colorcode

• Maker
    Discussie
  • Beste, Graag had ik een inlichting gehad betreft een kleur van een Porsche 912 e bwj 76 , oldtimer Het betreft code 514-9-3 dit zou een kleur zijn special wisch metallic champagne beigegrou , dit heb ik terug gevonden , ik heb deze nummer doorgegeven aan autolak sikkens en deze zeggen me dat kleurcode niet bestaat ( doch vind ik dit terug op de Porsche site Amerika voor dit type)  of staat de code kleur 514-9-3. Voor een andere code bij een verfleverancier?Graag meer info

Greetz

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
    • Zoals Mush net al aanhaalde, volg de regels mensen ! Ik heb het bericht bij deze verplaatst…

Deepee , idd dit heb ik terug gevonden op de site die je aangeeft het is een special wisch color dus origineel voor dat bouwjaar
          Ik heb mail verstuurd naar Herberts, nu vraag ik me af of het beigegrou. Van 88 tot 91 dezelfde kleur kleur is daar het ook kleurcode 514 heeft !
          Ze kunnen de verf voor 95 % namaken met de spectrometer , doch had ik graag geweten welke kleurcode dit is?

Greetz

http://www.elferclassic.de/technik/farben/plack_grau.php zie ook deze link

in het jaar 1976 was kleurcode 514 verkrijbaar als “special color” voor het model 912
            klik op de link naar de site van 912registry waar jouw kleurcode “Metallic Champagne, (beigegrau metallic)” staat, helaas zonder universele kleurcode zoals bij alle andere
            met dit voorbeeld:

de twee laatste cijfergroepen hadden volgende betekenis:
            [b]
            Fabrik in der das Fahrzeug lackiert wurde[/b]
            8 = Karmann oder andere von Porsche lizensierte Fabrik
            9 = Porsche Werk

Lackhersteller / -Lieferant
            1 = Lesonal, 2 = Glasurit, 3 = Herberts, 4 = Standox

dus ik zou als ik jou was op zoek gaan in de kleurtabellen van HERBERTS

De kleurcode die je opgeeft is niet van 1976 vrees ik.

Volgens Glasurit geeft dit het volgende.

PORSCHE 514 BEIGEGRAU MET 1988-1991

Staat er geen plaatje met de kleurcode in de deurstijl L.V.?

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.