- Dit onderwerp bevat 15 reacties, 13 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren, 2 maanden geleden door .
-
Discussie
-
20 augustus 2016 om 00:18
Er werd reeds over geschreven, maar toch wou ik het volgende kwijt. Enkele maanden geleden ben ik mee geweest een Porsche 911 targa van 1975 gaan afhalen om één en ander aan in orde te brengen. De auto werd gekocht bij Classic Master, en er werd 50.000 euro voor betaald. De auto was zogezegd in zeer goede staat. De koper kocht hem omdat de auto hetzelfde bouwjaar had, als het jaar dat hij zijn legerdienst deed. De aankoop was zelfs niet gepland, maar de aankoop werd uit emotioneel oogpunt gedaan. Fout dus. De auto lekte olie, wat niet opgemerkt werd op het moment van de aankoop. De onderkant werd niet bekeken. Bij het nader inspecteren zijn talloze gebreken vastgesteld, zoals de motor die olie lekt waar het ook maar kan, de achterste stabilisatorstang ontbreekt, de onderzijde is één en al roest, het koetswerk roest letterlijk terwijl je er naar staat te kijken, enz … Een voorzichtige raming om de auto in orde te brengen bedraagt tss de 20.000 en 25.000 euro. Volledige motorrevisie inbegrepen. Als je de som maakt besef je ook wel dat de auto dat niet waard is. Zo betrouwbaar is Classic Master dus. De naieve enthousiaste koper bedriegen, ronduit oplichten, puur uit geldgewin. Wel moet ik toevoegen dat de koper mss ook wel een beetje schuld heeft, koop niet uit emotie en koop niet zonder de hulp van een kenner! De Belgische spreuk over een Nederlander is weer uitgekomen: als je zaken doet met een Hollander en je bent niet bedrogen is het teken dat hij het vergeten is. Hier dus niet … Al wil ik niet veralgemenen.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.