- Dit onderwerp bevat 5 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 11 maanden geleden door .
-
Discussie
-
15 mei 2013 om 13:01
Goedemiddag,
Ik zit met een prangende vraag…
Op dit moment heb ik, na een lange zoektocht, een optie lopen op een 993 Turbo uit het buitenland. Nu staat er daar op het inschrijvingsbewijs geen CO2 vermeld. Het vak ‘CO2’ staat open, dus blanco.
Kan een forumlid dat eigenaar is van een gelijkaardige 993 Turbo (deze is uit 1995, modeljaar 1996) die ingeschreven is in België mij zeggen welke CO2 België hanteert voor deze wagen, voor de berekening van de belastingen?
Indien de CO2 officieel ‘onbekend’ is, beschouwt de FOD mobiliteit de 993 Turbo uit 1995 als een wagen met Euronorm 1 van +2000cc, en dus hanteren hun diensten een CO2 van 295gr/km.
In werkelijkheid ligt de CO2 volgens mij hoger.
Dit gegeven is dus bepalend voor de hoeveelheid BIV. Ik schrik van de enorme verschillen in BIV tussen 295 gr/km en bvb 350 gr/km.
Ik hoop dat iemand mij een 100% sluitend antwoord kan geven op deze vraag. Mijn optie loopt vandaag af. Ik wil graag alle juiste parameters in acht nemen, zodat ik nadien geen onaangename verrassingen heb…
Alvast mijn dank voor wie me kan helpen!
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.