heb je toch bepaalde rechten bij dit soort van praktijken .
                              Zelf al meegemaakt ,ik was toen ook verblind door de aankoop en nadien wakker geschut

Regelrechte schande!

Dat je als koper btw met je hart koopt dat mag, anders koop je niet…

Jeetje :think: :puke:

Boeventuig heb je overal, goeie lui ook overigens. Ik denk dat je als Belg vaker wordt verkloot (BE gesjost) door je landgenoten, wellicht zelfs door je eigen vrouw of de nationale instanties dan door ene Hollander zonder je huiswerk te doen. 😳 :bounce: :ass:

dit is weer een heel spijtige zaak met nare gevolgen voor de koper, en dat spreekwoord ken ik al lang ja…….., ingestoempt door mijn vader zaliger… 😉
                                    heb dit in het verleden op zakelijk gebied spijtig genoeg ook al een paar keer mogen ondervinden… :bounce:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.