co2taks partikulieren??

Home Forum Porsche Talk co2taks partikulieren??

• Maker
    Discussie

• bulcaen filip
    Deelnemer

weet er iemand al iets meer ivm co2 taks voor partikulieren in de toekomst,
      oldtimerregeling en andere?

alvast bedankt

gr fb

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 33)
      • Heb mijn Ki al drie keer moeten betalen dit jaar…. Dubbele fout zeggen ze bij de gemeente, eerst betalen of deurwaarder en zal volgend jaar wel worden rechtgezet…. Ben ik veel mee

Anoniem

De staat zal ons blijven pluimen.
          Nu gaan ze de provincie belasting verhogen.
          Hiervoor gaan ze de kadastrale inkomst van uw woonst als basis nemen.
          Nu kan ik dus voor mijn huis en bedrijfshal al een derde keer belasting gaan betalen per jaar.
          Ik zeg aan alle niet verkozen politiekers, GOED BEZIG 👿

snoer 964 schrijft:

😡 Ik heb mijn verkeersbelastingen gekregen € 1427.58 voor de 993 (1994 ) ,

Verkeersbelasting klopt .
            Die hangt van de cilinderinhoud af .
            De BIV is pas een diefstal .
            Ik mocht destijds voor de 968CS +1600€ ophoesten (Voor mijn Elver was het nog 62,50€ en die was even oud toen ik ze kocht)
            Voor de WRX (2003) mag ik eventjes 2000€ BIV ophoesten . De eerste eigenaar heeft er 5000€ voor afgedragen , de tweede 3500 en diegene die de wagen na mij gaat kopen in 2013 1500€ . Dus op 1 wagen van dan 10 jaar oud pikt de staat (onwettig) eventjes 12.000€ binnen , en dat gaat zo door tot die 15 is (tenzij ze dat weer eens verlengen) 👿

inderdaad Snoer… klopt pijnlijk! Is wat we allemaal met de 964’s, 993’s, 996 mark II en dergelijke jaarlijks mogen ophoesten… 😥

Anoniem

Uw verkeer belasting klopt, uw 964 is zeker een 3.6 met de 18 fiscale pk’s.

http://koba.minfin.fgov.be/commande/pdf/folder-verkeersbelasting-2011-2012.pdf

Verkeersbelasting zakt voorlopig nog vanaf 25 jaar.
                Hoe lang dit nog gaat duren weet ik niet, daar word veel over geschreven maar niets is al zeker.

😡 Ik heb mijn verkeersbelastingen gekregen € 1427.58 voor de 993 (1994 ) ,Ik was het al vergeten dat het zo veel was (of is deze ook terug gestegen ?)Vanaf wanneer verminderd dit ? 😳 Is daar iemand op de hoogte van ?

zo had ik het nog niet bekeken, maar het zou inderdaad wel om die reden kunnen zijn dat het enkel voor particulieren is… 👿

gaat vooral voor de wagens met kleiner cc of pk die nu 123euro betalen, zodra je daar boven de 130 CO2 komt gaat dat snel naar de 300 a 400 euro.
                      Dat is het meest voorkomende segment en daar gaat de fiscus zijn voordeel uithalen. Niet die paar wagens die nu (997) minder biv moeten betalen, die worden over het algemeen toch op bedrijven ingeschreven. Vandaar nu de oude regeling daar net nog wel van toepassing is.

Zo is het 😈

Anoniem

@William daarom kopen wij ook geen kleine benzine wagen . 😉 😉

Anoniem

Vooral dan de kleine benzine auto’s

Kijk , dat bedoel ik .
                              Alles wordt enorm opgeblazen op de fora en in de media tot je uiteindelijk de rekening maakt .
                              In vele gevallen ben je voor de dikkere wagens minder kwijt dan nu .
                              Voor de kleinere moet je meestal meer betalen dan nu .

Anoniem

funny schrijft:

Een BMW 335d inschrijven zal er niet goedkoper op worden 😳 😳 😥 😉

Heb de berekening gemaakt voor mijn 335d.
                                1971 euro in het nieuwe systeem.
                                2726 euro in het oude

Zeker weten David .
                                  Als ik tijd had gehad , had ik ook niet deze , maar een WRX van 2006 gekocht .
                                  maar 60.000km , in nieuwstaat en amper 1000€ meer dan deze nu .
                                  Maar ik kon de drie tot vier maanden homologatie niet afwachten .
                                  Ik zie me niet die tijd met de CS op en af werk rijden .
                                  Zeker niet met de winter in aankomst .

T is dat je niet anders kon Koen, maar anders was het toch de moeite geweest om even te wachten met de inschrijving blijkbaar ?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 33)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.