coc attest

• Maker
    Discussie

• chris 911
    Deelnemer

Hallo iedereen ,
      ik heb een Nederlandse Porsche 996 aangekocht van 6/98.
      Is het COC attest verplicht voor de keuring in Belgie ?

2 reacties aan het bekijken - 16 tot 17 (van in totaal 17)
      • morgen ga ik de auto ophalen ,
        ik dacht hij zo’n sticker had met Europees goedkeuringsnummer.
        Ik zal het morgen eens bekijken

indien er een stickertje met een €-nummer erop in de deurstijl kleeft, dan heb je geen COC meer nodig.
          Porsche is met deze europese homologatie gestart ergens in 1998, dus het kan een randgeval zijn.

Alle ingevoerde voertuigen die eerder in een andere lidstaat van de Europese Unie waren ingeschreven moeten niet meer in het bezit zijn van een gelijkvormigheidsattest of een Europees gelijkvormigheidsattest (COC). Uw voertuig dient wel nog steeds Europees gehomologeerd te zijn. U kan dit verifiëren op het identificatieplaatje/sticker waar een Europees goedkeuringsnummer dient vermeld te zijn (bijvoorbeeld e1*2001/116*0254*10).
          Wat betreft alle andere voertuigen, die Europees niet goedgekeurd zijn, blijft het gelijkvormigheidsattest een verplicht boorddocument. Dit attest kunt U bekomen bij de fabrikant of de mandataris in België of na een bijzondere keuring van gelijkvormigheid.

[size=2]
          bron: FAQ autokeuring[/size]

2 reacties aan het bekijken - 16 tot 17 (van in totaal 17)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.