COA-document

• Maker
    Discussie

• Cool Stany
    Deelnemer

Hallo,

Ik ben bezig met de restauratie van P356, graag zou ik hiervan een document te pakken krijgen waarop alle specificaties staan van hoe de wagen van de band rolde bij Porsche zelf.
      Hij staat nu in het rood, maar zijn originele kleur is geel.
      Ook heeft de wagen nu beige skai interieur.
      De wagen moet terug volledig origineel gezet worden en dit document zou een enorme hulp zijn.

Alle raad is welkom,

Alvast bedankt
      Costa

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
      • Porsche Certificate of Authenticity (COA)

Dik heb ik op het net teruggevonden hierover:

Porsche Certificate of Authenticity (COA).

Ik ken wel een COC (Certificate Of Conformity) document maar geen COA

Waarvoor staan de letters COA dan ?

Op Porsche Classic Deutschland vond ik volgende downloads
            https://www.porsche.com/germany/accessoriesandservices/classic/vehicledocuments/

Da klopt, € 210 . Vorig jaar was er een actie bij Porsche en toen betaalde ik +- €75 voor een certificaat . Een gratis technische controle en een mooie map met foto. Informeer eens bij Porsche paal . Gr. Marc

Vandaag antwoord gekregen ivm mijn bovenstaande vraag van een officiële Porsche garage.
                Zie hieronder het antwoord :
                Beste,

De prijs van een Certificaat van Oorsprong bedraagt 210 euro excl. BTW.
                Om dit te bestellen hebben wij het motornummer en versnellingsbaknummer van uw voertuig nodig.

De factuur van dit certificaat dient op voorhand betaald te worden, aangezien dit een uniek document is.
                Opgelet, in uitzonderlijke gevallen kan het zijn dat de fabriek maar heel weinig gegevens in haar bezit heeft en niet alle kenmerken van de auto kan opgeven.

123

vragen bij Porsche import, of via dealer
                  vroeger was dat gratis, tegenwoordig gaan ze daar vermoedelijk een 50 euro of zo voor vragen.

btw, 356’s rolden niet van een band… Dat bestond nog niet in die tijd bij Porsche.

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.