CO uitstoot?

• Maker
    Discussie

• david
    Deelnemer

kent er iemand de CO2 uitstoot van een 968 (cs – dus manueel)
      ik vind op een onbekende website 240gr

http://www.ultimatespecs.com/car-specs/Porsche/3600/Porsche-968-Club-Sport-Coupe.html

volgens mij zou dit kunnen kloppen, aangezien het normverbruik net over de 10l/100km ligt

de flippo’s in Brussel rekenen de BIV liever uit op 295gr (kwestie van het begrotingsoverschot wat terug te dringen, zekers); moeten die niet met 182gr tellen wanneer ze er niks van kennen?

graag wat hulp aub

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
      • PCG heeft van D’Ieteren een attest gekregen. Echter met melding CO2 waarde onbekend.
        Wel bevestigen ze een normverbuik van 10.3liter.

Dus via conversie aan 23.7 geeft dit een CO2 van 244gr.

Mocht iemand nog een ‘officiëler’ document of link hebben, dan hoor ik het graag

merci
          ik zal morgen PCG eens polsen hoe snel ze zuks attest kunnen leveren?

mocht iemand al een attest hebben van een 968, dan hoor ik het graag :drink:

Hoi

Was zelf bezig met inschrijving van mijn 944S2 (met katalysator) en voor de autos die nog geen Co vermelding hebben op hun roos formulier, rekent de DIV blijkbaar de standaardwaarde voor dat bouwjaar en motorinhoud/pk.
            Tenzij je een attest hebt van de fabrikant om aan te tonen dat het minder is.
            Ik weet niet wat het officieel tarrief is als je op de site een 968 ingeeft, maar voor de 944 kwam ik ook op bijna 1000 €.
            Via Dieteren heb ik vernomen dat zo’n Co2 attest kan aangevraagd worden bij elke Porsche dealer. Kost je wel 110 € excl btw. Ik heb dit voor mijn 944 aangevraagd een paar weken terug, maar heb nog niks ontvangen.

Kristof

S2

Gemakkelijkste is even het chassisnummer te vragen aan de verkoper, dat vul je dan in op de site waar je je BIV berekent. Zo kom je nooit voor een verassing te staan.

Ha, veel beter

BIV bij 225gr 208,55 euro
                BIV bij 295gr 919.41 euro

wat een afzetterij

Als het niet officieel bekend is want dat zou op je roze kaart moeten staan dan wordt 215 of 225co2 voorop gesteld als forfait
                  ik weet de hoeveelheid niet heel juist maar het zit er zeker rond

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.