co2taks partikulieren??

Home Forum Porsche Talk co2taks partikulieren??

• Maker
    Discussie

• bulcaen filip
    Deelnemer

weet er iemand al iets meer ivm co2 taks voor partikulieren in de toekomst,
      oldtimerregeling en andere?

alvast bedankt

gr fb

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 33)
      • Blijkbaar is het niet voor elke wagen zo .
        Op een ander (merk) forum de berekening gemaakt voor mijn nieuwe Daily . Daaruit bleek dat ik nu een dikke 500€ meer BIV mag betalen met de oude regeling dan ik volgend jaar zou moeten betalen met de nieuwe .

absurde bedragen!! 👿

Anoniem

Taks is enkel voor particuliere inschrijvingen ,natuurlijke personen .
            Voor bedrijven (vennootschappen geldt deze regel nog niet ).

Ja de maatregel is niet genomen om ons minder te laten betalen . 🙁
            Het hypocriete is dat ze dit CO2-taks durven noemen 😈
            Alsof de meeropbrengst naar milieu-maatregelen zal gaan ❓ ❓
            Een BMW 335d inschrijven zal er niet goedkoper op worden 😳 😳 😥 😉

vawilliam2003 schrijft:

Heb dus niet verder gekeken, ben anders wel benieuwd mijn huidige DD zal gaan kosten.

daar gaan we van verschieten wat die grote diesels gaan kosten aan BIV 🙁

Co2 ingegeven en voila. Als deze regeling erdoor komt zal het toch zo zijn hoor!

mark986 schrijft:

Dat maakt voor de nwe 991 een BIV van een 1371.4euro!!! Leuke besparing 8)

Lijkt mij zeer onwaarschijnlijk ❓ ❓ ❓

Anoniem

Mijn PC zegt mij dat ik de site niet mag vertrouwen, geen beveiligde website.
                    Alsof die van de belastingen ooit te vertrouwen zijn 😀
                    Heb dus niet verder gekeken, ben anders wel benieuwd mijn huidige DD zal gaan kosten.

Dat maakt voor de nwe 991 een BIV van een 1371.4euro!!! Leuke besparing 8)

Anoniem

Amai ,miljar enz 👿 👿 👿 😳 😳 🙁 🙁 🙁 🙁

Ik heb snel eens de berekening gemaakt voor mijn wagen .In augustus 2011 ingeschreven en +/- 3480 euro betaalt vanaf januari zou dat 10000 euro zijn . 🙁 🙁 🙁

Oei te snel geweest bij de berekening . 😳
                        Het is “maar” 5624 euro .Blijkbaar is er een overgangsfase .Er wordt rekening gehouden met 33% van het nieuwe tarief en 67% van het vroegere biv tarief .

de berekening

hier kan je uitrekenen hoeveel een nieuwe of gebruikte wagen kost om in te schrijven in 2012! Dit is enkel voor particuliere voertuigen! Voor inschrijvingen op een zaak blijft voorlopig de huidgige reglementering van kracht!

BC911 schrijft:

Waarschijnlijk zal het naar 30 jaar gaan met een overgangsregeling. Zou vanaf 2012 zijn.

Waar heb je dat gelezen?

Voor zover ik kan zien gaat het vooral over het statuut van oldtimer, de o-plaat en keuring.

wat ze er ook van zullen maken, je kan er vergif op nemen dat het ons weer meer zal kosten… 👿

Er is nog niets definitief, maar ze zijn hier inderdaad mee bezig. Je kan het opvolgen op de website van BFOV http://www.bfov.be/index.php/nl/dossiersnews/1585-nieuwe-visie-oldtimerstatuut-voorstel-bfov Waarschijnlijk zal het naar 30 jaar gaan met een overgangsregeling. Zou vanaf 2012 zijn.

mikel schrijft:

en binnenkort veranderd het statuut oldtimer van 25j naar 30j
                                  dus wordt nog even wachten voor een 964.

Waar staat dit geschreven? En vanaf wanneer zou dit in voege gaan? Is dit met terugwerkende kracht? Maw. een auto die nu 25 is, en nu dus oldtimer, wordt die dan terug herzien als gewone of blijft een oldtimer een oldtimer?

en binnenkort veranderd het statuut oldtimer van 25j naar 30j
                                    dus wordt nog even wachten voor een 964.

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 33)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.