Claxon

  • Maker
    Discussie

  • rjf

      Weet er iemand of je de claxon van een 986 kan uitschakelen bij het vergrendelen van de auto ? Zéér irritant bij het parkeren in een drukke publieke parking 👿

    9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
      • Idd het kan echter op de radio het draatje zijn dar er niet op zit of op de slede.

        rjf

          [quote=”Boxer”:1aaz6qkj]De korte tuut bij het sluiten van de wagen kan ook verband houden met de autoradio. Tenminste als de originele er niet meer inzit.
          Ik heb dit zelf voorgehad wanneer ik mijn P-radio heb (laten) vervangen door een navigatie-systeem.

          Na de montage ging mijn claxon ook steeds af.
          Na wat zoekwerk heeft men dit kunnen verhelpen vermits er “ergens” in de radiobedrading ook een draadje gekoppeld is aan het alarm. Dit was bij mij initieel niet aangesloten bij de montage. Daarna had ik geen “getuut” meer.[/quote]

          Er is idd nieuwe (niet) porsche radio aangesloten door een (niet Porsche) garage… Dus ik voel de oplossing al komen 😀

            De korte tuut bij het sluiten van de wagen kan ook verband houden met de autoradio. Tenminste als de originele er niet meer inzit.
            Ik heb dit zelf voorgehad wanneer ik mijn P-radio heb (laten) vervangen door een navigatie-systeem.

            Na de montage ging mijn claxon ook steeds af.
            Na wat zoekwerk heeft men dit kunnen verhelpen vermits er “ergens” in de radiobedrading ook een draadje gekoppeld is aan het alarm. Dit was bij mij initieel niet aangesloten bij de montage. Daarna had ik geen “getuut” meer.

              [quote=”911-lover”:ydzwia3x]Dat korte tuut zal waarschijnlijk typisch zijn aan het alarm dat in je wagen zit .
              Meerdere wagens (meestal met oudere alarmen) hebben dit .[/quote]

              vanaf de eerste boxsters in 1997 geeft dit aan dat je auto niet goed afgesloten is wanneer je het alarm aanzet.
              tenminste ik veronderstel dat het originele alarm er nog op zit ?

              Als je binnenverlichting netjes aan/uit gaat met beide portieren;
              je binnenverlichting netjes aan/uit gaat in beide koffers (check met de camera van je gsm die je in de koffers legt gericht op het lampje) vroeger moest je hiervoor één van je kinderen in de koffer opsluiten 🙂
              dan blijft nog het contact over van de cubbybox klep tussen je zetels; met een klein schroevendraaiertje moet je de microswitch kunnen in/uit duwen en hoor/voel je een zachte klik;
              hoor je deze klik, probeer dan met het contactje ingeduwd met de schroevendraaier je alarm aan te zetten

              hopelijk krijg je met deze tips je probleem gevonden en opgelost

                Dat korte tuut zal waarschijnlijk typisch zijn aan het alarm dat in je wagen zit .
                Meerdere wagens (meestal met oudere alarmen) hebben dit .

                rjf

                  Vandaag met 2 meermaals gecheckt. Voor en achter koffer zijn dicht en het middenconsole opbergvak is zelfs op slot… Nog altijd krijg ik bij het vergrendelen na de pinkers een heel korte “tuut”…

                  PS. Als ik ontgrendel en opnieuw vergrendel zonder in en uitstappen krijg ik geen “tuut”, heb ook geen lampjes op het dashboard branden tijdens het rijden…

                    Dat is juist kan ook de klep van het opbergvak zijn , dat had ik vergeten 😳

                      [quote=”danny”:1wgn07zz]Als de claxon gaat bij het afsluiten dan is er een deur of kofferdeksel niet goed gesloten .
                      Bij mijne Boxster toch .[/quote]

                      … kan ook nog omdat de klep van het opbergvak tussen de zetels niet goed dicht is 💡

                        Als de claxon gaat bij het afsluiten dan is er een deur of kofferdeksel niet goed gesloten .
                        Bij mijne Boxster toch .

                      9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.