Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › 996 › coc attest
- Dit onderwerp bevat 17 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 9 maanden geleden door larsy.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
K’heb vorige zomer een z3 2.0(aut.) van bwj 1999
gekocht in NL zonder coc … (wel E nr.) onder de motorkap.
Dus keuring geen probleem .”toen”.ze hebben nu minder co 2 uitstoot genomen dan ik normaal heb 😀
Ik zou normaal 237gr/CO2 hebben volgens Bmw.
-nu hebben ze 200 gr/CO2 genomen !!! :loser:De automaat is 237gr
En de handbak is 220 grZe nemen maar wat (denk ik ) als geen coc van de wagen hebben .
Zou de volgende eigenaar nu ooit ook op 200gr/CO2 belast worden …?!!!!! (Omdat deze auto nu hier gekend is “als200gr” in België)
Dan heb ik een + punt op andere z jes 😀geen coc meer nodig indien E goedkeuring, heb zeer recent nog 1 ingevoerd gekeurd en inschreven zonder COC en ook de CO2 uitstoot is de correcte.
Ik kocht in 2009 een Cayman in Duitsland zonder COC (was werkswagen/preproductiemodel). Na veel vijven en zessen is de auto gekeurd als ‘uitzonderlijke geval’ o.i.d. . Had eerst afspraak gemaakt met D’Ieteren in Anderlecht voor gelijkvormigheidsattest maar ben daar toen omwille van omstandigheden niet toe gekomen (en had dat bij nader inzien beter gedaan).
In 2012 kocht ik een Carrera ook in Duitsland met COC: keuring probleemloos verlopen.
Mijn advies: nooit auto kopen zonder COC, tenzij de wetgeving ondertussen zou veranderd zijn natuurlijk.
geldt dit ook voor wagen die via buitenland is aangekocht , nl duitsland
co2 attest kan aangevraagd worden bij porsche en dan hebben ze de waarden die ze nodig hebben voor inschrijving bij DIVof beter coc attest aanvragen vooralleer inschrijving te doen ?
heb papier waar euronrom 3 op vermeld staat , maar geen co2 waarde vermeld
een vies spelletje wat op zich de grootste larie is. op een COC staan geen CO2 gegevens. het enige wat men bij de autokeuring zou moeten doen is het E-nummer op het inschrijvingsformulier overnemen. via dat nummer kan DIV de CO2 gegevens uit haar database halen.
Voor de keuring heb je idd geen coc attest meer nodig, dat werd Belgie sinds enkele jaren opgelegd door de Europa.
Maar nu spelen ze het anders, Div wil de wagen niet inschrijven want zonder coc hebben ze geen gegevens ofwel pakken ze MAX C02 uitstoot ofwel krijg je alles terug omdat ze geen info hebben om de wagen in te schrijven.dag
vertel je even waarom je coc attest dan wel nodig hebt bij DIV
of is co2 attest ook voldoende , voor juiste waarde van euronorm en co2 , die dan gehateerd worden voor inschrijving ?groeten
Ja niet verplicht voor de keuring maar wel bij de DIV om hem in te voeren,
ask me how I know..coc attest of gva is niet nodig . staat bij mij vermeld op het keuringsrapport
dag ,
hoe is dit nu afgelopen ?
heb je geen coc attest nodig gehad ? zowel niet bij keuring als voor invoer en bij inschrijving van voertuig ?
als je zo een sticker op je wagen hebt , is het dan in orde ?
ik zit ook in zo een situatie , vandaar deze vraaggroeten
Voila … ik voel weer een kleine forumdonatie aankomen :first:
Hebben we Deepee al President gemaakt? :respect2:
Thanks deepee ,
ik heb net alles is goed doorgelezen en het coc attest is niet nodig.
dat is een hoop tijd en geld uitgespaart .
van de week naar de douane en hopelijk deze maand nog laten keurenje foto is wazig en onleesbaar, als er jouw chassisnummer op staat met daarbij een nummer dat begint met e13* dan is het oké.
neem zeker ook het NL kentekenbewijs (waar dat europees nummer op staat) mee naar de autokeuring.
lees nog meer hierover op PFB hier
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.