Classic Retrofit fuse panel upgrade 911

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Classic Retrofit fuse panel upgrade 911

• Maker
    Discussie
  • Hallo,

beetje gezocht via ‘zoeken’ maar niks gevonden over onderstaande topic…

op http://www.classicretrofit.com kan je voor onze 911 een upgraded fuse panel kopen. Dan ga je van de potloodzekeringen over naar die ‘blades’…iemand hier ervaring mee ?

Heb na 2 jaar rijden met de Porsche nog geen enkel probleem gehad met de zekeringen, dus het lijkt voor mijn geval niet noodzakelijk. Aan de andere hand, die upgrade ziet er wel iets professioneler uit dan de huidige zekeringskast.

Wat denken jullie ?

En hoe zou je de rode ronde ‘knoppen’ overzetten op de zekeringskast van die retrofit ? zijn dit relais ?
    deze lijken vast gemonteerd op de originele zekeringskast, maar zijn dan een uitsparing in de nieuwe ? wat zou daar de oplossing zijn ?
    allemaal nieuwe relais voor installeren ?

Ik beloof de nodige feedback te verzorgen:
    – ook al koop ik die zekeringskast niet
    – ook al koop ik ze wel. In dit laatste geval zal ik uitvoering (met foto’s) de stappen tonen van ‘overzetten oud naar nieuw’ :salut:

Attachments:
    • zekeringskast_2.jpg
    • retrofitpicture.png
7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
    • Ik heb het zekeringenbord vooraan en achteraan vervangen door de Classic Retrofit panelen. Niet moeilijk en heel goed gemaakt. Installatie is een goeie gelegenheid om na te kijken waar er eventueel door een vorige eigenaar nieuwe aansluitingen of andere veranderingen zijn gemaakt. Zo heb ik aftermarket alarm installatie en centrale deurvergrendeling op afstandsbediening getraceerd en verwijderd (beide waren afgekoppeld en ik had de afstandsbedieningen niet meegeleverd gekregen).
      Voordeel van het paneel is verder nog dat je meteen ziet wanneer een zekering gesprongen is door een waarschuwingslampje.
      Voor mij een aanrader.
      Kurt

dat laatste klopt eigenlijk wel…op 2 jaar tijd nog geen enkele issue gehad elektrisch gezien dus ga er momenteel nog niet aan prutsen…

Don’t fix it, if it ain’t broken… 😉

Niets mooier dan een oude plombkast. :coolness:

old-fuses-becg65.jpg

123

veel geld voor wat het maar is.

Als ik de foto’s op hun website goed bekijk, moet je de ronde (rode/zwarte) ‘zekeringen’ niet overzetten. Het ‘retro fit’ paneel is enkel het paneel waar origineel de ‘potlood’ zekeringen op zitten vervangen door een nieuw paneel met ‘stekker’ zekeringen. Op hun website staat ook een handleiding, zeker te doen voor een dhz-er… http://www.classicretrofit.com/media/1052/classic-retrofit-911-fpr-installation-guide.pdf

de vraag is alleen of dat 245Pond + btw waard is? (317€ + btw)… als je geen problemen hebt?

Succes met het maken van een keuze…

ik ben voorstander om het origineel te houden, maar zoveel mensen zoveel meningen.
                  uiteindelijk is het hij die betaalt die ook bepaalt …

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.